recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 7-40 MK 2 og ChromeCast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 7-40 MK 2 og ChromeCast

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beovision 7-40 MK 2 og ChromeCast
    Sendt: 28-September-2015 kl. 09:00
Mine svigerforældre har nogle venner der ønskede sig "smart"-TV funktionalitet (Netflix ViaPlay osv) på deres ældre B&O TV. Jeg kender ingenting til B&O TV, men blev orienteret omkring at den var udstyret med HDMI og anbefalede derfor en ChromeCast.

Det viste sig så, da jeg var ude ved dem for at installere, at den har ikke HDMI. Hvad jeg umiddelbart kunne se, har den  DVI, VGA og Scart.

Mine tanker går på en HDMI til Scart converter og af den vej tilslutte ChromeCast.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen havde en bedre, smartere og måske billigere løsning?

Alternativt vil min løsningsforslag være brugbar?


Redigeret af Silentbob - 28-September-2015 kl. 09:26
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 10:08

Der er næppe en billigere løsning end nævnte mulighed, ved dog ikke hvor godt resultatet vil være.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er næppe en billigere løsning end nævnte mulighed, ved dog ikke hvor godt resultatet vil være.

Det er lige præcis det jeg også er nervøs for, at resultatet ikke er specielt optimalt.

Det behøver ikke være en billigere løsning, selvom det selvfølgelig ville være dejligt.

Hvis der eksisterer en bedre løsning, er jeg meget åben, uanset pris.


Redigeret af Silentbob - 28-September-2015 kl. 10:16
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 10:24

Der er selvfølgelig andet udstyr der kan det ønskede, til en højere pris, og der skal stadig bruges en konverter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 22:00
brug en kabel hdmi til dvi stik. dette bruget jeg til min tv til atv3
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

brug en kabel hdmi til dvi stik. dette bruget jeg til min tv til atv3

Det overvejde jeg også til at starte med. Men hvad med lyd? DVI er så vidt jeg er orienteret kun billede.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

brug en kabel hdmi til dvi stik. dette bruget jeg til min tv til atv3

Det overvejde jeg også til at starte med. Men hvad med lyd? DVI er så vidt jeg er orienteret kun billede.

Du kan tage lyden fra atv3 ud via optisk og så via en optisk til analog eller optisk til elektrisk konverter. 

De "gamle" analoge tv er lidt udfordrede :-(.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

brug en kabel hdmi til dvi stik. dette bruget jeg til min tv til atv3

Det overvejde jeg også til at starte med. Men hvad med lyd? DVI er så vidt jeg er orienteret kun billede.

Du kan tage lyden fra atv3 ud via optisk og så via en optisk til analog eller optisk til elektrisk konverter. 

De "gamle" analoge tv er lidt udfordrede :-(.

Jeg er klar over, at man kan anvende optisk på ATV 3. Men i mit tilfælde er det en ChromeCast og den har ikke separat lyd ud.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 09:27
Hej.

Okay. Ja jeg bruger Sd 2100 er inde på.

Måske et forslag til kabel men er ikke 100% sikker det er helt rigtig du skal brug.
https://m.av-cables.dk/139-dvi-til-hdmi-kabel/4706-high-grade-dvi-hdmi-kabel-med-lyd-2-m/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 10:38

Det kan jo stadig ikke bruges til en CC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu