recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Besøg hos CSN teknik – Anthem og Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBesøg hos CSN teknik – Anthem og Integra

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:29
Det var vel en MCA 50, ret vigtigt da der også fåes en A5 og P5, hvilket jo er en helt anden prisklasse. Nu er det MK sæt ikke specielt svært at trække.
SVP03
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det var vel en MCA 50, ret vigtigt da der også fåes en A5 og P5, hvilket jo er en helt anden prisklasse. Nu er det MK sæt ikke specielt svært at trække.


det er en sandhed med modifikationen. de er ikke specielt sværre at trække - så længe der er masser af strøm at gøre godt med. og for at udnytte s150 dynamiske formåen ,kræver det en del effekt og strøm.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det var vel en MCA 50, ret vigtigt da der også fåes en A5 og P5, hvilket jo er en helt anden prisklasse. Nu er det MK sæt ikke specielt svært at trække.


det er en sandhed med modifikationen. de er ikke specielt sværre at trække - så længe der er masser af strøm at gøre godt med. og for at udnytte s150 dynamiske formåen ,kræver det en del effekt og strøm.
Ja da, men de ligger da under gennemsnittet for sådan et system i samme prisklasse.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:40
I øvrigt er et sæt MK 150 THX 7-2 sæt steget 10 tkr. ved sidste update, bare til orientering. Godt man fik bestilt inden :-)
SVP03
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:50
MK S-150 kræver ikke speciel stor forstærker for at spille, men den lyder pokkers meget bedre ved reference niveau når den får rigeligt med effekt.
Jeg spiller nok også en del højere end de fleste, da mit rum er så dæmpet og samtidig med sidder højtalerene bag mit Screen Research ClearPix2 dug med black banking, så det er 2 tykke duge som lyden skal igennem. Derfor er det rart at have rigeligt med overskud.
Anthems MCA 50 er en pokkers god forstærker til opgaven og matcher de MK Sound virkeligt godt.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

MK S-150 kræver ikke speciel stor forstærker for at spille, men den lyder pokkers meget bedre ved reference niveau når den får rigeligt med effekt.
Jeg spiller nok også en del højere end de fleste, da mit rum er så dæmpet og samtidig med sidder højtalerene bag mit Screen Research ClearPix2 dug med black banking, så det er 2 tykke duge som lyden skal igennem. Derfor er det rart at have rigeligt med overskud.
Anthems MCA 50 er en pokkers god forstærker til opgaven og matcher de MK Sound virkeligt godt.


hej Christian.
hvorfor bruger du black-backing? Er der ikke sort bag din dug?
har du ikke nogle billeder af din bio med MKsound og Screen reserch?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

I øvrigt er et sæt MK 150 THX 7-2 sæt steget 10 tkr. ved sidste update, bare til orientering. Godt man fik bestilt inden :-)


er det den nye mk II du har, eller den gamle?
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Tak for mini review.
 Jeg gad godt ha en demo af en audy xt32 og ARC i mit rum:) darnit jeg er i tvivl nu lol.
Selv tak. Ja, en demo hjemme er da også det optimale. Jeg mener, at man skal passe på kun at fokusere på selve rumkorrektionsdelen, da det jo stadig er receiverens overodnede lydkarakteristika, der er afgørende for lyden. God rumkorrektion ændrer jo netop ikke på dette. Jeg tror nu mere det er selve lyden i recieveren der afgør dit valg, da min vurdering er, at ARC vs Audyssey XT32 med en pro kalibrering ligger meget tæt op ad hinanden rent performancemæssigt.

Hvis man så skal sige noget om forskellene, ja så er det netop, at man i Audyssey med prolicensen har mulighed for manuelle justeringer ned til mindste detalje. Dette er godt for dem, der har forstand på dette, hvis man ikke har det, så skal man bestemt ikke røre ved kurverne. ARC er, som Christian også skriver, lettere at gå til som almindelig bruger. Så skal man huske på, at ARC er gratis og følger med i receiveren, hvor Audyssey pro koster penge både for licensen og selve udstyret. Uden pro er det min klare opfattelse, at ARC er bedre end Audyssey (og her mener jeg den nye XT32 version, der skulle være en del bedre end den gamle XT fra Audyssey.)

Igen som Christian påpeger, vil størstedelen af os forbrugere få langt mest ud af vores udstyr ved at lade en professionel med det rette udstyr stå for kalibreringen. Der er bl.a. noget om, at man skal have bruge en SPL måler til at tjekke ARCs målinger. Nu skal jeg ikke komme her og lyde som ekspert, for det er jeg langt fra, dette er bare hvad jeg har læst/fået fortalt, og hørt med egne ører. Jeg er én af dem, der skal have en professionel til at klare kalibreringen. Det kan sagtens være, du er meget bedre til dette, og/eller helst selv vil eksperimentere med tingene.     


Redigeret af Leviathan.jk - 01-Juni-2011 kl. 10:11
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

MK S-150 kræver ikke speciel stor forstærker for at spille, men den lyder pokkers meget bedre ved reference niveau når den får rigeligt med effekt.
Jeg spiller nok også en del højere end de fleste, da mit rum er så dæmpet og samtidig med sidder højtalerene bag mit Screen Research ClearPix2 dug med black banking, så det er 2 tykke duge som lyden skal igennem. Derfor er det rart at have rigeligt med overskud.
Anthems MCA 50 er en pokkers god forstærker til opgaven og matcher de MK Sound virkeligt godt.


hej Christian.
hvorfor bruger du black-backing? Er der ikke sort bag din dug?
har du ikke nogle billeder af din bio med MKsound og Screen reserch?

Hej Peter
Black banking er for ikke at få genskin fra højtaler enhederne. Mine MK S-150 sidder i en THX væg som er sort, Screen Research ClearPix2 bør der være Black banking bagved. Ellers får du reflektioner bagfra.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det var vel en MCA 50, ret vigtigt da der også fåes en A5 og P5, hvilket jo er en helt anden prisklasse. Nu er det MK sæt ikke specielt svært at trække.

Ja min fejl, jeg mente MCA 50 ikke MCA 5. Det går lidt stærkt med skriveriet her fra arbejdet Wink
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Uden at jeg har lavet en direkte A/B sammenlingen mellem disse to effektforstærkere, vil jeg sige, at Anthem MCA 5 nok er et bedre valg til film, da den er så super dynamisk og præcis/hurtig. Hvor NAD M25 er mere varm og behagelig i lyden (den er bestemt ikke dårlig, især ikke til musik). Men som du selv skriver, er det altid vigtigt med en sammenligning.   
 
Det lyder lidt spændende. Er igang med at spare sammen til en Nad m25 men det lyder til at jeg bliver nød til at lytte lidt til den Anthem mca 5.
 
Hvad er forskellen egentlig på de forskellige Anthem effektforstærkere? Kan se der er flere modelnavne, nogle hedder a og andre mca. 
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

I øvrigt er et sæt MK 150 THX 7-2 sæt steget 10 tkr. ved sidste update, bare til orientering. Godt man fik bestilt inden :-)


er det den nye mk II du har, eller den gamle?
De nye, har ikke fået dem endnu.
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu