recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Best mpeg 4  HD boks FTA?Elmu/bilk/føte?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBest mpeg 4 HD boks FTA?Elmu/bilk/føte?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 19:50
er kjaerulf1 (som står bag maximum) gået konkurs?

så er det måske derfor man ikke kan finde boksen på deres side (og dermed ikke få en software update, som man kan med AGK boksene).
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5300
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 20:05

Oprindeligt skrevet af ht204 ht204 skrev:

er kjaerulf1 (som står bag maximum) gået konkurs?

Delvis konkurs, og rekonstrueret:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=3046&zoneid=5

Mvh JørgenT

Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 01:06

Hej Kampus

Jeg ville helt klart vælge Technisat'en, da Maximum'en ikke du'er. Efter at have fået bytte to maximum'er, kører jeg nu med technisat'en, og er meget tilfreds.

Selv følsomheden er stortset det samme som maximum'en.

Jeg fik technisat'en for ca. 14 dage siden, sammen med et boxer abbn. og jeg håber meget at boxer's billed kvalitet stiger væsentligt når de slukker for det analoge signal, for det er bestem ikke godt nu.

Mvh Søren

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 16:09

Jamen hvis du ser FTA kanaler på den i mpeg2, er billedkvaliteten så ikke lige så god som på din nuværende digi modtager?

Det var sådan jeg dømte Maximum'en ude, ved at sammenligne et direkte DR1 program som nyhederne, med min int. digituner

Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 16:56

Efter min mening er det ikke fair at bedømme FTA (mpeg2) med ALLE de nye kanaler, da de er mpeg4. Alle nye kanaler vil, alt andet lige, være dårligere da de er mpeg4 (laver bitrate, hårdere komprimering).

Årsagen til jeg smed Maximum'en på porten var, at produktet er fejlbehæftet. Fjernbetjeningen virker ikke (gør alt muligt andet end det den får besked på). Billed-scaleringen virker ikke (kan ikke huske). Hver gang der skiftes kanal, ryger billedet tilbage til 4:3.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 19:17

Nej og derfor sammenlignede jeg jo også DR1 (mpeg2) på min int tuner i TVet med DR1 (mpeg2) på mpeg4 boxen.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 19:18

Har modtaget Triax'en og installeret den.

Og hold da ferie hvor er der forskel på den og den billige fra Føtex. Den oser af kvalitet. Remoten har tyngde og er lækker med den sorte matte overflade. Men hjulet er lidt usmart, da der er to ringe og knapperne sidder for tæt. Men måske et spørgsmål om vane, da jeg synes det allerede går lettere.

Installationen er meget hurtig og er på dansk. Menuerne er flotte med (KURO) sort transparent baggrund. EPG'en er opbygget på den mest hensigtsmæssige måde med alle kanalerne over hinanden på det samme tidspunkt. Med pilene <--> vælges der et andet tidspunkt, og med INFO knappen er det let at få omtaler af hvert enkelt program.

TTV er i formindsket 16:9 udgave, så noget af billedet ses bagved. Der er hukommelse til min 100 sider, da jeg uden videre bladrede hurtigt frem fra 300 - 500 uden ophold. Men med den overordentligt gennemtænkte EPG, tror jeg ikke at TTV vil blive brugt ret meget.

Og så det allervigtigste: Billedkvaliteten. Den er nogenlunde den samme som der er på min int tuner, og det er supergodt. Så nu ka' DRHD bare komme an - udstyret er iorden.

Til top
grunts Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2004
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 21:18

hej Kampus

hvor valgte du at købe, og er det med eller uden boxer?

Lars

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 23:03

Her:

http://www.netto-sat.dk/boxer_boxer_opstart_nu_-c-172_174.ht ml?bgsid=9kqdklj0qt889mud6h9e8svfe7

Og MED Boxer. Ellers koster boxen 1995,-. På den måde koster den 12 mdr a 49,- + 778 i kortgebyr = 1366,-. Og herefter er boxen din ejendom og du kan opsige Boxer med 1 md varsel.

Redigeret af Kampus - 23-Oktober-2009 kl. 23:10
Til top
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 23:13
Jeg modtog netop samme boks i dag og vil udtrykke min enighed med Kampus. Boksen virker som gennemført kvalitet, har intet at sætte på billedkvaliteten og EPG'en er den bedste jeg har set hidtil. Ud fra de digitaltunere jeg har prøvet (DVB-C, DVB-T) er den her helt i top.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 23:43

Lidt malurt i bægeret

Jeg har konstateret at signalstyrken er for lav, ca 60%. Det gav sig udslag i et højlydt knald i anlægget under "Vild med dans". Mærkeligt for min tidligere Philips STB og tuneren i TVet og HDD'en viser noget højere signalstyrker.

Så måske er den bare ikke følsom nok

Til top
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 03:26
den eneste boks i d.tv's test der havde større følsomhed end triax var strong 8410.

men igen, i forbrug's test var det maximum som var bedst der...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu