recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 10 - What’s new
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeovision 10 - What’s new

 Besvar Besvar Side  <1234 23>
Forfatter
Besked
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 14:51

Det er lige der hvor jeg mener B&O skider sig selv i skoen, 99% fokus på design, og det er alle segmenter! Det er smart med integreret hi-end lyd/billed ,og fint med skjult kabling ,beslag i siden istedet for midten (det er da revolutionerende) ! Det havde været revolutionerende hvis alt ,var bygget i moduler ,så brugere kunne opgradere/ombytte ,man kan jo i bilka købe lcd med dvd (den er jo for nogle også pæn), Personlig mener jeg ikke en kage smager bedre fordi den er pænt pakket ind.

Lidt minimalistisk måske : Indhold fremfor Indpakning.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:01
det er jo heller ikke 100% fokus på design..

B&O har altid sigtet efter at der gennemgående er kvalitet i produktet, selv entrylevel bv8 har fået ros med kvalitets mæssigt på flatpanels.

Det er jo stadig et Edge led panel (det er jo ikke normalt på markedet endnu=

Og en god højtaler og INDBYGGET 5.1 dekoder, så du bare kan slutte højtalere til.

der er jo stadig HDMI og så videre så du kan smide mere til hvis du har lyst. men deres kundegruppe er netop en der gerne vil have pæn indpakning og minimalistisk design.

B&O er jo næsten den eneste producent du kan købe et TV hos med integreret højtaler, som kan bruges. resten af markedet byder på den VÆRSTE dåselyd, og så kræver det at du har en forstærker stående samt eksterne højtalere..

Mener ikke BV10 er unikt, men mener det rammer B&O´s kundesegment, og også med et tv med en god motor og god kvalitet i elektronikken ikke kun forarbejdning.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:05
Umiddelbart er udseendet svarende til BV5 og BV9; så ikke meget nytænkning der
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:22

Jeg synes det er et dejligt alternativ som bestemt kunne komme på tale hjemme hos mig.         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;      Hvis det stadig er Beosystem 3 der står for dekoderdelen,men mulighed for at tilslutte projektor, så KUNNE jeg være fristet til at skifte tilbage til B&O

Ideen for mig ville være at kigge TV på 40" og film på projektoren.  Med 2 stk Beolab 5 som front og 2 stk Beolab 8000 som baghøjttalere.

Er der nogle der ved hvad den indbyggede højttaler minder om i den gamle program ?

Prisen er jo fin

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:25

Se lidt flere/bedre billeder af BV-10 her:

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=25865509

 

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:32
Mon ikke det kommer i en 50" ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:40

Sikkert Skyum, så skal du måske have B&O (igen)

Lidt flere billeder:

http://picasaweb.google.com/smsweb.dk/BeoVision1040#



Redigeret af MichaelA - 19-Oktober-2009 kl. 15:45
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:49

Synes klart det ser bedst ud hvis det står på standeren! ellers ok design... men ikke noget banebrydende

Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:52
Størrelserne kan I gætte jer til ved, at se på Samsungs LED TV. Der laves ikke specielle panelstørrelser til B&O, så hvis Samsung har en, så kan B&O få en.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:55

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det er jo heller ikke 100% fokus på design..

B&O har altid sigtet efter at der gennemgående er kvalitet i produktet, selv entrylevel bv8 har fået ros med kvalitets mæssigt på flatpanels.

Det er jo stadig et Edge led panel (det er jo ikke normalt på markedet endnu=

Og en god højtaler og INDBYGGET 5.1 dekoder, så du bare kan slutte højtalere til.

der er jo stadig HDMI og så videre så du kan smide mere til hvis du har lyst. men deres kundegruppe er netop en der gerne vil have pæn indpakning og minimalistisk design.

B&O er jo næsten den eneste producent du kan købe et TV hos med integreret højtaler, som kan bruges. resten af markedet byder på den VÆRSTE dåselyd, og så kræver det at du har en forstærker stående samt eksterne højtalere..

Mener ikke BV10 er unikt, men mener det rammer B&O´s kundesegment, og også med et tv med en god motor og god kvalitet i elektronikken ikke kun forarbejdning.
Jeg skev ikke et minimalistisk design ,jeg syntes da, næsten alt de laver er fede design ! Men hvis man får 12 i engelsk ,00 i alle andre fag, kunne det  godt være man skulle dygtiggøre sig i de andre fag, nu har B&O jo altid fået 12 i design, og set i det lys , kunne det jo godt være de skulle appelere til ikke "kun" pengestærke, da de jo ikke køber de sidste 99% som virksomheden skal have solgt!!

Ps. vi har jo set hvordan det gik ,pioneer's billed division.(ikke yderligere sammenligning). 



Redigeret af len61 - 19-Oktober-2009 kl. 15:57
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:57
De får vel heller ikke 00 i andre "fag", lyd og billedet(indenfor LCD) er da helt i top.
Brugervenligheden er garanteret også i top.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 16:05

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

De får vel heller ikke 00 i andre "fag", lyd og billedet(indenfor LCD) er da helt i top.
Brugervenligheden er garanteret også i top.
Der findes da bedre metaforer, men det handler dybest , om at de skal have solgt ,noget for at overleve, og de hænger nok fast i skabelon tænkning, at primært (i visse tilfælde kun) design sælger, og de laver da også god lyd/billede men da ikke noget som er helt unikt (foruden indpakningen) 1 Og det er så der jeg summer lidt over den varme grød.

Og ikke mindst ,efterlyser jeg lidt "jydsk sindighed" al respekt for slipsedyr, men der mangler nogle direktører ,"med hjemmesmurt madpakke" (det er nok et generelt problem med topledere)



Redigeret af len61 - 19-Oktober-2009 kl. 16:15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu