recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beosound Stage mister wifi signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beosound Stage mister wifi signal

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 15:43
[QUOTE=michael.hojgaard]
Jeg mener at de mister den trådløse forbindelse til routeren helt og aldeles 
1: Jeg kan hverken bruge chromecast eller AirPlay nej
2: De hopper helt af. Blåt lys
3: De figurerer som nedtonet i b&o app’en og når jeg trykker på enheden , får jeg besked om at enheden ikke kan tilgås
4: Kan heller ikke tilgås fra web browser 

Til top
fkjfkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2020
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fkjfkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 18:15
hej 


Mit problem blev løst med en ny router fra YouSee, hvor sw og hw passer sammen. Mener at kunne huske de galte den v’er 3 til kabelnet. Til sidst, var der også andre enheder, der ikke fungerede












Redigeret af fkjfkj - 29-Juni-2021 kl. 18:15
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Jeg mener at de mister den trådløse forbindelse til routeren helt og aldeles 
1: Jeg kan hverken bruge chromecast eller AirPlay nej
2: De hopper helt af. Blåt lys
3: De figurerer som nedtonet i b&o app’en og når jeg trykker på enheden , får jeg besked om at enheden ikke kan tilgås
4: Kan heller ikke tilgås fra web browser 


Det lyder godt nok underligt! Slukker du tilfældigvis for strømmen til wifi og/eller produkterne om natten? 

MJH
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 20:01
Det er et kendt problem, at nogle internet udbyders router er dårlige og ikke virker særlig godt med nogle produkter, denne erfaring fik jeg mig i den tid jeg var ansat i B&O.

B&O anbefalede at man laver sit eget netværk til ens B&O produkter via en Linksys Cisco Router eller et andet mærke som man viste virkede, dette gør man for at sikre både et godt netværk til B&O produkterne, men også for at sikre en god oplevelse ude hos kunden. Samt at ude fra kommende problemer - evt. med internet udbyders router, ikke påvirker B&O produkterne, medmindre selvfølgelig at selve internet forbindelse forsvinder.

Så jeg vil anbefale dig, at du får lavet et nyt netværk hvor du køre alt dit udstyr på.

Dette har jeg selv gjort hjemme hos mig selv, så jeg kan udskifte internet udbyders router lige så meget jeg vil, det ændre ikke på wifi koder eller giver andre problemer med mit netværk, alt virker præcis som det skal.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 06:32
[/QUOTE]

Det lyder godt nok underligt! Slukker du tilfældigvis for strømmen til wifi og/eller produkterne om natten? 

[/QUOTE]

Bestemt ikke. Ja det er meget mystisk 
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Det er et kendt problem, at nogle internet udbyders router er dårlige og ikke virker særlig godt med nogle produkter, denne erfaring fik jeg mig i den tid jeg var ansat i B&O.

B&O anbefalede at man laver sit eget netværk til ens B&O produkter via en Linksys Cisco Router eller et andet mærke

Jeg har prøvet , og kører som tidligere nævnt stadig med Asus router direkte i fiberboks.

Jeg skal lige forstå det korrekt : mener du, at jeg skal oprette et ekstra seperat wifi netværk udelukkende til mine Beoplay produkter, eller bør det være nok at jeg har skrottet yousee routeren ? ( hvilket ikke ser ud til at have afhjulpet problemet)
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 21:46
lad mig forsøge at forklare hvad jeg har gjort her hjemme.

1. Jeg har fastspeed udbyder, wifi signalet i routeren fra udbyderen er slukket.
2. Trukket et cat. 7 netværks kabel over til mig egen router fra Linksys (nyt netværk)
3. Alt hvad der er tilslutten enten via wifi eller med netværks kabel, er tilsluttet min Linksys router. Så der er lavet et seperat/eget netværk til mine produkter i hjemmet.

Du kan ikke undvære udbyders router, men du kan omgå dens udfordring ved at lave et nyt netværk og derved kun bruge udbyderens router til at skabe forbindelse ind og ud af dit hjem.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

lad mig forsøge at forklare hvad jeg har gjort her hjemme.

1. Jeg har fastspeed udbyder, wifi signalet i routeren fra udbyderen er slukket.
2. Trukket et cat. 7 netværks kabel over til mig egen router fra Linksys (nyt netværk)
3. Alt hvad der er tilslutten enten via wifi eller med netværks kabel, er tilsluttet min Linksys router. Så der er lavet et seperat/eget netværk til mine produkter i hjemmet.

Du kan ikke undvære udbyders router, men du kan omgå dens udfordring ved at lave et nyt netværk og derved kun bruge udbyderens router til at skabe forbindelse ind og ud af dit hjem.
hvorfor mener du man ikke kan undvære udbyders router. Der kommer da helt an på hvem som er udbyder. Jeg har selv hiper. Min hiper router ligger stadig i papæsken fra hiper.
Hvad mener du med at dit netværk er lavet på din linksys. Har du sat udbyders enhed i bridge mode ? Kører du DHCP mv fra din linksys eller fra den oprindelige router.

Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

lad mig forsøge at forklare hvad jeg har gjort her hjemme.

1. Jeg har fastspeed udbyder, wifi signalet i routeren fra udbyderen er slukket.
2. Trukket et cat. 7 netværks kabel over til mig egen router fra Linksys (nyt netværk)
3. Alt hvad der er tilslutten enten via wifi eller med netværks kabel, er tilsluttet min Linksys router. Så der er lavet et seperat/eget netværk til mine produkter i hjemmet.

Du kan ikke undvære udbyders router, men du kan omgå dens udfordring ved at lave et nyt netværk og derved kun bruge udbyderens router til at skabe forbindelse ind og ud af dit hjem.
hvorfor mener du man ikke kan undvære udbyders router. Der kommer da helt an på hvem som er udbyder. Jeg har selv hiper. Min hiper router ligger stadig i papæsken fra hiper.
Hvad mener du med at dit netværk er lavet på din linksys. Har du sat udbyders enhed i bridge mode ? Kører du DHCP mv fra din linksys eller fra den oprindelige router.


Fordi det er ikke alle router som har f-connector tilslutning (coax tilslutning), som skal bruges ved hiper, fastspeed, Yousee, stofa. Hvilket min Linksys router ikke har.

Jeg har ikke sat min fastspeed router i bridge mode, jeg har sikret mig at begge router køre med hver deres hoved ip adresser for at undgå konflikt, så min linksys router laver alt selv og DHCP.

Har prøvet at sætte min fastspeed router i bridge mode, men det virkede ikke. Så derfor er begge router delt op, men bruger kun min fastspeed router for at få forbindelse ud og ind af mit hus.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

lad mig forsøge at forklare hvad jeg har gjort her hjemme.

1. Jeg har fastspeed udbyder, wifi signalet i routeren fra udbyderen er slukket.
2. Trukket et cat. 7 netværks kabel over til mig egen router fra Linksys (nyt netværk)
3. Alt hvad der er tilslutten enten via wifi eller med netværks kabel, er tilsluttet min Linksys router. Så der er lavet et seperat/eget netværk til mine produkter i hjemmet.

Du kan ikke undvære udbyders router, men du kan omgå dens udfordring ved at lave et nyt netværk og derved kun bruge udbyderens router til at skabe forbindelse ind og ud af dit hjem.
hvorfor mener du man ikke kan undvære udbyders router. Der kommer da helt an på hvem som er udbyder. Jeg har selv hiper. Min hiper router ligger stadig i papæsken fra hiper.
Hvad mener du med at dit netværk er lavet på din linksys. Har du sat udbyders enhed i bridge mode ? Kører du DHCP mv fra din linksys eller fra den oprindelige router.


Fordi det er ikke alle router som har f-connector tilslutning (coax tilslutning), som skal bruges ved hiper, fastspeed, Yousee, stofa. Hvilket min Linksys router ikke har.

Jeg har ikke sat min fastspeed router i bridge mode, jeg har sikret mig at begge router køre med hver deres hoved ip adresser for at undgå konflikt, så min linksys router laver alt selv og DHCP.

Har prøvet at sætte min fastspeed router i bridge mode, men det virkede ikke. Så derfor er begge router delt op, men bruger kun min fastspeed router for at få forbindelse ud og ind af mit hus.
f-connector ?
Han kører fiber, så har næppe brug for en F-connector.
Vil dog stadig mene det er bedre at sætte udbyders router i bridge mode eller at skrotte den fuldstændigt.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 22:40
det er muligt at han gør det, men nu spurgte du jo selv og jeg svarede.

Det er muligt at du vil mene det, men jeg deler ud af den erfaring jeg har fået mig ved at bruge det på jobbet i 11 år samt ved at lege med det i hjemmet.

Plus selvom han har fiber, så har han stadig en router fra udbyderen som kan ikke kan undvære, da fiber kablet går direkte ind i routeren bag på.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:


Plus selvom han har fiber, så har han stadig en router fra udbyderen som kan ikke kan undvære, da fiber kablet går direkte ind i routeren bag på.
Det er så heller ikke korrekt. Det kommer an på den løsning som udbyderen har. TDC bruger en mediekonverter, så nej der går sandsynligvis ikke nogen fiber ind i routeren.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu