|
Beovision 6-26. HDMI Waoo box til DVI indgang |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
250€, eller 1875 kroner for en konverterboks. Det er betydeligt mere end hvad jeg gav for mit 50" tv, der giver et langt bedre billede en BV 6-26" i de første udgaver (SCART stik og ingen HDMI). For øvrigt konverterer den til MPEG-4 AVC H.264 - det kan et så gammelt BV 6-26" alligevel sikkert ikke forstå.... Klaus
|
||
C. Johansen
Guld medlem Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, Jørgen T. Det kunne være sådan en.
Og så til Klaus DM: Der er ikke tale om en converter, men en modulator, som har forskellige indstillingsmuligheder. Om man så synes den er pengene værd, må vel være op til trådstarter at vurdere. |
||
Stony
Ny bruger Oprettet: 26-Januar-2021 Sted: Hobro Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej JørgenT
Som jeg skrev i et svar til KlausDM herover, har Waoo desværre ikke gjort det muligt at ændre opløsningen på HDMI udgangen. Om man så selv kan ”fikse” det ved jeg ikke … 😉 Hej KlausDM Nu skal der jo noget til at blæse en sindig jyde omkuld, og jeg er ikke vild med de store skærme, men tak for input, og jeg lover at overveje muligheden 😉 Men nu går der jo lidt nørd i at finde ud af, hvad man rent faktisk kan. Der er dog naturligvis en grænse for, hvad jeg vil investere i en evt. løsning. Det skal selvfølgelig give mening.
Hej C. Johansen Tak for input vedr. modulator. Som jeg skrev i går, har jeg selv været rundt på nettet og har bl.a. fundet denne ”Dr HDMI” enhed fra HD Fury, som jeg tror kan løse opgaven og måske er en bedre løsning? https://www.hdfury.eu/shop/drhdmi/. Inden jeg kaster mig ud i evt. at investere mangler jeg dog at få helt styr på, hvad DVI-indgangen på mit fjernsyn rent faktisk kan håndtere, dvs. max opløsning og om min model kan dekryptere HDCP (fx HDCP 1.4) eller ej, og hvis ikke, om fjernsynet så kan opgraderes til at kunne. Til syvende og sidst handler det jo også om at finde, den billigste måde at løse problemet på. Ellers kan jeg jo lige så godt købe et nyt fjernsyn som KlausDM foreslår 😉 |
||
Peter49
Super bruger Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Waoo Airties 7410 er en 4k boks, der mig bekendt ikke kan stilles til andre opløsninger.
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er da ikke gennemtænkt hvis det er tilfældet, for så kan den jo ikke bruges på et TV der har en lavere opløsning.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5275 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det lyder ikke rigtigt.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Damme
Super bruger Oprettet: 26-August-2006 Sted: Rønde Status: Offline Point: 260 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er så heller ikke helt korrekt, hvis jeg tyder vejledningen korrekt. Den kan håndtere 4K signal, men også andre HD signaler og SD signaler. Kan ikke se at den skulle opskalerer signalet undervejs i mellem modtagelse og afsendelse.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis et device kan klare input i SD, HD og 4K (UHD) og have 4K output, så vil den jo være nødt til at kunne opskalere billedet, ellers ville det jo bare være et lille billede med en masse sort rundt omkring ved alle opløsninger der ikke er 4K. |
||
Peter49
Super bruger Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Waoo Airties 7410 kan rigtig nok vise både 720p, 1080i, men alt blive opskaleret til 4k.
Da jeg kun har 4k tv, har jeg ikke haft mulighed for at teste om boksen selv kan registrere hvilken opløsning tv har, og selv tilpasse det. På et 4k tv er det ikke muligt at selv vælge f.eks 1080p, som man kan på apple tv 4k, og andre bokse jeg har prøvet.
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et UHD TV vil altid scalere en lavere opløsning til 2160, det kan jo ikke andet, da det er den opløsning det har.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvføgelig kan Waoos boks bruges med et TV der ikke har 4K, det er jo bare en HDMI-udgang. Handshake klarer det for dig.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5275 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |