|
Beosound Stage mister wifi signal |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
fkjfkj
Ny bruger Oprettet: 20-August-2020 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-August-2020 kl. 20:44 |
Efter at YouSee opdaterede modem sw for et par dage siden er min beosound stage begyndt at opføre sig mærkeligt.
Er par gange i døgnet sker følgende. Den mister forbindelsen til wifi. Den siger selv fremragende signal . Fullrate måler app siger 100 % signal tæt på beosound stage. Ingen andre af husets wifi enheder mister forbindelsen. Når wifi signalet mistes høres nogle blop lyde og den prøver uendeligt at koble på med høje blop lyde. Dvs vækker hele huset om natten. Heldigvis bor vi i hus, så nabo freden bevares. Efter reset af beosound stage eller reset at YouSee modem, kobles op på wifi igen. Efter variabelt stykke tid gentager problemet sig. 1) ideer til fejlløsning ønskes. 2) nogle der ved om man kan slå blop lyden fra, når der forsøges wifi forbindelse ? Har forgæves søgt i indstillinger, På forhånd tak for alle indlæg og gode indlæg Redigeret af fkjfkj - 20-August-2020 kl. 20:46 |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fandt det her: Af sikkerhedsmæssige årsager skal du udføre en fabriksnulstilling, hvis du skifter din højttaler til et nyt Wi-Fi-netværk
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
fkjfkj
Funktioner
Tak(0)
|
har ikke skiftet netværk eller ssid. YouSee har blot opdateret modem sw, som de har gjort mange gange før. Men de er sku s... lige glade med mit Beosound stage problem.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet at resette din Stage? Forventer du at YouSee ved, hvad Stage har af problemer? Klaus
|
|
fkjfkj
Funktioner
Tak(0)
|
hej Klaus.
Ja op til flere gange. Nej forventer ikke at YouSee, ved hvilke problemer beosound stage har, men ville de skulle lukke lidt op for, hvad der var ændret i modem sw, udover et ændret bruger interface.
|
|
michael.hojgaard
Junior bruger Oprettet: 08-September-2014 Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan godt slå notifikationslyde fra. Indsæt lige selv ip'en fra produktet: Du kan også komme ind på siden via B&O app'en. Mener det hedder noget ala "produkt indstillinger"->"konfigurer"->"indstiller"->"Lokalbetjening"
|
|
MJH
|
|
fkjfkj
Funktioner
Tak(0)
|
tak
Michael Det er hermed gjort, så bliver vi da i det mindste ikke vækket. Så må jeg se om jeg kommer nærmere, hvorfor den pludselig mister wifi signalet. Har jo ikke ændret eller flytter noget som helst. Kun YouSee modem opdatering Mvh Flemming
|
|
buenso80
Bruger Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 200 |
Funktioner
Tak(0)
|
hej @fkjfkj
Jeg er klar over at dette er en ældre tråd, men jeg vil høre om du nogensinde fandt en løsning da jeg i 2021 oplever præcis de samme problemer med både Stage og begge mine m3 . Jeg har prøvet både 2.4G og 5G på Yousee homebox, men også at omdøbe wifi navn til uden specialtegn , da jeg har læst et andet sted, at det kunne være fejlen. Det løste heller ingenting, og nu har jeg også prøvet at droppe homebox, til fordel for en Asus router koblet direkte til fiberboksen. Dog fortsætter Stage og m3 med at miste wifi forbindelsen?
|
|
buenso80
Funktioner
Tak(0)
|
[QUOTE=fkjfkj]
Jeg har også haft sendt logs til b&o som siger, at det med 99% sikkerhed, er mit wifi, som er problemet. Mit LG c9 TV hopper dog ikke af wifi ?
|
|
buenso80
Funktioner
Tak(0)
|
der er iøvrigt forsøgt med nulstilling af de omtalte beosound højttalere op til flere gange. Det løser problemet i en halv dags tid cirka.
Jeg har også forsøgt mig med at skifte til lavere frekvenser på 2.4G uden held
|
|
buenso80
Funktioner
Tak(0)
|
”allow roaming” under indstillinger er også slået fra.
At hive strømmen og sætte det til igen, afhjælper problemet i en halv dags tid, på samme måde som nulstilling/reset af enhed
|
|
michael.hojgaard
Junior bruger Oprettet: 08-September-2014 Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad mener du med at de "mister" wifi forbindelsen? 1: Kan du ikke se dem på airplay eller chromecast? 2: Hopper de helt af netværket(først blinker de orange i 15min og derefter konstant blåt)? 3: Kan du ikke se dem i B&O appen? 4: Kan du tilgå dem fra en webbrowser direkte hvis du taster deres sidste kendte IP ind?
|
|
MJH
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |