|
Beovision 7-40 cromecast |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | |
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
BeoVision 7-40" Mk III er jeg stadig rigtig glad for.
|
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
Krebben
Junior bruger Oprettet: 16-Maj-2018 Sted: Kolding Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Peter Pan
Tak for svar. DVI porten er optaget som det er nu. Jeg har ikke monteret noget. Der går en ledning fra DVI porten ind bag ved beklædningen på Beovision 7-40. Hvad tænker du at den forsyner ? og kan det så stadig fungere med dit bud på en løsning? Mvh
|
|
/Krebben
|
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(1)
|
Som beskrever er det en ven der lavede den opsætning, så ingen garantier fra mig.. Vi må konstatere at det ikke Det er fordi BeoVision 7 Mk. I eller Mk. II tv decoder lyd i DSM, ikke i PCM lyd. Et Apple TV sender PCM lyd format Hvad ledning fra DVI porten ind bag i dit tv laver, må du jo prøve at finde ud af. Redigeret af Peter Pan - 18-Maj-2018 kl. 14:45 |
|
|
|
Krebben
Funktioner
Tak(0)
|
Er klar over der ingen garantirer stilles og at det kun er et bud. Det er et forsøg værd inden muldvarpen evt. for alvor må op ad lommen.
Jeg vil prøve at finde ud hvor DVI kablet ender inde bagved. Mvh
|
|
/Krebben
|
|
warcaos
Junior bruger Oprettet: 17-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis jeg husker rigtigt (gør jeg sikkert ikke) ender DVI kablet ved LCD panelets egen LVDS kredsløb. Alså dens indgang til videosignal. Hvis du løsner stikket mens der er billede på kan du jo se om billedet forsvinder :)
|
|
S.K
Bruger Oprettet: 03-Januar-2015 Status: Offline Point: 61 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
DVI kablet er forbundet til det eftermonterede DVB-HD modul (Tv’ets digital tuner), så det er ikke muligt at benytte denne indgang.. MVH Søren.
|
|
Mvh. Søren
|
|
S.K
Bruger Oprettet: 03-Januar-2015 Status: Offline Point: 61 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke teknisk muligt at opgradere Bv7-40 Mk1 & 2 med Hdmi stik, desværre.. Mvh. Søren
|
|
Mvh. Søren
|
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
@ Krebben - Bang & Olufsen, Beovision 7- 40 MK 3, 40". Pris 4.995 kr. - Tryk her. Når du så har fundet et BV 7- 40" Mk III kan du tilslutte et par småting så det er up to today. Softwarer opdateret setup, og hermed muligheder for fejlopdateringer, og de problemer der er forbundet med det, siges at være den tid vi lever i. Vil man undgå det, må man holde sig til de ‘gamle’ statiske produkter (altså ikke- softwarebaserede produkter). Hermed ‘undværer’ man så nye muligheder med sit B&O setup. Ellers må man jonglere med diverse 3. partsprodukter, som man forsøger at få til at samarbejde med ens B&O-setup. Hvad man så end mener, er der diverse muligheder, og diverse måder at få ens setup til at køre audio video osv... Personligt er jeg glad for mine 'statiske B&O produkter' og har bestemt ikke travlt med at få infiltreret software baserede produkter. Når det så er sket, vælger jeg alternativer iform af Oppo Blu-Ray / Apples produkter som ATV3 og iPad, hvor jeg aldrig har oplevet problemer efter softwarer opdateringer. Nogen er åbenbart bedre til at skrive softwarer opdateringer end andre. Redigeret af Peter Pan - 19-Maj-2018 kl. 07:38 |
|
|
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan er CromeCast audio tilsluttet.
Redigeret af Peter Pan - 19-Maj-2018 kl. 16:36 |
|
|
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
Her lige det sidste -
|
|
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men hvis det er muligt at tilslutte VGA som fra en PC (med DVI-A til VGA adaptor?) er her link til et par billige HDMI til VGA + analog audio convertere, som ikke tager livet af mulvarpen : https://www.ebay.com/itm/1080P-HDMI-Male-to-VGA-Female-Adapter-Audio-Video-Converter-Cable-for-PC-HDTV-XX/183129913055?hash=item2aa364b6df:m:mm3sCLt3r3Ian70z4r6W87Q Ulempen er den laaaange forsendelsestid fra Kina Jeg har selv et par stykker liggende, som jeg indkøbte til brug med ældre PC monitor uden HDMI. Har ikke brugt dem særlig meget, hovedsageligt mest som analog "audio extractor" fra chromecast. Kan evt. prøvet at teste lidt mere på mit Pioneer med VGA indgang og chromecast streaming senere, når der bliver lidt ledig tid. Men det kan måske blive udfordring med skærmopløsing, så vidt jeg kan forstå? |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Krebben
Funktioner
Tak(0)
|
Hej alle og tak for input.
Jeg har ikke nået at arbejde så meget på "TV projektet" i pinsen.. Min svigerfar kom forbi i pinsen og kom med et forslag som jeg lige vil spørge expertpanelet om :-).. Han spurgte om man ikke kan få en boks HDMI til coax (antenne). Således billede og lyd fra streaming Cromecast / Apple TV konverteres fra HDMI til "samme signal" som der leveres fra Stofa Antenne via antenna/COAX kabel til den digitale tuner som er monteret i B&O. Er der nogen som ved om det overhovedet findes og er muligt? |
|
/Krebben
|
|
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |