recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BeoVision 8-40 anmeldt på FlatPanels.dk 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeoVision 8-40 anmeldt på FlatPanels.dk 

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 21:08

Oprindeligt skrevet af macsat macsat skrev:

B&O kan dekode DTS & AC3. Men desværre ikke DTS-HD PT.

Der kommer et nyt TV koncept med 40" LED kantbelysning. Det bliver præsenteret indenfor de næste 2 uger, og leverer både billede og lyd der er bedre end BV8-40.

Derudover kommer inden nytår et 55" LED direct backlight TV med 100 Hz, local dimming og scanning backlight.

Det er rigtigt vores produkter ikke afkoder DTS-HD og Dolby Tru-HD. Men det er lidt ligegyldigt, fordi du sætter din Blu-Ray afspiller til at afkode signalet til ren PCM, og det kan vores produkter modtage og sende ud. Altså på topmodellerne ren 7.1 PCM stereo, og på TV som BeoVision 8-40 5.1 PCM stereo. Dette er fuldt ud ligeså godt som at vores produkter afkodede signalet.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 21:43

God test og det tv har virkeligt et godt billede. B&O laver absolut tv i topklasse uanset hvad Pio og Pana fans mener.

Glæder mig meget til at se de nye modeller der kommer.

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

God test og det tv har virkeligt et godt billede. B&O laver absolut tv i topklasse uanset hvad Pio og Pana fans mener.

Tror aldrig der har været uenighed om at B&O laver TV i topklasse. Der er så bare nogle "billed-fans" som bla OttoAV og Rasmus Larsen (Flatpanels), - der mener at selve billedet på de bedste Pioneer og Panasonic er bedre/mere korrekt  - og det skurrer åbenbart i ørerne på B&O fans  

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

- -Design er smag og behag. Men dem som ikke kan lide panasonic design, må da ryste på hovedet af denne model.

Ja, folk har selvfølgelig forskellig smag:
Jeg synes faktisk at Beovision 8-40 er et utroligt smukt tv. Blot synes jeg ikke prisen er helt så smuk.
Jeg kan f.eks meget hurtigt blive træt af at se på folks ensartede "sorte rammer".

Smag og behag er jo forskelligt.
Har nu kun set dette tv i 32, naboen har købt et. Generelt et fedt tv, men er nok ikke gammel nok til dette design.
Fortrækker mit ipod-hvide tv, som jeg synes er mere elegant end dette tv med hagesmæk.
Selvfølgelig giver hagesmækken god lyd, men det gør et par K7'er jo også.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

ingen har vil sagt B&O laver dårlige tv.

men giver et B&O samme billede som mit pioneer. Nej det gøre det ikke.
samt jeg har fået et 50 tommer til 20.000 kr.
et pioneer viser det billede som jeg gerne vil have et tv skal vise.
så kan det da ikke hjælpe noget og købe et B&O.
uanset om nogen mener det er topklasse eller ej.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:59

Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Tro mig, vi har nogle rigtig dygtige folk indenfor billede og teknologi, som er langt fremme på de forskellige løsninger og muligheder. De har mange års erfaring, og ved hvad de har med at gøre, så det er mange års research og erfaring der gør de/vi har fastsat en anden standard for vores TV. Det er helt rigtigt der findes en standard som hedder D65, og den kan være helt udemærket. Vores erfaring til hjemmebrug siger os bare noget helt andet, og vi kommer frem til andre slutresultateter.

D65 er kun én lille del af standarden, det er referencepunktet for hvid.

Jeg er ikke i tvivl om at der sidder nogle rigtigt dygtige folk hos B&O, og jeg synes som sådan også at B&O er i deres gode ret til selv at vælge om de vil følge de standarder udsendelserne er lavet efter, eller opfinde deres egne for at tækkes forbrugerne. Jeg ærgrer mig bare over at B&O netop er dén producent der ville kunne lave tingene helt korrekt fra bunden, og derefter undervise forbrugerne i hvorfor det er lavet sådan, frem for at lave tv'ene ud fra hvad forbrugerne synes. Derudover kan det undre mig at det tilsyneladende ikke er den samme farvetemperatur der arbejdes imod i de forskellige modeller, jeg målte BV7-40 til 8500 kelvin, hvilket matcher hvad medarbejdere har fortalt mig er målsætningen hos B&O, men BV8-40 har tilsyneladende 9700 kelvin som reference. Hvorfor denne forskel?

Bortset fra at jeg som sagt mener B&O har ret til at gøre hvad de vil, og så kan forbrugerne selv vælge om de vil købe produktet eller ej, så synes jeg det er en arrogant holdning at man mener man ved bedre hvordan en film skal gengives, end dem der har lavet filmen. Det indebærer at når du ser en film på et B&O tv, så ser du film som B&O synes de skal se ud, og ikke som filmproducenten synes de skal se ud. Hvis man har det fint med dét, så kan man roligt købe B&O. Hvis man vil se film for filmens skyld, må man så vælge noget andet. Jeg kunne godt have ønsket mig at B&O gav kunden valgmuligheden, jeg kan ikke se hvilke skår der går af B&O's koncept ved at tilbyde de mere entusiastiske købere en bio-mode hvor farvetemperaturen er D65, støjreduktion/sharpness osv er slået fra og billedet iøvrigt gengives på filmenes præmisser, og ikke B&O's præmisser. Man kan jo bare pakke dén indstilling langt nok væk i menuen til at de almindelige forbrugere ikke opdager det.

Med andre ord, B&O's udviklere er givetvis dygtige, men de går bare i en anden retning end jeg mener de burde gøre.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu