recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision MX 6000 TV skruer selv op for lyden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeovision MX 6000 TV skruer selv op for lyden

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: Beovision MX 6000 TV skruer selv op for lyden
    Sendt: 19-Juni-2010 kl. 15:26

Er der nogen der ved om dette kan repareres for en billig penge? Lydniveauet er fint til at starte med, men efter nogle sekunder bliver det hævet alt hvad det kan. Fjernbetjeningen fungerer umiddelbart ikke. 

Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 16:21
Det er formentlig i fjernbetjeningen problemet ligger. Har haft lign. problem, hvis fjernbetjeningen er godt brugt.
Hvis man skiller fj.betj. ad ligger der et stykke plastic mellen gummitrykknapperne og printpladen. På hver tryksted på plasticstykket er der noget "kul" som når man trykker på fj.betj. rører ved printpladen.
Dette kul går med tiden i stykker og sætter sig fast på det underliggende print og gør at printet "tror" at man trykker på knappen (eks. volumen) hele tiden.
Man kan forsigtigt skrabe det af printet.
Det kan formentlig ikke svare sig at købe nyt plasticstykke, men der er vist noget med, at man kan betale sig til en ombytningsfjernbetj. hos B&O forhandler mod at de får den gamle.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 20:17

Havde et lignende problem med et gammelt Grundig CRT. Det var IKKE pga. fjernbetjeningen, da den ikke fungerede længere og ikke var i nærheden at tv'et.

Fandt aldrig ud af hvad det var, for tv'et blev sendt på pension.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 09:08
Det er sansynligvis fjernbetjeningen, men du kan købe en brugt for omkring 500 kr. afhængig af model.
(Jeg ar et par stykker hvis det har interesse :-)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er sansynligvis fjernbetjeningen, men du kan købe en brugt for omkring 500 kr. afhængig af model.

Det er nu undersøgt og det er fjernbetjeningen der er synderen. Mange tak for hjælpen.

Skyum, jeg PM'er dig lige, hvis jeg ikke kan fikse den. Takker.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er nu undersøgt og det er fjernbetjeningen der er synderen. Mange tak for hjælpen.

Skyum, jeg PM'er dig lige, hvis jeg ikke kan fikse den. Takker.
Helt i orden Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 13:17
Det var fjernbetjeningen der var skurken. Så tak til Skyum for en "ny" remotte. Jeg forsøgte at skille den ad, men når man kom ind i elektonikken, var der et gummilag, som jeg ikke kunne skille fra hinanden. Nu kan hun bruge fjernsynet igen :O)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu