recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 7-40 MK2 -digital lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 7-40 MK2 -digital lyd?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Nysgerrig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2020
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nysgerrig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 20:40
JAAAAAA!!!....

Så lykkedes det. 

Her er vejen:

Apple TV.(3.gen.) til BeoVision 7-32 mkII
Billede. 
Hdmi direkte til dvi via omformer stik. 
Lyd: toslink til phono converter. Phono til rca indgang AV4. 
Menuopsætning: Tilslutning:
AV 4, STB(DTV) undermenuer Apple Remote: følg TV. 
HDTV: DVI-I

OH! What sweet victory:-)

Så vil jeg læne mig tilbage og nyde mit gamle BV7,  nu med Apple TV. 

Tak for hjælpen folkens. 


Redigeret af Nysgerrig - 24-Juli-2020 kl. 20:40
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 23:17
Star Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 10:23
Bare lige også nysgerrig.....
Du skriver: ‘AV 4, STB(DTV) undermenuer Apple Remote: følg TV.
Betyder det, at der allerede var en ‘Apple Remote’ i PUC-menuen (er det det, du mener med ‘undermenuer’)?
Et billede heraf ville hjælpe på forståelsen!

I så fald tyder det på, at en (eventuel) tidligere ejer allerede haft det oppe at køre.
Desuden ville det betyde, at du kan styre din ATV med din Beo4....forudsat altså, at du har et PUC-kabel tilsluttet.

MM
Til top
Nysgerrig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2020
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nysgerrig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 21:26
hej igen. 

Jeg forsøger gerne at uddybe. Ved dog ikke om jeg kan finde ud af at vedhæfte billeder. 

Jeg købte det af en fyr, som sagde at han havde haft Apple TV. tilsluttet. Han kunne dog ikke huske hvordan han havde gjort det. Så måske derfor at der allerede var ATV. som mulighed. Jeg kender ikke til begrebet PUC, men det er menuen der dukker op når man vælger STB(DTV) inde i menuen. Så kommer undermenuer op med mulighed for at vælge ATV Remote. Jeg kan ikke styre ATV med Beo4.(kom gerne til forslag til hvordan det kan lade sig gøre)😊
Tror dog tilslutningen af kabler kan anvendes uanset. Jeg overvejer faktisk en hdmi til hdmi+lyd konverter så jeg kan køre med ATV 4.gen. Og frem. Da de jo kke har optisk udgang.
Tror det der løste min udfordring var at tilslutte hdmi til dvi indgangen, og lyden til rca r/l indgangen og så vælge AV4 med de tidligere nævnte settings. 

Håber det giver mening. 
 
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 10:12
 Ok, så - som jeg ser det, har du gjordt det rigtigt.

Jeg tænkte bare, at du måske havde lyst til at færdiggøre ‘jobbet’ Smile

Den ‘undermenu’, du er inde i, bruges til at fortælle dit tv, at det kan styre en ekstern enhed (din ATV) med den samme remote, som du bruger til tv’et = en Beo4.

Der er en indbygget ‘kode-oversætter’ i tv’et, kaldet STB Controller - senere PUC (Periferial Unit Control).
Hertil skal du bruge et kabel med et ir-øje og et minijackstik = et PUC-kabel. 
Øjet (= en ir-emitter/blaster) klæbes på den eksterne boks dér, hvor dens ir-øje er. Jackstikket sættes i en af de fire indgange på tv’et - jeg mener, at de dengang blev kaldt ‘Ir Control Out’/C1/2/3/4.

Har du gjordt dette rigtigt, kan du betjene ATV-boksen med din Beo4 - og boksen kan gemmes af vejen.

Lang forklaring, men siden begrebet ‘PUC’ ikke sagde dig noget, var det vel nødvendigt (?)

PUC-teknologien bruges den dag i dag i B&O’s tv-løsninger - den muliggør de integrerede løsninger, som B&O er kendt for, når man ønsker diverse ‘eksterne dimser’ sat til ens tv.

Om du vil bruge det eller ej, er jo op til dig.
Men nu kender du mulighederne......selv med en BV7-oldsag Wink

MM


Redigeret af millemis - 27-Juli-2020 kl. 23:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu