recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beskyttelse ved betaling med Paypal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeskyttelse ved betaling med Paypal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Emne: Beskyttelse ved betaling med Paypal
    Sendt: 27-Marts-2009 kl. 09:22

Et hurtigt spørgsmål

Skal gennemføre en betaling til et udenlandsk firma. De sagde først at jeg kunne overføre til deres konto og så ville de sende varen. Jeg spurgte efter betaling med kreditkort eller Paypal og jeg kan nu betale med Paypal.

Vil bare lige bekræfte at jeg er "beskyttet" når jeg bruger Paypal, kan trække pengene retur, hvis de ikke sender varen etc.?? 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Et hurtigt spørgsmål

Skal gennemføre en betaling til et udenlandsk firma. De sagde først at jeg kunne overføre til deres konto og så ville de sende varen. Jeg spurgte efter betaling med kreditkort eller Paypal og jeg kan nu betale med Paypal.

Vil bare lige bekræfte at jeg er "beskyttet" når jeg bruger Paypal, kan trække pengene retur, hvis de ikke sender varen etc.?? 

Der har været kørt en sag vistnok i DK, hvor paypal altså vandt og ikke behøvede at føre pengene tilbage. Så du har ikke samme dækning som ved kredit kort køb direkte..

Men er det gensidigt, så er paypal flinke til at føre dem tilbage igen.
det kræver jo så bare at modtageren så indvilger i dette, hvis han er bedrager, gør han det jo nok ikke.

Jeg har da prøvet det et par gange og ikke erfaret problemer endnu.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 10:34

Hele sagen gik vel på at det ikke var VISA der skulle trække pengene tilbage da man reelt køber "elektroniske penge" af PayPal til at købe en vare for. Så det du betaler med dit VISA kort, har du fået - dvs. de elektroniske penge fra PayPal og derfor vil VISA ikke gøre mere.

Så det er rigtigt at det er PayPal der skal kontaktes hvis handlen går i hårknude. Jeg har prøvet en enkelt gang uden problemer. 

PayPal er ejet af eBay, og ifm. med handler på eBay er man derfor mere sikret end ved at benytte PayPal i andre sammenhæng.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 11:44

Man har IKKE samme sikkerhed med paypal som med kredit kort.

Der kan/er begrændset dækning. Plus hvis det gå galt, kan du ikke gå til en dansk domstol, da firmaet ikke er dansk (Paypal).

Læs evt. her: http://www.forbrug.dk/nyheder/pressemeddelelser/e-penge/

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu