recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 8 vs. Beovision 6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 8 vs. Beovision 6

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 22:17
20k for et BV7, så bliver det nok Mk III, Mk IV ligger mig bekendt stadig 10-20k højere i brugtpris, et BV10-32 kan nok fås brugt eller som demo til de penge, og er et fornuftigt valg, ved bare ikke om 32" generelt ville være for voldsomt dér hvor jeg havde tænkt på det skulle sidde. Hmm...
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af ehrnberg ehrnberg skrev:

Haha ja de brackets der er i England er snot dyre!! Men det er bare så utrolig vigtigt at man ikke kun tænker "wauw det er dyrt for et tv", for ja det er mange penge, men oplevelsen med det er altså også helt unik!!

Skulle jeg købe til soveværelset valgte jeg også en af de ældre :) men skynd dig, for de ryger hurtigt!!
Det samme gør de nye til 20k!! Det går som varmt brød på trods af lanceringen af V1.

Du har helt ret, det er et fantastisk tv, og jeg fortryder ikke købet:)

Beo 7-55 er mit drømme tv. Fantastisk billede og lyd. Det findes ikke bedre. Men en su og 130k tv hænger ikke sammen :D

Bliver nok svært på SU, ligegyldig hvordan man vender og drejer det, der kan være rigeligt svært bare at få et Sony.
Men jeg gav nu langt fra 130 for mit 7-55, købte godt nok wall bracket i stedet for motorstand, og udelod højttaleren, men stadig langt fra:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af sirgadget sirgadget skrev:

Haha ja de brackets der er i England er snot dyre!! Men det er bare så utrolig vigtigt at man ikke kun tænker "wauw det er dyrt for et tv", for ja det er mange penge, men oplevelsen med det er altså også helt unik!!

Skulle jeg købe til soveværelset valgte jeg også en af de ældre :) men skynd dig, for de ryger hurtigt!!
Det samme gør de nye til 20k!! Det går som varmt brød på trods af lanceringen af V1.

Beo 7-55 er mit drømme tv. Fantastisk billede og lyd. Det findes ikke bedre. Men en su og 130k tv hænger ikke sammen :D

Bliver nok svært på SU, ligegyldig hvordan man vender og drejer det, der kan være rigeligt svært bare at få et Sony.
Men jeg gav nu langt fra 130 for mit 7-55, købte godt nok wall bracket i stedet for motorstand, og udelod højttaleren, men stadig langt fra:)

Højtaleren er da ellers en del af hele 'designet' Tongue Og den kan godt findes ganske 'billigt'.

Har selv lige købt en Beolab 7-1.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Højtaleren er da ellers en del af hele 'designet' Tongue Og den kan godt findes ganske 'billigt'.

Har selv lige købt en Beolab 7-1.

Ja, men har valgt at bypasse B&O højttalere, da jeg alligevel ikke havde plads til BeoLab 5, som var dem jeg ville have.
Så jeg kører med en ROTEL effektforstærker på i stedet, og får så surroundsignalet fra processoren i fjernsynet.
Min plan er på sigt at købe DALI EPICON, næsten lige så god lyd som BL5, og der kan jeg slippe med det samme for to højttalere, som ejg skal give for én BL5, som ejg alligevel ikke har plads til.
Og så er de stadig helt vildt flotte, og passer godt til fjernsynet:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 22:44
Det er også super fede højtalere!!! Men nu er jeg selv uddannet B&O sælger, så ved godt at listeprisen desværre aldrig er salgsprisen :) og det hjælper da at fjerne højtaleren. Så er der sparet 20-25k. Fjerner man BD afspilleren er sparet yderligere 13k :)

Til trådstarter. Uanset hvad du vælger, så er jeg overbevist om at du vil finde en stor glæde i dit kommende soveværelse tv :)
Til top
Molotow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Molotow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 09:05

@ehrnberg Hvor har du set et nyt for 20k? Og er det nyt som i aldrig pakket ud, fabriksgaranti, eller nyt som i demomodel? (Effektivt brugt, bare ikke i et hjem)

Det er rigtig nok, fra efteråret 2011 og indtil cirka sommeren 2012, solgt B&O de sidste BV6-26 til 20.000kr. De var alle nye og havde bare stået på B&Os lager..
B&O BeoVision 8-40,B&O BeoSound 1,B&O BeoSound 9000 + Airport Express
B&O MX7000,Apple TV3
Tvix N1, Qnap NAS TS409Pro
Panasonic DVD
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Molotow Molotow skrev:

@ehrnberg Hvor har du set et nyt for 20k? Og er det nyt som i aldrig pakket ud, fabriksgaranti, eller nyt som i demomodel? (Effektivt brugt, bare ikke i et hjem)

Det er rigtig nok, fra efteråret 2011 og indtil cirka sommeren 2012, solgt B&O de sidste BV6-26 til 20.000kr. De var alle nye og havde bare stået på B&Os lager..

Cool, jeg må se om det hos Bremdal stadig er der når pengene igen er der:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2010
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 15:41
Så har jeg været nede i B&O i Aarhus idag.

Vi snakkede lidt frem og tilbage og jeg tror hverken det blir et beo6 eller beo8. Jeg vidste ikke at boksen der skal gøre så man kan se HD kanaler på disse 2 tvs ikke kunne integreres, jeg fik at vide at boksen skulle være ved siden af.

Og det koster 2000 kr for boks til hd kanaler DVB eller hvad det hedder. Og jeg skal gi måske 4-6000 for et pænt 26 tommer eller 28 tommer i beo6 eller beo8 ja så løber det jo op.

Så jeg synes jeg er gået lidt tilbage til et beoplay v1 32" sort på bordstand, kunne få et til 15000 kr demo. Så har jeg et et super bedre billede osse og ingen problemmer med hd kanaler.

Så nu må jeg lige spare lidt penge op. :D
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 17:02
@Zagnacre Du kan en Maximum C-505 DVB-C boks med optage funktion og mulighed for kodede kanaler på tilbud lige nu hos av-connection.dk for 799.Og den findes der allerede PUC koder til.

Så kan du i hvert fald stille den væk i et skab:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 17:29
Eller få nogle dygtige B&O folk til at monterer den bagpå selve tv'et så man er fri for alt det
Kabel værk.
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2010
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 23:28
Her er mit svar på det grimme bøjle valg til beoplayv1:)
http://www.stbbrackets.co.uk/resources/product-gallery/?ppid=1213#image-2
En lækker bordstand.Prisen kan diskuteres men det er pænere end det bøjle værk:D

Iøvrigt en god side for tilbehør til B&O :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu