recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beosound Stage mister wifi signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beosound Stage mister wifi signal

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
fkjfkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2020
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fkjfkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beosound Stage mister wifi signal
    Sendt: 20-August-2020 kl. 20:44
Efter at YouSee opdaterede modem sw for et par dage siden er min beosound stage begyndt at opføre sig mærkeligt.

Er par gange i døgnet sker følgende. 

Den mister forbindelsen til wifi. Den siger selv fremragende signal . Fullrate måler app siger 100 % signal tæt på beosound stage.  Ingen andre af husets wifi enheder mister forbindelsen. 
Når wifi signalet mistes høres nogle blop lyde og den prøver uendeligt at koble på med høje blop lyde.
Dvs vækker hele huset om natten. Heldigvis bor vi i hus, så nabo freden bevares. 
Efter reset af beosound stage eller reset at YouSee modem, kobles op på wifi igen. 

Efter variabelt stykke tid gentager problemet sig.
1) ideer til fejlløsning ønskes.
2) nogle der ved om man kan slå blop lyden fra, når der forsøges wifi forbindelse ? 
Har forgæves søgt i indstillinger, 

På forhånd tak for alle indlæg og gode indlæg







Redigeret af fkjfkj - 20-August-2020 kl. 20:46
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 21:20
Fandt det her: Af sikkerhedsmæssige årsager skal du udføre en fabriksnulstilling, hvis du skifter din højttaler til et nyt Wi-Fi-netværk
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
fkjfkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2020
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fkjfkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 21:51
har ikke skiftet netværk eller ssid.  YouSee har blot opdateret modem sw, som de har gjort mange gange før. Men de er sku s... lige glade med mit Beosound stage problem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 22:00
Har du prøvet at resette din Stage?

Forventer du at YouSee ved, hvad Stage har af problemer?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fkjfkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2020
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fkjfkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 22:14
hej Klaus.

Ja op til flere gange. Nej forventer ikke at YouSee, ved hvilke problemer beosound stage har, men ville de skulle lukke lidt op for, hvad der var ændret i modem sw, udover et ændret bruger interface.
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 08:10
Du kan godt slå notifikationslyde fra. Indsæt lige selv ip'en fra produktet:


Du kan også komme ind på siden via B&O app'en. Mener det hedder noget ala "produkt indstillinger"->"konfigurer"->"indstiller"->"Lokalbetjening"
MJH
Til top
fkjfkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2020
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fkjfkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 09:00
tak 
Michael

Det er hermed gjort, så bliver vi da i det mindste ikke vækket.

Så må jeg se om jeg kommer nærmere, hvorfor den pludselig mister wifi signalet. Har jo ikke ændret eller flytter noget som helst. Kun YouSee modem opdatering

Mvh Flemming
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 08:26
hej @fkjfkj 

Jeg er klar over at dette er en ældre tråd, men jeg vil høre om du nogensinde fandt en løsning da jeg i 2021 oplever præcis de samme problemer med både Stage og begge mine m3 . Jeg har prøvet både 2.4G og 5G på Yousee homebox, men også at omdøbe wifi navn til uden specialtegn , da jeg har læst et andet sted, at det kunne være fejlen. Det løste heller ingenting, og nu har jeg også prøvet at droppe homebox, til fordel for en Asus router koblet direkte til fiberboksen. Dog fortsætter Stage og m3 med at miste wifi forbindelsen? 
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 08:28
[QUOTE=fkjfkj]

Jeg har også haft sendt logs til b&o som siger, at det med 99% sikkerhed, er mit wifi, som er problemet. Mit LG c9 TV hopper dog ikke af wifi ?
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 08:32
der er iøvrigt forsøgt med nulstilling af de omtalte beosound højttalere op til flere gange. Det løser problemet i en halv dags tid cirka. 
Jeg har også forsøgt mig med at skifte til lavere frekvenser på 2.4G uden held
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 09:10
”allow roaming” under indstillinger er også slået fra.

At hive strømmen og sætte det til igen, afhjælper problemet i en halv dags tid, på samme måde som nulstilling/reset af enhed

Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 09:36
Hvad mener du med at de "mister" wifi forbindelsen?
1: Kan du ikke se dem på airplay eller chromecast?
2: Hopper de helt af netværket(først blinker de orange i 15min og derefter konstant blåt)?
3: Kan du ikke se dem i B&O appen?
4: Kan du tilgå dem fra en webbrowser direkte hvis du taster deres sidste kendte IP ind?
MJH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu