recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 6-26. HDMI Waoo box til DVI indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 6-26. HDMI Waoo box til DVI indgang

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hvis der anvendes en modulator - altså ikke en converter - kan HDMI signalet laves om til en tv-kanal, som tv'ets tuner så kan modtage. FeinTech har modeller, der fungerer fint, og som kan købes hos Amazon.de.
Sådan en? Smile


250€, eller 1875 kroner for en konverterboks.
Det er betydeligt mere end hvad jeg gav for mit 50" tv, der giver et langt bedre billede en BV 6-26" i de første udgaver (SCART stik og ingen HDMI).

For øvrigt konverterer den til MPEG-4 AVC H.264 - det kan et så gammelt BV 6-26" alligevel sikkert ikke forstå....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 23:30
Ja, Jørgen T. Det kunne være sådan en.

Og så til Klaus DM:  Der er ikke tale om en converter, men en modulator, som har forskellige indstillingsmuligheder. 

Om man så synes den er pengene værd, må vel være op til trådstarter at vurdere.
Til top
Stony Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 09:21
Hej JørgenT

Som jeg skrev i et svar til KlausDM herover, har Waoo desværre ikke gjort det muligt at ændre opløsningen på HDMI udgangen. Om man så selv kan ”fikse” det ved jeg ikke … 😉

 

Hej KlausDM

Nu skal der jo noget til at blæse en sindig jyde omkuld, og jeg er ikke vild med de store skærme, men tak for input, og jeg lover at overveje muligheden 😉 Men nu går der jo lidt nørd i at finde ud af, hvad man rent faktisk kan. Der er dog naturligvis en grænse for, hvad jeg vil investere i en evt. løsning. Det skal selvfølgelig give mening.

 

Hej C. Johansen

Tak for input vedr. modulator. Som jeg skrev i går, har jeg selv været rundt på nettet og har bl.a. fundet denne ”Dr HDMI” enhed fra HD Fury, som jeg tror kan løse opgaven og måske er en bedre løsning? https://www.hdfury.eu/shop/drhdmi/.

Inden jeg kaster mig ud i evt. at investere mangler jeg dog at få helt styr på, hvad DVI-indgangen på mit fjernsyn rent faktisk kan håndtere, dvs. max opløsning og om min model kan dekryptere HDCP (fx HDCP 1.4) eller ej, og hvis ikke, om fjernsynet så kan opgraderes til at kunne.

Til syvende og sidst handler det jo også om at finde, den billigste måde at løse problemet på. Ellers kan jeg jo lige så godt købe et nyt fjernsyn som KlausDM foreslår 😉

Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 11:07
Waoo Airties 7410 er en 4k boks, der mig bekendt ikke kan stilles til andre opløsninger.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 11:39
Det er da ikke gennemtænkt hvis det er tilfældet, for så kan den jo ikke bruges på et TV der har en lavere opløsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Waoo Airties 7410 er en 4k boks, der mig bekendt ikke kan stilles til andre opløsninger.
Så den vil ikke kunne bruges på mit Pioneer PDP-LX5090H som "kun" er Full HD? LOL
Det lyder ikke rigtigt. Confused
Mvh. JørgenT
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Waoo Airties 7410 er en 4k boks, der mig bekendt ikke kan stilles til andre opløsninger.
Så den vil ikke kunne bruges på mit Pioneer PDP-LX5090H som "kun" er Full HD? LOL
Det lyder ikke rigtigt. Confused


Det er så heller ikke helt korrekt, hvis jeg tyder vejledningen korrekt. Den kan håndtere 4K signal, men også andre HD signaler og SD signaler. Kan ikke se at den skulle opskalerer signalet undervejs i mellem modtagelse og afsendelse.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Damme Damme skrev:

Det er så heller ikke helt korrekt, hvis jeg tyder vejledningen korrekt. Den kan håndtere 4K signal, men også andre HD signaler og SD signaler. Kan ikke se at den skulle opskalerer signalet undervejs i mellem modtagelse og afsendelse.

Hvis et device kan klare input i SD, HD og 4K (UHD) og have 4K output, så vil den jo være nødt til at kunne opskalere billedet, ellers ville det jo bare være et lille billede med en masse sort rundt omkring ved alle opløsninger der ikke er 4K. 
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 12:50
Waoo Airties 7410 kan rigtig nok vise både 720p, 1080i, men alt blive opskaleret til 4k.
Da jeg kun har 4k tv, har jeg ikke haft mulighed for at teste om boksen selv kan registrere hvilken opløsning tv har, og selv tilpasse det.
På et 4k tv er det ikke muligt at selv vælge f.eks 1080p, som man kan på apple tv 4k, og andre bokse
jeg har prøvet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 13:02
 Et UHD TV vil altid scalere en lavere opløsning til 2160, det kan jo ikke andet, da det er den opløsning det har.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2021 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Waoo Airties 7410 kan rigtig nok vise både 720p, 1080i, men alt blive opskaleret til 4k.
Da jeg kun har 4k tv, har jeg ikke haft mulighed for at teste om boksen selv kan registrere hvilken opløsning tv har, og selv tilpasse det.
På et 4k tv er det ikke muligt at selv vælge f.eks 1080p, som man kan på apple tv 4k, og andre bokse
jeg har prøvet.
Selvføgelig kan Waoos boks bruges med et TV der ikke har 4K, det er jo bare en HDMI-udgang. Handshake klarer det for dig.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2021 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Selvføgelig kan Waoos boks bruges med et TV der ikke har 4K, det er jo bare en HDMI-udgang. Handshake klarer det for dig.
Det er den normale måde, men som så åbenbart ikke virker med ældre B&O Wink
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu