|
Beovision 7-40 cromecast |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@ Krebben Google 'HDMI to coax antenna converter' og tryk billeder. Men spørg mig ikke om noget at det du ser, også virker. |
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Søg på "HDMI to DVB-T". Men det kræver selvfølgelig at der er en ledig kanal på Stofa's kabeltv, og som modulatoren understøtter. Tror ikke det bliver helt nemt.
Redigeret af Axlon - 22-Maj-2018 kl. 09:39 |
||
Mvh Jesper
|
||
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
|
@ Krebben hvad så - har du opgivet ?
BeoSystem 3 - Her BeoVision 7-32" Mrk. 5 med 2 x HDMI. Design David Lewis - Smukt .
Redigeret af Peter Pan - 24-Maj-2018 kl. 07:26 |
||
|
||
Krebben
Junior bruger Oprettet: 16-Maj-2018 Sted: Kolding Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@ Peter Pan
Nej ikke endnu ... Jeg har netop returneret boksen HDMI til component. Så vil jeg prøve den anden boks HDMI til DVB tuner som sidste skud i bøssen. Derefter kan det være at jeg må have muldvarpen op og evt. investere et TV designet af David Lewis Jeg gir en opdatering når boksen er landet og fortrådet og det hele forhåbentlig bare spiller
|
||
/Krebben
|
||
Bruger udmeldt 42
-- Oprettet: 28-Maj-2018 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
STOP det projekt!
Hvis ikke TV'et er født med HDMI indgang, så er muligheden ikke tilstede. Konvertering af digital til analog signal kræver elekronik og strøm. . . hertil kommer at Chromecast'en ikke er produceret til skærm størrelse 4:3 oma., kun 16:9. Så hvis ikke Chromcast'en kan sætte ind i en HDMI indgang på et TV og straks viser sit billede, så glem alt om konverteringsbokse, ekstra kabler mv. Jeg har selv prøvet hele vejen og der er i udlandet en mulighed, som ikke er anvendelig i DK. (Slingbox) |
||
Krebben
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej GertM
Jeg er også meget tæt på at lukke "projektet" ned. En konvertering af digital- til analog signal mener jeg ikke at det er. Der konverteres til et digitalt TV signal (DVB-C). Nå.. Men det er stadigt ikke nemt at finde en boks som jeg har tiltro til. Den eneste boks jeg indtil videre har fundet som handles i DK er: https://paraboleksperten.dk/triax-mod-101c.html Den koster 7.000 kr. ... Mit budget er omkring de 1.000 - 1.500 kr. for en boks. Hvis det bliver mere end det så har jeg besluttet at der skal andet TV til ;-). Jeg kan godt finde bokse fra udlandet som har lignende specifikationer men så er det fx via handelsplatformen Alibaba. Der har jeg fundet en lignende boks HDMI til DVB-C der koster 200 USD inkl. forsendelse. Jeg har bare ikke tiltro til hverken handelsplatformen eller producenten af produktet (begge fra Kina). Når du har prøvet hele vejen og ikke fundet noget, som kan løse problemet for rimelige penge så ser det ud til at jeg må ud og kigge efter nyt TV i stedet. Mvh |
||
/Krebben
|
||
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
|
@ Krebben Det er også den bedste beslutning. Jeg har jo været kæmpe B&O fan, først med LX 2800 tv i 1987, så BeoVision Avan Krebben, derfor lagde jeg et link ind til dig, hvor du for 4.995 kr. kan købe nøjagtigt det samme MK III, med motorstand og Lyder jeg bitter, så ja - Bang & Olufsen har forvaltet, og solgt deres ellers så gode brand, med lancering af BeoPlay, og nu |
||
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg skrev tidligere i tråd har jeg et par HDMI til VGA convertere liggende, har været ved at test lidt med Chromecast og ATV3 her på, med mit Pioneer LX5090H og det er faktisk muligt at få pænt billed på TV med DR-TV cast fra iPad4. Og lyd analogt fra converter til min Denon X-4000 - (mit TV har ikke indbyggede eller externe højttalere tilsluttet) Om end med noget bøvl med at connecte stabilt og tilpasning af billedplacering/størrelse. På PC monitor er der ofte en AUTO funktion til dette, på LX5090H har jeg ikke helt fundet det rette. EDIT: Har du en PC med VGA output, så kunne du evt. afmontere kabel fra TV tuner og teste lidt med den og et DVI-I <-> VGA kabel i stil med Redigeret af JørgenT - 29-Maj-2018 kl. 11:12 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
Krebben
Funktioner
Tak(0)
|
|
@ Peter Pan
Tak for input. Jeg har besluttet at der skal et andet TV til men der skal være digital tuner i alligevel så vi både har mulighed for at se via antenne og streame (var ikke helt afstemt med fruen på det område :-)). Jeg ønsker heller ikke at tilkoble nogle ekstra bokse til det "nye" TV. Og så skal det være plug and play med det eksisterende B&O surround. Har du en god anbefaling ? @Jørgen T. Det er alt for kompleks setup til mig og har kastet håndklædet i ringen som du nok kan se. Tak for dit input.
|
||
/Krebben
|
||
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
|
@ Krebben
Med dine nye ønsker er det ikke et nyere BV 7 der er i dine tanker.
|
||
|
||
Krebben
Funktioner
Tak(0)
|
|
@ Peter Pan. Jo det er det og minimum 40"
|
||
/Krebben
|
||
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej igen Krebben Spørgsmålet er så om du kan finde et BV 7- 40" Mk III og frem / eller et BV-55", med indbygget MPEG 4-DVB-T tuner modul. Om MM selv kan finde ud af at svare her på recordere hvis du har spørgsmål, må vi se. Ind til videre støbte |
||
|
||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |