recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 7-55 testet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeovision 7-55 testet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Emne: Beovision 7-55 testet
    Sendt: 18-Januar-2010 kl. 18:42
Så har endnu et B&O tv været på testbænken hos Flatpanels, nemlig det nye store Beovision 7-55 som får en masse ros med på vejen.

Ingen tvivl om at B&O har fat i noget af det helt rigtige, og iøvrigt har haft det et stykke tidBig smile

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 18:54
Det bliver desuden bedømt til på nogle punkter, at være bedre, end selv de bedste Plasma-skærme, med undtagelse af Pioneer, så det er jo et tydeligt tegn på, og som jeg altid har sagt fra start af, at man godt kan nå langt med LCD-teknologien, og endda på nogle punkter overhale Plasma rent billedmæssigt. Men 120.000 Kr?? Glem det.

Redigeret af vasif - 18-Januar-2010 kl. 18:56
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 18:57
igen køber du kun panelet uden bluray og uden stand og højtaler, så er den ikke slem dyr, selve dreje foden + højtaleren repræsentere en stor del af værdien..

Men ja den er stadig DYR. men det er jo det segment B&O søger, og nu får de så foruden design / lyd også det bedste fra billedverden
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 19:12
Jeg er enig i, at selve skærmen, uden alt det andet, faktisk ikke er vanvittig dyrt. Jeg kunne forestille mig, at Plasma-fanatikerne netop ville forsøge at finde en grund til at rakke Tv'et ned, og oplagt er jo prisen, men det gider jeg ikke, så vil hellere glæde mig, og fokusere på den eminente billedkvalitet. Jeg går jævnligt forbi, og har været inde i B&O butikken på Frederiksberg. De har gjort en del ud af at præsentere produkterne så godt som muligt, hvilket indebærer justering af displayet, og det ser alt sammen godt ud. Det er dog alligevel altid svært at forholde sig til billedet i en butik, men dejligt at få bekræftet, at den ikke skuffer hjemme i stuen. 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 20:01
vasif
Det er jo ikke prisen som er afgørende når man køber et livsstilsprodukt.
Kan da kun glæde mig over B&O er kommet så langt.
forstå faktisk ikke hvorfor sony er så langt bagefter, men det kan være det bliver rettet i 2010.
Jeg taler meget for plasma, da jeg mener topmodellerne giver bedre billedekvalitet.
Men hvis et lcd bliver reference model, er det vel lige meget.
Det eneste som tæller er at vi får en rigtig god billedekvalitet.
plasma er ved at når deres max i udvikling og det næste jeg venter på er oled.
især min pc monitor bliver skiftet med det samme til oled, når man kan få en 24 tommer til rimelig penge.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 20:25
Dette tv kunne være grunden til at jeg valgte at sælge mit elskede Pioneer plasma, ikke så meget på grund af billedet, men netop pga. helhedskonceptet.  Køb 4 Beolab højttalere og du har et komplet surround-anlæg med en finish, funktionalitet og et design der ikke findes andre steder (på trods af prisen)
Dette er udtryk for min mening som jeg forbeholder mig ret til at have Big smile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Dette tv kunne være grunden til at jeg valgte at sælge mit elskede Pioneer plasma, ikke så meget på grund af billedet, men netop pga. helhedskonceptet.  Køb 4 Beolab højttalere og du har et komplet surround-anlæg med en finish, funktionalitet og et design der ikke findes andre steder (på trods af prisen)
Dette er udtryk for min mening som jeg forbeholder mig ret til at have Big smile

Men det er også det som i min verden hedder et livsstilsprodukt eller et helhedskonceptet
det er netop det som b&O altid har været kendt for.
nu kan de så bare levere et rigtig godt billede oven i

vil faktisk sige de er ved at være tilbage, hvor deres mx7000 var engang

Redigeret af xcardman - 18-Januar-2010 kl. 20:31
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 20:31
At jeg nævner pris, er jo også et udtryk for, at jeg syntes det er mega ærgeligt at man idag, når man kigger på markedet som helhed, skal ofre så mange penge på et LCD-Tv (B&O), selv uden køb af diverse udstyr, for at få en billedkvalitet der overgår de bedste Plasma-skærme. De øvrige producenter, hvoraf kundesegmentet appellerer til den økonomiske almene forbruger, kunne have gjort det, men sådan er det altså ikke helt.

Egentlig er det jo ikke noget nyt, at LCD-Teknologien allerede før B&O har overgået Plasma på nogle punkter.  Visse Studier benytter jo også LCD-skærme, dog i helt andre prislejer, og her er der så heller ikke tale om konsum-skærme, altså skærme du kan købe på det almindelige Tv-marked.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

At jeg nævner pris, er jo også et udtryk for, at jeg syntes det er mega ærgeligt at man idag, når man kigger på markedet som helhed, skal ofre så mange penge på et LCD-Tv (B&O), selv uden køb af diverse udstyr, for at få en billedkvalitet der overgår de bedste Plasma-skærme. De øvrige producenter, hvoraf kundesegmentet appellerer til den økonomiske almene forbruger, kunne have gjort det, men sådan er det altså ikke helt.

Egentlig er det jo ikke noget nyt, at LCD-Teknologien allerede før B&O har overgået Plasma på nogle punkter.  Visse Studier benytter jo også LCD-skærme, dog i helt andre prislejer, og her er der så heller ikke tale om konsum-skærme, altså skærme du kan købe på det almindelige Tv-marked.

Du får så ikke mig til at købe det, fordi lcd har stadig nogle ulemper jeg ikke kan leve med.
Men det kan ingen producent ændre på, det ligger i selve teknologien.
Netop derfor hedder fremtiden oled. de bedste ting fra være teknologi slået sammen.

man skal aldrig sige aldrig. Men jeg tror ikke på lcd bliver et reference tv inden oled overtager.
med mindre panasonic eller samsung plasma afdelingen stopper eller går konkurs og plasma dør helt ud.

Men nu er det vil heller ikke grunden til at købe et b&O.

Redigeret af xcardman - 18-Januar-2010 kl. 20:41
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Du får så ikke mig til at købe det, fordi lcd har stadig nogle ulemper jeg ikke kan leve med.
Men det kan ingen producent ændre på, det ligger i selve teknologien.
Netop derfor hedder fremtiden oled. de bedste ting fra være teknologi slået sammen.

man skal aldrig sige aldrig. Men jeg tror ikke på lcd bliver et reference tv inden oled overtager.
med mindre panasonic eller samsung plasma afdelingen stopper eller går konkurs og plasma dør helt ud.

Der er ulemper ved både Plasma og LCD, det er vi enige om. Hvad du bedst kan leve med, er så individuelt fra person til person. Jeg prøver velsagtens heller ikke at sælge dig et nyt TvWink

Der er sikkert ting i begge teknologier man ikke kan løse, men igen, LCD har på mange områder matchet, og nu også på nogle områder overgået de bedste Plasma-skærme, man kan købe på markedet idag (Dog uden generelt at være bedst),  og det selvom folk gang på gang de seneste par år, også her i forummet ellers har ytret, at det ene efter det andet på et LCD ikke ville kunne matche Plasma. Jeg glæder mig bare til at se resultatet af Otto's arbejde.

Tankevækkende, at B&O, uden rent faktisk at satse 100% på det korrekte billede (Qua den bevidst høje farvetemperatur), stadigvæk ifølge Rasmus har den bedste Out-Of-The-Box indstilling, og igen roses for farvegengivelsen (uden at tilgå service-menuen, hvor der er mulighed for væsentlig flere farveindstillinger.)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 21:12
Vasif

er helt enig.

hvorfor har sony eller samsung ikke lavet et billede som b&O kan levere på deres nye led tv.
sony var jo på vej med deres x4500 og faldt helt igennem 2009 uden noget nyt.
glæder mig til deres lx900 serie.
tror faktisk det bliver et tv som du eftersøger.

hvis phillips havde den samme tilgang som b&O, vil Rasmus også rose deres tv.

dynamisk kontrast og glorie effekt samt betragtningsvinkel. Det er noget jeg ikke kunne leve med
en grund til jeg har købt en brugt jvc 750 projektor med en rigtig god nativ kontrast som på et pioneer tv.

Redigeret af xcardman - 18-Januar-2010 kl. 21:32
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu