|
Beovision 7-40 cromecast |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
Krebben
Junior bruger Oprettet: 16-Maj-2018 Sted: Kolding Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Findes der en boks man kan sætte hdmi fra cromecast som konverterer signalet til et signal tilsvarende det signal der kommer fra fællesantennen igennem den digitale tuner. ?
|
|
/Krebben
|
|
hoejfed
Bruger Oprettet: 08-Oktober-2017 Sted: hjemme Status: Offline Point: 66 |
Funktioner
Tak(0)
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit råd til dig er at forny dit tv.
Lad være med at bruge penge på alle mulig bokse som alligevel ikke giver dig det ønskede resultat. Det er penge ud af vinduet og om lidt er dit tv for alvor forældet. Klaus |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kan jeg ikke helt gennemskue konskvenserne for dit set-up - men er helt enig m KlausDM . Et 2007 TV er voldsomt forældet - på trods af B&O logoet. Næsten et hvilket som helst 55” 2017-18 TV vil være et gevaldigt løft. . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
Krebben
Funktioner
Tak(0)
|
@ KlausDM
@ Lennon Jeg prøver at finde ud af om der findes en løsning til det eksisterende forældede beovision til fornuftige penge. Det er muligt at jeg må kaste håndklædet i ringen og opgradere hele tv’et. Der er jeg ikke endnu. Egentlig lyder mit spørgsmål om der er nogen som har erfaring og succes med det setup, cromecast via HDMI til Component. Det lader det ikke til. Jeg får pengene retur hvis boksene ikke kan virke på mit tv. |
|
/Krebben
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu ved jeg ikke om det er pga Netflix du vil ha Cromecast?
Der findes en Triax DVB-C boks med hbbTV, LAN stik og scart udgang. Med den boks er det muligt at streame alt fra DR’s kanaler. Mener stadigvæk jeg har Triax boksen liggende hvis det kunne ha interesse. Redigeret af Kampus - 17-Maj-2018 kl. 23:07 |
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan man ikke få et HDMI modul fra B&O indsat i TV'et. Der er der i hvertfald nogle 7-40 modeller der har (Det er næppe gratis, men i givet fald den bedste løsning). Jeg ville starte med at ringe til B&O og høre om det.
|
|
Krebben
Funktioner
Tak(0)
|
@Kampus. Jo det er pga. streaming af netflix og You See TV. Vi vil helst afvikle fællesantennen. Lige nu er det bare no go. Førhen havde vi en fladskærm der var ca. 9 år gammel hvor vi udelukkende streamede. Den solgte vi for et symbolsk beløb da købte hus med B&O anlæg. Jeg troede den Beovision var med HDMI. Havde ikke sat mig ordentligt ind sagerne. Vil den boks du linker til kunne løse problemet?
@TBC1. Tak for info. Jeg har også skrevet til B&O. @Hoejfed. Linket virker umiddelbart ikke.
|
|
/Krebben
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Krebben@ Jeg kan undersøge om Triax boksen kan gå på Nettet og vise Netflix. Jeg har kun brugt den kortvarigt til et tidligere TV uden tuner, inden der blev købt nyt smart TV. Der står i specs at den kan hente filer fra PC, men det er vel ikke godt nok? Og hbbTV delen kræver antenne tilslutning
|
|
Krebben
Funktioner
Tak(0)
|
@Kampus.
Mine kompetencer indenfor området er desværre ikke for gode men jeg prøver at svare på spørgsmålene. Vi kommer ikke til at have en PC tilsluttet. Vi streamer via Ipad. Vi har trådløst netværk 100/100. Angående HBBTV. Vil det sige at løsningen kræver at antenneforeningen ikke kan afmeldes ?
|
|
/Krebben
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(1)
|
Der er ikke en brugbar løsning uden den indebærer et TV med hdmi. B&O har ikke været gode til at tilpasse sig den digitale udvikling, og det rammer hårdt på både forbruger og i Struer.
|
|
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hej Krebben BeoVision 9361 er BV 7- 40" Mk. II fra 1.8.2006. Først fra og med BV Mk. III findes HDMI indgange. Vil du ikke vil det er her et bud. ________________________________________________ En jeg kender har beskrevet, og afprøvet dette som virker hos ham nu. Se på det. Den ene boks HDMI til VGA adapter kan du nøjes med, hvis du kan styre at Det er mega vigtigt du bruger DVI-A kabel – Prøv ikke med DVI-D http://www.av-cables.dk/vga-converter/hdmi-til-vga-converter-4.html Denne boks konverterer alt til 720P@60 uanset, hvad du påtrykker den af indgangssignal. http://www.ebay.com/itm/141116473420 http://www.lenkeng.net/Index/detail/id/54 Og dette Kabel. https://www.av-cables.dk/dvi-til-vga-kabel/dvi-a-til-vga-kabel-1-m.html Ikke et godt billede, men sådan ser det ud når div. er samlet. Redigeret af Peter Pan - 18-Maj-2018 kl. 11:50 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |