recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berlin HT - iRule design, B&W CM serie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berlin HT - iRule design, B&W CM serie

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
sumolounge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2012
Sted: Berlin, Tysklan
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 16:57
Subwooferen er simpelthen intet mindre end fantastisk. Mere end rigeligt power og ikke mindst en super præcis og god lyd. Den har simpelthen givet mit anlæg nyt liv!! Er stadig overrasket over at sådan en lille sag kan præstere SÅ meget. Har dog kun brugt den i ca. 50 timer, så det skulle ikke undre mig om det bliver bedre.

Har godt overvejet at rykke fronterne lidt ud, men da de ikke skal levere så meget bas, tænkte jeg at det næppe betød så meget. Men jeg giver det da et forsøg Smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 18:27
Flot og stilrent - lige efter min smag :) Mht. højttalere og væggen, så vil de stadig få en "skæv" frekvensgang selvom du splitter ved 80hz. Bruger du Audyssey? Den burde tage højde for de skævheder væggen resulterer i dog.

Kan du fortælle lidt om støjniveauet på din projektor? Den sidder ca. samme afstand fra sofa som hos mig, og jeg er ved at gå amok over blæserstøj på min BenQ og overvejer at skifte ud til en Epson.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Kan du fortælle lidt om støjniveauet på din projektor? Den sidder ca. samme afstand fra sofa som hos mig, og jeg er ved at gå amok over blæserstøj på min BenQ og overvejer at skifte ud til en Epson.

Hvad med at bygge en lydboks til den?

Redigeret af Stereolab - 10-April-2012 kl. 20:29
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:20
Under alle omstændigheder så prøver jeg at rykke dem ud og kalibrere igen. Og ja, jeg benytter Audyssey :)

Generelt er projektoren rigtig fed. Har to kammerater som også har den og en kollega der har tilsvarende Epson med 3D også. Alle er super glade for den.
Mht støj, så kører jeg altid Eco mode hvor blæseren ikke har så meget fart på. Nogen gange glemmer jeg at slukke den med det samme da det ikke er ret meget den siger. Så det er meget sjældent at jeg lægger mærke til den.
Det eneste minus jeg vil kunne nævne ved den er vægten og størrelsen. Men når den først hænger der, er de ting jo ligegyldige Wink
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af sumolounge sumolounge skrev:

Under alle omstændigheder så prøver jeg at rykke dem ud og kalibrere igen. Og ja, jeg benytter Audyssey :)

Generelt er projektoren rigtig fed. Har to kammerater som også har den og en kollega der har tilsvarende Epson med 3D også. Alle er super glade for den.
Mht støj, så kører jeg altid Eco mode hvor blæseren ikke har så meget fart på. Nogen gange glemmer jeg at slukke den med det samme da det ikke er ret meget den siger. Så det er meget sjældent at jeg lægger mærke til den.
Det eneste minus jeg vil kunne nævne ved den er vægten og størrelsen. Men når den først hænger der, er de ting jo ligegyldige Wink

Cool, tak for svar. Jeg glemmer absolut ikke min når den er tændt - synes den larmer meget, og det hæver rummets støjgulv alt for meget.

Og enig - når den først hænger, så går det jo nok at den vejer som et ondt år Smile
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 21:05
Så fik jeg lidt godter ind af døren. Et stk iPad 32GB 4G, og en Global Cache GC-100-12. Dette skal bruges til styring af alt hardware, samt lys og måske endda også et par stikkontakter. Bruger iRule App'en til iPad til at sende signaler ud til diverse ting i hjemmet, og selve brugerinterfacet er 100% customizable. Det er for vildt så godt det virker, både mht opsætning, men også brugervenlighed og så minimalt delay der er på det hele. Det svarer stortset lige så hurtigt som med den almindelige remote Smile

IR sendere

Relæ porte og IR porte

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 21:17
Og så lige en hurtig Video demonstration af min første test. Skal lige siges at jeg kun har programmeret et par af knapperne, men det er super hurtigt og let...

http://www.plainsimple.dk/Hifi/iPad-iRule.mp4
Til top
Miruko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Miruko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 12:00
Hej Sumolounge

Fint at se din første test. Hvad er dit indtryk af iRule nu hvor du har haft det et stykke tid. Fungerer det som det skal og kan man linke det til YouSee Selectorbox også?

Skal man bruge den Global Cache? Kan iPad ikke sende IR signal direkte til udstyret? (sorry hvis dette er et dumt spørgsmål....)

Det ser jo super spændende ud og det vil jo være fantastisk, hvis man kan bruge iPad som remote til det hele. Har lidt halvgammelt udstyr som Pioneer LX5090H, Onkyo Tx-905 og Oppo BD93; er der et stort udvalgt af plug-and-play support til ældre ting også?

Vil være super taknemlig for at høre lidt mere om dine erfaringer.

Takker
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 14:40
Hej miruko, nu er jeg jo ikke trådstarter, men vil gerne give min mening om Irule:-) - jeg bruger den selv/er i færd med at opbygge min interface. Ja du skal bruge en gateway fra ex global cache, om det er en gc100-xx eller en Itach er ligegyldigt, gå på www.globalcache.com og læs om forskellen på de forskellige gateways ( du behøver ikke en gateway hvis dit udstyr kan styres med ip codes, se dine manualer om det er muligt)
På www.iruleathome.com er der en hel del guides tutorials som fortæller om Irule, lige fra den helt simple Remote, til den avancerede Remote. Der findes nogle GUI under download sektionen, de er lavet rent grafisk, men mangler at få lagt Remote koder ind på de forskellige knapper, således at de kan styre dit udstyr. De har så databaser med koder til en del udstyr, men findes ens udstyr ikke i databasen, så kan men ex grabbe ir koderne fra ens originale Remote, og uploade dem til Irule. Der er SÅ meget at fortælle om appen, og den bedste måde at lære om den, er ved at gå på deres hjemmeside og læse om det/lege med det. Jeg synes den virker rigtig godt, men det kræver lidt tid at sætte sig ind i hvordan man laver sin egen Remote, men ting tar tid ;-)
Mvh
Jan
Mvh
Jan
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 00:29
Så en lille opdatering på sin plads. Har fået fat i en B&W CMC 2, og hold da op hvor havde mit setup brug for en ordentlig center. Den erstattede min gamle Dali Blue Center som er over 10 år gammel, så den må have tjent sin pligt nu. Desuden har jeg valgt at få mit AV møbel ned fra væggen. Dette er der flere grunde til, bla. at den samlede vægt ligger i omegnen af 60-70kg med alt udstyr, så tør ikke tage chancen med om Gipsvæggen kan holde til den vægt. Desuden skal møblet af med den varme luft fra Onkyo receiveren, som bekendt bliver rimelig lun under belastning. Desuden ville det være rart at få møblet længere ned så lærred tilsvarende kan komme ned.
Undskyld ledningsrodet ;)

Regner med at en af de kommende uger, at der kommer et par nye fronter og baghøjtalere til også. Skal bare lige finde tiden til at hente dem :)

Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 02:28
Tillykke med den nye center.

Jeg er helt vild med dit iRule/iPad/Global Cache setup. Noget i den stil vil jeg gerne selv have paa et tidspunkt.Smile
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 12:10
Tak tak.
Mht iRule, så er jeg i gang med at designe et helt nyt GUI til det, som jeg også vil opdatere herinde. Desværre har iRule ikke understøttelse af Retina opløsningen der findes på den nye iPad. Kommer forhåbentlig snart. Fortsættelse følger :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu