recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 6-26. HDMI Waoo box til DVI indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 6-26. HDMI Waoo box til DVI indgang

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Stony Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beovision 6-26. HDMI Waoo box til DVI indgang
    Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:57
Kære forum
Jeg har et Beovision 6-26 med 2 SCART indgange samt 1 DVI indgang. Jeg har netop fået den nye Waoo Airties 7410 tv-boks, der kun har 1 HDMI udgang. Ifølge specifikationerne er det en HDMI 2.0 med HDCP 2.2. Jeg prøvede først med en HDMI til SCART converter, men den leverer ikke det rigtige billedformat og opløsningen er for grumset.  

Jeg har ofte haft en pc tilsluttet DVI indgangen via en HDMI/DVI converter. Det fungerer fint og leverer et fint billede. Pc'en leverer en standard 1820/1080p opløsning. Men når jeg forbinder HDMI udgangen fra Waoo tv-boksen til DVI indgangen, får jeg ikke noget brugbart billede på skærmen, kun en masser striber og brudstykker af et billede.

Jeg antager, at problemet skyldes, at DVI indgangen ikke kan modtage den opløsning, som TV-boksen sender, eller at det skyldes HDCP beskyttelsen?

Jeg har søgt på internettet uden at finde en løsning, der med sikkerhed virker.

Jeg har dog noteret mig, at man kan få en HDMI scaler, der kan up/downscale opløsningen og derved måske løse problemet. Jeg har også set at nogen mener en HDMI splitter måske kan fjerne HDCP beskyttelsen, hvis det er den, der er problemet.

Er der nogen her, der har fundet en brugbar løsning på problemet?
Er der nogen, der kender specifikationerne på DVI indgangen, og ved om den virker med HDCP eller ej?

På forhånd tak for hjælpen :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:06
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stony Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 18:01
Hej Radiomand
Som det fremgår af artiklen, burde man kunne overføre et video signal fra HDMI til DVI, men det er ikke nødvendigvis "bare lige", og det er jo også det, jeg selv har erfaret :)
Så spørgsmålet er stadig hvad problemet med sammenkobling af en Airties 7410 HDMI udgang og en Beovison 6-26 DVI indgang helt præcis er, og hvordan det kan løses?
Så krydser fingre for, at nogen derude har et godt forslag?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 19:39
Kan du ikke sætte airties til at sende i en lavere opløsning?

BV 6-26” med scart stik.
Overvej at købe et nyt tv, du få så stor forbedring på billedet ved at skifte til noget moderne.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 19:50
Hej.

Jeg har ikke løsningen, men syntes at du skal have mulighed for at læse dette link. Andet indlæg:


Hilsen Carsten.

Til top
Stony Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 20:46
Hej KlausDM
Desværre har Waoo blokeret de muligheder jeg er sikker på Airties tv-boksen har for at sende i en lavere opløsning ... Jeg har talt med Waoo, men de har ikke umiddelbart tænkt sig at ændre på det desværre,

Som du ganske rigtigt skriver kan jeg selvfølgelig "bare" købe et nyt tv, men jeg går ind for at genbruge den elektronik vi har, så længe det giver mening. Og fjernsynet er i stand til at levere et glimrende billede, på DVI indgangen direkte fra min PC.

Så i bund og grund er det et eller andet med konverteringen og opløsningen mellem TV-boksen og DVI indgangen, jeg skal have fundet en løsning på.
Til top
Stony Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 20:49
Hej Csell
Tak for linket. Det løser ikke helt mit problem men viser dog, at andre har fundet en løsning på tilsvarende problemer. Så el eller endet sted derude, er der sikkert også en løsning på den konvertering, som jeg har brug for :)

Så jeg leder selv videre og venter spændt på om andre i mellemtiden kommer med et forslag her :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 20:56
 Alt den experimenterein kan hurtigt koste emere end hvad TVet er værd. B&O eller ej. CRT TVer er museumsgenstande og dyre i drift.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Alt den experimenterein kan hurtigt koste emere end hvad TVet er værd. B&O eller ej. CRT TVer er museumsgenstande og dyre i drift.
Dog ikke et CRT, men må være et af de første flade LCD'er:

Er der ikke et menupunkt på boks hvor man kan vælge output opløsning?
Selvfølgelig lidt svært at se på B&O skærmen, hvis det kun er flimmer. LOL

Men måske med en PC monitor som en hjælpe mellemløsning til indstilling? Wink
Mvh. JørgenT
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 22:17
Hvis der anvendes en modulator - altså ikke en converter - kan HDMI signalet laves om til en tv-kanal, som tv'ets tuner så kan modtage. FeinTech har modeller, der fungerer fint, og som kan købes hos Amazon.de.

Redigeret af C. Johansen - 26-Januar-2021 kl. 22:21
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hvis der anvendes en modulator - altså ikke en converter - kan HDMI signalet laves om til en tv-kanal, som tv'ets tuner så kan modtage. FeinTech har modeller, der fungerer fint, og som kan købes hos Amazon.de.
Sådan en? Smile


Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Stony Stony skrev:

Som du ganske rigtigt skriver kan jeg selvfølgelig "bare" købe et nyt tv, men jeg går ind for at genbruge den elektronik vi har, så længe det giver mening. Og fjernsynet er i stand til at levere et glimrende billede, på DVI indgangen direkte fra min PC.

Så i bund og grund er det et eller andet med konverteringen og opløsningen mellem TV-boksen og DVI indgangen, jeg skal have fundet en løsning på.


Kom forbi Hammel og hent et Pioneer 427.
Du vil blive blæst bagover af billedkvaliteten i forhold til dit 6-26"

Uanset hvad du køber af konverterbokse, gør kun billedet ringere.
Det er - undskyld mig - penge ud af vinduet.
Penge du lige så godt kunne bruge på et brugt tv der viser bedre billede end dit nuværende tv.

Klaus (der har givet 1400 kroner for sit brugte 50" plasma tv).
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu