recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BeoVision 8-40 anmeldt på FlatPanels.dk 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeoVision 8-40 anmeldt på FlatPanels.dk 

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
macsat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det lyder dog for mig lidt mærkeligt hvis man laver et Edge-LED som samtidigt skulle have bedre lyd end BV8-40. Fordelen ved Edge-LED er vel alene at man kan gøre skærmene ultratynde - hvilket orkestergraven fra BV8-40 jo ikke ligefrem kan kaldes. Hvad er ideen med at gøre selve TV'et tyndt, hvis man stadig har den store underkæbe der stikker frem? Medmindre B&O har fundet en anden måde at give god...

Det er tyndt. Ikke ultratyndt som nogle af Samsung's, men RET tyndt og lægger op til at blive hængt fladt på væg. Der kommer dog også motordrejefod til gulv. Der er intet der stikker frem, det er lykkedes for dem at lave fremragende lyd i det ret tynde kabinet. Uden at ville hænges op på det, så mener jeg at huske at have hørt at det er 6.5cm tykt.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:23
Men vil heller have egen små højtaler ved siden af på mit pioneer med indbygget forstærker.
fremfor den hagesmæk

har så et ordenligt anlæg ved siden af til DTS_HD lyd.
det skulle jeg have selvom der var god lyd i mit tv.

ellers udnytter man ikke lyden fra blu-ray eller dvd.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:41
"Den flotte billedkvalitet på B&O BeoVision 8-40 er en konsekvens af et ret sofistikeret billedkredsløb i skærmen, som klarer opgaven helt eminent og bedre end størstedelen af dyrere Tv."

Nu lyder det som om vi vælter os rundt i 40 tommer, som koster mere end 31.000 kr.

Uden tvivl at det er et godt tv, jeg kan bare ikke lade være med at brække mig over markedsføringen.

I reklamen siger de::

"Nyhed nu kan man få et 40 tommer Bang & Olufsen tv til godt 30.000
"

Men tænker man så ikke 29.995 kr?

I stedet kan man gå ned og give 31.500 kr, der 1500 kroner mere end reklamen siger. - Det er en forskel på 5%...

Jeg tror de fleste ville gå amok hvis alle varer de købte efter at have set reklamen kostede 5% mere i virkeligheden...

"Du kan desværre ikke få dit Sony W5500 til 7995 kr - du skal give 400 kroner mere."
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:46
Godt 30.000 betyder lidt mere end 30.000.

29.995 ville have været knap 30.000.

Men jo, de burde nok have prissat tv'et til det psykologisk bedre 29.995.

Redigeret af lunddal - 05-Oktober-2009 kl. 16:47
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg synes det er dårlig markedsføring, svarer til at jeg skulle anbefale noget til folk og skrive "godt" foran prisen - bare ærgeligt at tingene lige er 5% dyrere...
Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja det er et af de absolut bedste LCD på markedet.

Jeg er som sådan ikke nødvendigvis uenig, på mange områder er de førende. På andre er de ikke. Men det bekræfter lidt det jeg hele tiden har sagt, ingen har endnu præsteret at lave et LCD-tv der er designet ordentligt. Selv med en alt for høj farvetemperatur formår de faktisk at få noget brugbart ud af det - så forestil dig hvad de kunne få ud af det hvis de lod være med at "lytte til forbrugeren", og "bare" lave tingene rigtigt fra starten.

Måske skulle jeg revurdere min holdning til kalibrering af B&O tv. Det kunne være interessant at se hvor meget det rent faktisk KAN forbedres, indtil nu har jeg sagt nej, fordi det alligevel er umuligt at slippe for DNR og overdreven sharpness, og fordi billedbehandlingen på nogle områder forudsætter at farvetemperaturen er for høj, men hvem ved...

Derudover så er det interessant hvor langt man kan komme uden LED backlight, når den grundlæggende kvalitet er i orden.

Jeg tænker på, hvad kunne B&O ikke blive til, hvis de lyttede/allierede sig lidt med f.eks folk som Otto. Det er egentligt ikke en joke - for der er ingen tvivl om at B&O ofrer meget på udvikling, - hvorfor så ikke udvikle i den helt rigtige retning fra starten og måske lytte til folk, der ved noget om tingene, i stedet for at lytte for meget til forbrugerne og egen opfattelse af billedkvalitet. Men jeg har selv været omkring en Beovision 8-40 af ren nysgerrighed(selvom jeg er plasma-tilhænger) og jeg må sige, at jeg synes, at de har lavet et fornuftigt produkt i 8-40`eren med en fantastisk lyd og med et mere end OK billede. Jeg var egentligt rimeligt imponeret uden dog at blive LCD tilhænger af den grund. Prisen er bare stadigvæk for høj efter min smag. Men for dem, der vil ofre, og VIL have LCD, ja så får de også kvalitet, der ligger helt i top på LCD-fronten

Redigeret af Websurfer11 - 05-Oktober-2009 kl. 17:16
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:53

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men hvorfor skal det kunne dekode dts og og HD lyd.
Den har kun to højtaler. der sidder jo ikke et 5.1 højtaler system i som selv folder sig ud når man tænder.
Nej, men den har indbygget DTS og AC3 5.1 dekoder, samt linelevel udgange til subwoofer og 4 (aktive) højttalere, således at hagesmækken kan bruges som ren centerhøjttaler.

Jeg ved det ikke, men hvad HD lyd angår, formoder jeg at det også kan modtage LPCM over hdmi, og så er man ved at være rimelig godt kørende, med de rigtige højttalere.

Redigeret af RogueAgent - 05-Oktober-2009 kl. 16:54
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Jeg er som sådan ikke nødvendigvis uenig, på mange områder er de førende. På andre er de ikke. Men det bekræfter lidt det jeg hele tiden har sagt, ingen har endnu præsteret at lave et LCD-tv der er designet ordentligt. Selv med en alt for høj farvetemperatur formår de faktisk at få noget brugbart ud af det - så forestil dig hvad de kunne få ud af det hvis de lod være med at "lytte til forbrugeren", og "bare" lave tingene rigtigt fra starten.

Måske skulle jeg revurdere min holdning til kalibrering af B&O tv. Det kunne være interessant at se hvor meget det rent faktisk KAN forbedres, indtil nu har jeg sagt nej, fordi det alligevel er umuligt at slippe for DNR og overdreven sharpness, og fordi billedbehandlingen på nogle områder forudsætter at farvetemperaturen er for høj, men hvem ved...

Derudover så er det interessant hvor langt man kan komme uden LED backlight, når den grundlæggende kvalitet er i orden.

Jeg tænker på, hvad kunne B&O ikke blive til, hvis de lyttede/allierede sig lidt med f.eks folk som Otto. Det er egentligt ikke en joke - for der er ingen tvivl om at B&O ofrer meget på udvikling, - hvorfor så ikke udvikle i den helt rigtige retning fra starten og måske lytte til folk, der ved noget om tingene, i stedet for at lytte for meget til forbrugerne og egen opfattelse af billedkvalitet. Men jeg har selv været omkring en Beovision 8-40 af ren nysgerrighed(selvom jeg er plasma-tilhænger) og jeg må sige, at jeg synes, at de har lavet et fornuftigt produkt i 8-40`eren med en fantastisk lyd og med et mere end OK billede. Jeg var egentligt rimeligt imponeret uden dog at blive LCD tilhænger af den grund. Prisen er bare stadigvæk for høj efter min smag. Men for dem, der vil ofre, og VIL have LCD, ja så får de også kvalitet, der ligger helt i top på LCD-fronten

Det skulle undre mig meget hvis B&O ikke har folk i huset på niveau m feks OttoAV og Rasmus Larsen . Tror bare  B&O rent billedmæssigt vil en helt anden vej, som deres marketingsafdeling fornemmer sælger flere produkter . . ?

Jeg fryder mig da lidt over at B&O nu tilsyneladende laver et af markedets bedste (-og dyreste) LCD. Spørgsmålet er så om det ikke er "for lidt og for sent" . Jeg tror at de facto størrelsen i Danske stuer lige så stille kravler op mod de 50"  ? Og mon ikke mange af B&O´s kunder har store stuer , hvor imponatoreffekten ved et 40" blegner lidt - sammenlignet med feks naboens stilrene 58" Samsung ? ! 

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 17:48
Men det er da fint b&o melder ud og direkte siger de går efter en anden farve skala. så ved man det da på forhånd. Det har intet Rasmus eller Otto at gøre.
Det skulle andre tv producenter også gøre og sige direkte vi levere et tv som ikke helt rammer de 6500K eller overholder en del billedestandarder
det må man da give dem.
Det vil stoppe en del debat på dette forum.

Design er smag og behag. Men dem som ikke kan lide panasonic design, må da ryste på hovedet af denne model.

Redigeret af xcardman - 05-Oktober-2009 kl. 17:51
Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

- -Design er smag og behag. Men dem som ikke kan lide panasonic design, må da ryste på hovedet af denne model.

Ja, folk har selvfølgelig forskellig smag:
Jeg synes faktisk at Beovision 8-40 er et utroligt smukt tv. Blot synes jeg ikke prisen er helt så smuk.
Jeg kan f.eks meget hurtigt blive træt af at se på folks ensartede "sorte rammer".

Redigeret af Websurfer11 - 05-Oktober-2009 kl. 18:27
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 20:59

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Prisen på den 31495,- kommer frem fordi produktet sælges sammen med Beo4. Normalt bliver TV'ene solgt uden denne fjernbetjening, og derved kommer du til at ramme de 29995,-

Det handler jo også om at ordlyden skal rulle rimelig godt, og så kan man ikke sige 31495,- men det står jo ganske strort inde i skærmbilledet, så der bliver ikke skjult noget for nogen.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Tro mig, vi har nogle rigtig dygtige folk indenfor billede og teknologi, som er langt fremme på de forskellige løsninger og muligheder. De har mange års erfaring, og ved hvad de har med at gøre, så det er mange års research og erfaring der gør de/vi har fastsat en anden standard for vores TV. Det er helt rigtigt der findes en standard som hedder D65, og den kan være helt udemærket. Vores erfaring til hjemmebrug siger os bare noget helt andet, og vi kommer frem til andre slutresultateter.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu