recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berlin HT - iRule design, B&W CM serie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berlin HT - iRule design, B&W CM serie

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
sumolounge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2012
Sted: Berlin, Tysklan
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Berlin HT - iRule design, B&W CM serie
    Sendt: 09-April-2012 kl. 17:46
Hej folkens.
Tænkte at jeg lige ville dele min hjemmebio med jer til inspiration og ligeledes ris/ros :) Så skyd endelig løs.

For ca. 4 måneder siden flyttede jeg til Berlin, og besluttede at i samme omgang skulle hjemmebioen opgraderes og samtidig se pæn og stilrent ud , uden at skræmme pigerne væk :D

Som multifunktionsfjernbetjening til hifi og lys, venter jeg på min iPad som bliver udstyret med iRule App'en. Her kan alt konfigureres og selve brugerfladen kan designes fra bunden af. Glæder mig til at prøve det!

Er også igang med at undersøge hvordan jeg kan afkøle alt udstyret inde i møblet uden at det bliver for varmt. Har bestilt 2x 120mm blæser som er temperaturstyret. De kan forhåbentlig flytte noget luft ind og ud af møblet da min reciever bliver godt lun.

Liste over mit  nuværende setup:
Reciever: Onkyo TX-SR876
Mediaplayer: PopcornHour A-200 2TB
DVD: Yamakawa
Blu Ray/Game: PS3
Projektor: Epson EH-TW3200 FullHD
Lærred: Lissau California 92" - Tab Tension med motor
Fronthøjtalere: Dali Blue 8008
Centerhøjtaler: Dali Blue C 1000
Baghøjtalere: Dali Blue 2002
Subwoofer: B&W ASW 10CM
Hifirack: Frislev 10336 hvid med sorte stoflåger
Kabler: Lindy Premium Gold HDMI, QED Reference Subwoofer kabel, Tara labs Omni højtalerkabler (alle kabler er skjult i HifiRack eller kabelbakker)

Undskyld den ringe kvalitet af billederne. Mit SLR kamera er udlånt, men der kommer nye så snart jeg har fået det retur.

Projektoren. Hele stuen kan mørklægges med rullegardiner, så det er muligt at se film om dagen.

Og så lige et billede af mit arbejdsbord :)

Redigeret af sumolounge - 02-Oktober-2012 kl. 01:02
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 17:53
Det ser sku godt ud - tillykke med det. Har mørklægning ikke været noget af en udfordring?
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 17:56
Ordnung muss sein Wink Det ser flot og ryddeligt ud. Jeg har selv lyttet til Dali Blue i mange aar. Det er en ganske fin hoejtaler.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 18:54
[QUOTE=p.las]Det ser sku godt ud - tillykke med det. Har mørklægning ikke været noget af en udfordring?[/QUOTE

Tak tak, godt tilfreds efterhånden, men mere vil have mere som de fleste herinde nok ved Wink
Jo, Mørklægning kræver lidt, og jeg er stadig ikke helt færdig. Som det ses på billederne har jeg tagterrasse og store vinduer der peger lige mode lærredet. Tror jeg skal bruge et par mørklægnings gardiner ud mod køkkenet og gangen før det spiller 100%.

Dali'erne har jeg bestemt også været glad for. Dog går jeg lidt med tanken om at skifte ud med B&W CM serien som Sub'en også stammer fra. Måske til efteråret.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 19:47
Nydeligt og ryddeligt må man sige. Er helt misundelig, for jeg er et rodehoved.

Men hvad er det for en hvid rund tingest under lærredet?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 19:47
Er det en lampe du har stående til højre på gulvet (den runde)? Hvis ja, hvor er den fra?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 20:54
Det tager fandme også lang tid at få styr på kablerne. Men når det så er gjort er man godt tilfreds Smile
Hehe, den hvide runde tingest er en lampe. Super lækkert lys den giver. Har 3 stk af dem i de tre forskellige størrelser de blev lavet i hvor den på billedet er den største. Den blev købt i Idé Møbler for nogen år siden, men ved ikke om de stadig har dem.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 21:02
Ser rigtig nydeligt ud... flot! Clap

Men hvorfor har du valgt at redigere kabelbakken under møblet ud af 6. billedet? Jeg (og sikkert andre) ville have fået mere ud af at se hvordan din kabelførring er foregået, for det er jo gjort nydeligt. Møblet er også blevet en anelse deform af din redigering.

Redigeret af Hessi - 09-April-2012 kl. 21:05
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 21:22
Der stod et overskydende stykke kabelbakke i vejen som jeg havde overset. Så i stedet for at tage et nyt, valgte jeg blot at bortredigere det. Smile Så ikke nogen grund til at tage et nyt da jeg alligevel vil tage en stribe nye billeder meget snart med et ordentligt kamera. Men hvis det har interesse kan jeg da godt skyde et par stykker af mine kabelbakker og deres indmad? Wink

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af sumolounge sumolounge skrev:

Der stod et overskydende stykke kabelbakke i vejen som jeg havde overset. Så i stedet for at tage et nyt, valgte jeg blot at bortredigere det. Smile Så ikke nogen grund til at tage et nyt da jeg alligevel vil tage en stribe nye billeder meget snart med et ordentligt kamera. Men hvis det har interesse kan jeg da godt skyde et par stykker af mine kabelbakker og deres indmad? Wink
Ah, ok.

Tror ikke det bliver nødvendigt med indmaden, blot hvordan det er ført. Jeg har nemlig selv prøvet at kombinere det mest praktiske med det mindst synlige, men troede det ville blive lidt pænere end jeg lige havde regnet med.

Men som sagt.... nydeligt. Virkelig flot. Smile

Redigeret af Hessi - 09-April-2012 kl. 21:34
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Point: 323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gullip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 22:02
Stilfuldt setup :) Hvordan gør din subwoofer jobbet? Jeg går selv lidt og drømmer om sådan én bare for at matche mit setup
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 07:53
Flot setup!

Jeg vil dog anbefale at du prøver at flytte højttalerne ud fra vægen.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu