recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Multirum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Multirum

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Berdels Multirum
    Sendt: 30-April-2018 kl. 15:25
Så blev jeg færdig med mit multirum og jeg tænkte at jeg vil dele det endelige setup.

Målet med dette rum var at opfylde alles ønsker i vores nye hus, med kun et ekstra værelset. Mit var hjemmebio, min kones kontor + gæsteværelse + opbevaring og ungerne ville ha et gaming rum. Her er resultatet.

Udstyr:

XTZ Spirit 6 Fronter 
XTZ Spirit 2 Bag
Yamaha A870 receiver
Sony 75” LED 9005 TV
Apple TV 4K
Logitech Harmony elite
PS4 og Nintendo Switch
2 temperatur styrede blæsere ved PS4 og receiver
Synology NAS
Mac mini
2 laptops

Fremtidige planer/overvejelser:
Akustik på bagvæg over sofa
2 Indbyggede subwoofers i front
Anden sofa med recline eller evt recline lænestole
Mørklægningsgardin

Opbygning af subwoofers ses her:













Redigeret af Berdel - 24-September-2020 kl. 11:49
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 16:05
Absolut godkendt indretning med alt det løse bag låger. Det kan være man skulle lave det samme i stuen
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 18:55
Det er godkendt herfra.

Meget god løsning på det hele og bestemt noget jeg vil tage med i overvejelserne i kommende husbyggeri.
Det er også fedt at stuen ikke skal fyldes med en masse højtalere og kabler.

Min frue har også lige godkendt det :)

Hvor stort er rummet?
Er du tilfreds med lyden derinde?



Redigeret af HHH - 30-April-2018 kl. 18:55
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 08:36
Tak! Det er IKEA metod skabe og jeg mener at det løb op i ca 5000kr.

Jeg synes at lyden er bedre end jeg turde håbe på med de knap 10kvm
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 11:02
Hvordan er lyden ellers i Spirit 6’erne?

Har selv 95.22 og er meget overrasket over lyden i dem kontra prisen. Dog er de med bånddiskant.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 11:15
Det er blevet super godt og flot integreret i rummet. Virkelig elegant!
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 16:09
Lækkert

Og fed serie på Tv'et :-)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2018 kl. 12:25
Tak skal i have

HHH - Nu kan jeg bedst sammenligne med mine tidligere Klipsch THX og det er som om at der ikke er nær, så meget hul igennem. Det synes jeg faktisk er positivt for når man sidder så tæt på højttalerne så hører man bare alt - også de uønskede lyde så som fejl i mikset og mikrofon støj i under dialog. Jeg synes at de er behagelige, stadig detaljeret og har en god bund, så jeg er godt tilfreds med købet.


Redigeret af Berdel - 03-Maj-2018 kl. 12:26
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2018 kl. 13:44
Ja, pænt er det sgu! Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 11:06
Jeg blev træt af sofaen så det blev til recliner stole og så er der kommet et hjemmelavet akustikbillede på væggen




Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 13:59
Fedt billede du har lavet der Smile
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 22:17
Også nogle fede stole du har fået fat i der. Det er bare bedre med stole når der rigtig skal ses film syntes jeg 😉
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu