recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beskatning af Streaming ?!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beskatning af Streaming ?!?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sbugge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbugge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beskatning af Streaming ?!?
    Sendt: 18-April-2017 kl. 16:03
Hej Forum,
 
Jeg er lidt tosset og kan godt lide at se Baseball. Jeg har derfor abonneret på MLB.tv de sidste 6 år,
 
 
Det koster ikke en bondegård, men nu bliver jeg alligevel lige pludselig trukket 125% af det jeg skulle. Efter lidt kommunikation frem og tilbage med MLB, kom det frem at det var dansk skat ?!?
 
Jeg tror nærmere det er 25% moms, men vil gerne høre om det er noget i har kendskab til eller har oplevet? Der skal vel være en lov om det, før SKAT kan tillade sig at kræve det ekstra ind, og vi snakker USA her ikke EU.
 
Al info er værdsat.  På forhånd tak,
 
Søren
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 16:40
Jeg kan kun bidrage med, at dette ikke er sket for mig i forbindelse med NBA International League Pass.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 16:43
Giver 1800 for at se NFL. Håber ikke der 125% over i det.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Giver 1800 for at se NFL. Håber ikke der 125% over i det.
Kan vel "kun" blive 25% oveni - ikke 125% Wink
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af sbugge sbugge skrev:

Jeg tror nærmere det er 25% moms, men vil gerne høre om det er noget i har kendskab til eller har oplevet? Der skal vel være en lov om det, før SKAT kan tillade sig at kræve det ekstra ind, og vi snakker USA her ikke EU.



http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2236525&vid=0&lang=da

Internethandel uden for EU

Der er væsentlig forskel på, om du køber dine varer indenfor eller udenfor EU. 
Køber du varer over nettet, som bliver sendt fra et land uden for EU, skal du som hovedregel betale told og dansk moms.

Der gælder særlige regler for:

Programmer og underholdning som downloades: Som privatperson skal du betale dansk moms af computerprogrammer, musik, webhosting og lignende, som du køber uden for EU. Det er sælgeren, der skal opkræve momsen.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 17:09
Slettet.

Redigeret af csell - 18-April-2017 kl. 17:12
Til top
sbugge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbugge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 17:33
Jeg kan nævne at det er MLB.tv der opkræver de ekstra 25%, og at det startede for 2 år siden. Tilsyneladende er det i henhold til gældende (nye) skattelov 😡

Naturligvis er skattetrykket ikke hårdt nok i DK i forvejen. At give politikerne et nyt skatteobjekt, er som at give en pyroman tændstikker 😨
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af sbugge sbugge skrev:

Jeg kan nævne at det er MLB.tv der opkræver de ekstra 25%, og at det startede for 2 år siden. Tilsyneladende er det i henhold til gældende (nye) skattelov 😡

Naturligvis er skattetrykket ikke hårdt nok i DK i forvejen. At give politikerne et nyt skatteobjekt, er som at give en pyroman tændstikker 😨


Der er ikke spor nyt i det. Sådan har lovgivningen altid været.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af sbugge sbugge skrev:

Tilsyneladende er det i henhold til gældende (nye) skattelov


Det er der vidst ikke noget nyt i - ud over at man er begyndt at fortælle leverandørerne af tjenesterne, hvordan det hænger sammen.

Moms er en del af det danske afgiftssystem som skat, registreringsafgift og told er det.
Der er hårdt for os privatansatte at skulle financiere en kæmpe offentlig sektor og betale uddannelse til alle!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sunbao Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunbao Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 19:47
Det er skam ikkr nyt nej og det er eu lovgivning
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 19:56
Det kan så os' forklare hvorfor NBA er blevet så meget dyrere i forhold til da jeg startede med det
Til top
cammic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2009
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cammic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af sbugge sbugge skrev:


Hej Forum,
 
Jeg er lidt tosset og kan godt lide at se Baseball. Jeg har derfor abonneret på MLB.tv de sidste 6 år,
 
 
Det koster ikke en bondegård, men nu bliver jeg alligevel lige pludselig trukket 125% af det jeg skulle. Efter lidt kommunikation frem og tilbage med MLB, kom det frem at det var dansk skat ?!?
 
Jeg tror nærmere det er 25% moms, men vil gerne høre om det er noget i har kendskab til eller har oplevet? Der skal vel være en lov om det, før SKAT kan tillade sig at kræve det ekstra ind, og vi snakker USA her ikke EU.
 
Al info er værdsat.  På forhånd tak,
 
Søren


Godt at høre, at der er andre danske MLB fans derude :-)

Har selv haft MLB.TV siden starten for 15 år siden og har desværre også måttet betale DK moms i stedet for US moms de seneste år.

Go Braves! ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu