recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 8 vs. Beovision 6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 8 vs. Beovision 6

Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Zagnarce , hvorfor køber du bare ikke et normal TV der køre med de nuverende standarder Wink,hvis den tv du er på jagt after  var uden BO skilt på  så vil den være næsten verdiløs pg de mangler den har 

Om man køber B & O, eller hvad man nu har lyst til, så er det ligemeget hvilken tuner, der er inside - når man har købt, så skifter standarden jo. DVB T før - DVB T2 nu - DVB C nu - DVB C2, lige om hjørnet. Man ender alligevel op med en boks, som hurtigt skal skiftes ud! Derfor mit vanvittige køb af et TV, helt UDEN digital tuner.
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af ehrnberg ehrnberg skrev:

Skal du ikke bruge link systemet kunne du som tidligere foreslået se på et beoplay V1-32. Mener det er nede i omkring 15.000 for tiden.

Hej alle sammen

Jeg synes ikke V1 er pænt tv med den der bøjle, men selve billedet i det er helt vildt godt. Jeg synes bare de sku ha designet det lidt mere over i B&O klassike stil, det er lige for kreativet med de bøjler der. Og 15 tusind er mange penge..

Jeg ved ikke om jeg skal kører link. Jeg har bare et antennestik i stuen og kører med yousee kabel tv. Jeg vil godt ha det til at blive pænt og jeg tror jeg skal bruge 30 m kabel hvis det skal køreres igennem væggen indtil soveværelset og uden om seng osv. Så derfor tænkte jeg om man kunne kører med noget trådløs antennestik eller som nogen forslår link. Men jeg ved ikk hvordan link virker og om det er dyrt ?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 20:48
Som flere har skrevet, så kan du ikke køre trådløst antennesignal, så den kan du godt strege fra listen. Link kræver også kabel og er MEGET dyrere end et antennekabel. Hvis du ikke trækker et antennekabel får du ikke antennesignal på TVet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 21:15
Træk et kabel :) det er klart det bedste!! Altså antennekabel.

Ang. design på beoplay V1, så kan jeg informere om at det er så klassisk B&O som noget kan blive :)
Det er bygget op efter bauhaus designstilen. Præcis på samme måde som "Gården", som er hovedkontoret i Struer. Derudover er der lavet en Hyperbo helt tilbage i 1934, som er/var en kombineret radio og grammofon med indbygger højtaler. Så designet V1 er bygget op omkring er så ærke B&O som noget kan blive :)

Bare lidt Info omkring designet :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 15:23
Ja men den der bøjle synes jeg er grim ift deres alu rammer. Jeg synes tvet er super godt, men placerings mulighederne, med bøjlen det duer bare ikke.. Jeg synes ikke det får det der gennemførte design som man får føelsen af hos beo10. Jeg synes placerings muligheder, altså gulvstand og bord stand samt vægbeslag er med til at fuldføre et design og der synes jeg bare personligt at bøjlen ikk passer ind. Men tak for historien. Vil prøve at trække et kabel og så vil jeg nok spørge om man ikke kan få en boks med oven i prisen til et enten beo6 eller beo8 :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 15:34
Det var så lidt :) men jeg er enig med dig! Beovision 10 og 11 er fantatisk smukke tv. V1 har et helt andet udtryk :)
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 20:17
Ved ikek helt om det her er blevet afklaret.

Men BeoVision 6-26 findes i Mark I til Mark IV, kun Mark IV har HDMI, og den har 2 styk plus 1 indbygget, tiltænkt en DVB tuner, som kan fås enten som en T2/C eller Tv/C/S2 hybrid.

Jeg har selv en Mark IV i soveværelset og billedet er fantastisk, men den er født uden DVB tuner (valgt fra ved køb af oprindelige køber), og lige præcis den model er det næsten umuligt at finde en tuner til, da det interne signalkabel fra DVB modulet til fjernsynet er gået ud af produktion.
Kæmper ligenu selv med at få støvet kablet op, så jeg kan få digital tuner i.

De tidligere Marks kan snildt få tuneren i, da modulet i dette tilfælde tilsluttes et almindeligt DVI stik der sidder under dækpladen til kablerne.

Beovision 8 kan mig bekendt ike alle opdateres med DVB modul, så der skal du passe på. Er vist kun 8-40 Mark II der kan, men jeg er ikke sikker.

Masterlink er nu blevet muligt på Beoplay VI ved hjælp af den samme NetworkLink-MasterLink converter der anvendes til et BeoVision 11 ifbm. en softwareopdatering.
Dette er noget jeg har læst mig til i Peter Pan's tråd.

Håber det hjælper lidt på vej.
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 18:11
Fedt at hører din erfaring:)

Jeg vil prøve at kigge efter et Beo6 Mark IV :)
Ved dog ikk hvad priser de ligger i og tror det kan være svært at finde et på dba, de folk tit ikk skriver hvad model det er.. så må ud og lede.

Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 21:05
Du skal regne med mellem 15 og 20k for et brugt, hvis du skal have DVB i, der blev ikke produceret mange af dem inden de stoppede modellen, og slet ikke med DVB.
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 21:07
Pyha det tror jeg ikke jeg vil så. skal bare ha et til 4-6000 kr.
Og så må jeg trække antenne stik ind. Men hvis man så skal have boks bagpå, skal man så bruge en anden fjernbetjening ?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 21:29
Det var en mk IV jeg fortalte dig om du kunne købe sprit ny for 20k.

Nej du behøver ikke bruge 2 fjernbetjeninger. Tv'et programmeres bare så din B&O fjernbetjening kan styrer boksen der er sat på :)
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Pyha det tror jeg ikke jeg vil så. skal bare ha et til 4-6000 kr.
Og så må jeg trække antenne stik ind. Men hvis man så skal have boks bagpå, skal man så bruge en anden fjernbetjening ?

Her nogle muligheder for, at benytte B&O's fjernbetjening.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 23456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu