recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beslutningen er taget..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeslutningen er taget..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Beslutningen er taget..
    Sendt: 13-Februar-2007 kl. 21:53

Hej

Nu har jeg lige et særdeles vigigt spørgsmål..

Jeg har længe kigget rundt efter hvilken LCD jeg skulle investere i..

Og nu, efter meget læsning her og andre steder, råd fra forhandlere osv osv. mener jeg at jeg har besluttet mig for en Samsung LE-32S71B

Men nu er så spørgsmålet. Jeg skal jo ha banditten forbundet med mit HTPC som efterhånden tager form.

Samsung har jo både HDMI indgang, diverse lydindgange, samt VGA indgang så den kan bruges som PC monitor.

Hvad skal jeg bruge?? Jeg har lige pt. et ATI radeon grafikkort x600 serie med analog og DVI udgang, samt S-vhs

Jeg skal ha tilsluttet LCD'en og også gerne min nuværende PC fladskærm.

Kan jeg tilslutte PC skærmen til analog udgangen og så bruge et kabel HDMI-DVI til LCD'en?? Eller er det bedre med et kabel VGA-DVI til LCD skærmen??

Og i begge tilfælde skal lyden tilsluttes ved siden af. ( Bliver jo nok alligevel tilsluttet noget surround forstærker med tiden)

Mvh

Jesper

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 22:01

Mit forslag er, at køre 1280x720 (720p) fra DVI til HDMI.

Selv er min monitor sat til analog, og fra DVI går der et kabel over i HDMI på mit plasma. Fantastisk løsning - jeg troede ikke DivX kunne stå så flot på et TV - en del bedre end min Xbox med XMBC.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 23:55

Hvorfor ikke bare køre 1360x768 over VGA. Det er så tæt på skærmens naturlige opløsning, så det bliver 1:1 pixelmapping.
Det har ingen betydning når du afspiller film, men suser du rundt i din htpc, så kan det med fordel bruges.
Jeg ved ikke om du kan vælge den opløsning med hdmi.. har ikke forsøgt. Jeg er glad nok for vga her.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 11:57

Fordi det giver bedre billede med DVI ;)

Ihverfald på min skærm. VGA ser ikke godt ud.

Og det har kæmpe betydning når man afspiller film.

Ved ikke om det er anderledes med LCD, men på mit PV60 er det klart vejen frem uden diskution.

Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 22:17

Hej

Tak for jeres svar.. Det må hvis bero lidt på en prøve, hvad jeg er mest tilfreds med.

Men jeg har et andet spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at høre meninger om.

Jeg havde jo egentlig besluttet mig for det før omtalte Samsung.. MEN jeg ville så lige en smut ind i HI-FI klubben da de jo også sælger Samsung.. Så kunne jeg jo lige tage det sidste tjek.

Jeg snakkede så med en sælger.. han var ikke begejstret for Samsung! Sagde faktisk at alle deres Samsung skærme i øjeblikket var til service, og det var typisk for dem. !!??

Han talte meget varmt for Loewe og Metz.. Hvilket jeg godt kan forstå da det er de pæneste skærme jeg til dato har set.. men også nogle af de dyreste!! Så ikke for mig lige nu. Så sagde han at Sharp var MEGET bedre end samsung.. Hmm..

Hvad gør jeg nu?? kunne godt se at Sharp virkelig har et .. Sharp billede..!

Men nu vil jeg ha lidt råd?? Please 

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 09:16

Hej!

Hvilke "råd" er det du søger?

Du har jo allerede set de forskellige modeller-så tag og køb det som DU SELV bedst kan lide

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Hvilke "råd" er det du søger?

Du har jo allerede set de forskellige modeller-så tag og køb det som DU SELV bedst kan lide

lrev

Er helt enig.. Det er kun mig selv der kan bestemme i sidste ende og skal selvfølgelig købe et jeg er tilfreds med.

Jeg søger alligevel at høre lidt erfaringer med Samsung / Sharp og gerne andre mærker.. Står Samsung fx. mere på værksted end det hænger hjemme på væggen... ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 09:31

Det er nok lidt sværere at få svar på-medmindre man spørger forhandlere/værksteder....og det har du jo allerede fået svar på der.

Og.....Samsung er jo LANGT mere solgt i DK end f.eks SHARP-så alene af den grund er der jo langt flere rep. på dem

Skulle JEG vælge mellem Samsung og Sharp XD1E,blev det SHARP-da det efter min mening har et af de bedste billeder på markedet blandt LCD lige nu.

Men det er jo ikke sikkert at du mener det samme-se dem sammen,og vælg

Bemærk:Min bedømmelse af SHARP gælder KUN modellen XD1E

lrev

Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Det er nok lidt sværere at få svar på-medmindre man spørger forhandlere/værksteder....og det har du jo allerede fået svar på der.

Og.....Samsung er jo LANGT mere solgt i DK end f.eks SHARP-så alene af den grund er der jo langt flere rep. på dem

Skulle JEG vælge mellem Samsung og Sharp XD1E,blev det SHARP-da det efter min mening har et af de bedste billeder på markedet blandt LCD lige nu.

Men det er jo ikke sikkert at du mener det samme-se dem sammen,og vælg

Bemærk:Min bedømmelse af SHARP gælder KUN modellen XD1E

lrev

Ja ok... men XD1E er jo også en noget dyre model end den Samsung jeg har i kikkerten.. Jeg har ikke mulighed for at købe en LCD i den prisklasse lige pt. men må nøjes med en "mellemklasse" til omkring 5000-7000 kr

Men derfor bekymrer det jo lidt at manden i HIFI klubben sådan taler dårligt om Samsung.

Han roser Sharp. Og den model han har til 7000 kr LC32BV8ES..

Egentlig er jeg tilfreds med det billede jeg har set på Samsung, men hvis holdbarheden er skod, hjælper det jo ikke meget.

Har du nogen erfaring med Sharp LC32BV8ES

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 09:45

Hej!

Nej.....ingen ERFARING.......men jeg har set alle deres modeller i div. butikker.

Hvis du kan lide den,så skal du da købe den......længere er den ikke.

Glem alt om ham sælgeren-du kan langt fra være sikker på at han taler sandt,han kan have alle mulige andre grunde til at fyre dette af.

Går du i en anden butik-kan du risikere at få det STIK MODSATTE  fortalt.

Regn ikke med sælgere.....køb det DU kan lide

lrev

Til top
b00st3r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2007
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 10:43

Har selv Samsung 32" , og et par af mine kollegaer har også samsung LCD af forskellige modeller og har aldrig fortrudt det.

Er bange for at sige det, men kan forestille mig sælgeren i HI-FI klubben tjener mere på de andre..

Men alt andet lige, kan jeg anbefale: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp de har mange modeller og anbefaler efter behov ikke efter det dyreste :-)

-> b00st3r ->

Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 11:45

Hej

tror du har helt ret.. Han var sur på Samsung.. men ikke fordi det er et dårligt TV..måske som du siger... pengene

Jeg forhørte mig i en anden afdeling af HIFI-klubben. De havde ingen betænkligheder omkring Samsung. Og mente enddog at det var et bedre valg en den Sharp de havde på bud.. Sælgere !!!

Jeg har også besluttet mig for et Samsung. Lige nu overvejer jeg bare om det skal være LE-32S71B eller LE-32R71B  der er jo cirka en tusse til forskel.

R modellen skulle jo lige være et hak bedre og med bedre panel. Så måske er det lidt dumt at spare den tusse... Man kan vel også leve af bær og supper kogt på bær fra naturen i en måned..

Redigeret af jrasmu - 16-Februar-2007 kl. 11:46
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu