recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Best mpeg 4  HD boks FTA?Elmu/bilk/føte?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBest mpeg 4 HD boks FTA?Elmu/bilk/føte?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Min lille kæphest er bare, at stor som lille ofte ansætter folk, der ikke er i stand til at sætte en webserver op, så den kan kaldes uden www.

Det er strengt taget DNS der skal sættes op til det formål. Og det er der i øvrigt mange som ikke gør.

Øh nej. Det er dns og webserver. Det hjælper intet, at dns-serveren er sat op med en A record for domænenavn uden www, hvis webserveren samtidigt er sat op til kun at acceptere forespørgsler med domænenavn med www.

Jeg vil faktisk snarere sige, at hvis de ikke kan finde ud af at sætte webserveren op til at acceptere forespørgsler uden www, skal de også holde sig fra at lave en dns A record for domænenavn uden www. Så kan browseren da i det mindste selv finde ud af at sætte www foran og forsøge igen.

Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 10:18

.

Redigeret af Mads333 - 28-Oktober-2009 kl. 10:24
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 10:23

Oprindeligt skrevet af juul01 juul01 skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Der er nu noget suspekt over kjaerulff1
At de ikke kan finde ud af at sætte deres webserver ordentligt op er måske et symptom???
Når man skriver http://kjaerulff1.com, bliver man ikke sendt til deres hjemmeside. Den kræver, at man skriver http://www.kjaerulff1.com.
Flovt Så har de nok heller ikke tjek på alt det andet...

Du kan uden problemer opdatere Maximum boksen med AGK software, har netop selv gjort det.

Hvordan kan det lade sig gøre? Det er vel 2 forskellige produkter?
Måske man skulle prøve at opdatere den med den nye firmware til T-1300. Så kan den måske optage??

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 12:17

Jeg købte Maximum boksen fra Bilka, men er ikke imponeret. Jeg har også opdateret den med seneste firmware fra AGK, men det gør den ikke meget bedre.

Jeg har efterfølgende investeret i Technisat boksen anbefalet her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68952& PN=1&TPN=1 og den er langt bedre.

Den koster godtnok det dobbelte, men som langsigtet investering er det jo småpenge.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:04
Hvad er det der gør I ikke er imponeret?
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:11
Jeg har ikke fuldt med i denne tråd, men bare konstateret at nogen stiller spørgsmålet: Hvad er Best mpeg 4 HD boks FTA?

Det er så klart Maximum T-1300, som kan købes i Tyskland for lidt over 700 kr. med 2 dages leveringstid, og som omtales i detaljer i denne tråd.

Redigeret af Niels Ebbesen - 28-Oktober-2009 kl. 14:14
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 15:04

Jeg startet tråden og alle helt billige boks er dømt ude 

så nu står kampen vist mellem Sagem ITD 84HD lidt dyrere

eller Niels som du anbefaler T-1300

Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2004
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

3. føtes AKG 10360

Jeg har købt AGK 10360 i Føtex. En smart ting ved den er at den kan afspille film fra en USB stick. Har prøvet både MPG og AVI uden problemer.

Et stort problem ved den er dog efter min mening at den ikke har nogen timer så man kan optage fra forskellige kanaler på den. Dvs. min HD optager kan kun optage fra den kanal som boksen er sat til på forhånd.

Vil dog prøve at kontakte AGK om den evt. kan softwareopgraderes så den får en timerfunktion.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 18:10

Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Hvad er det der gør I ikke er imponeret?

Som andre også har skrevet, så er den langsom til at reagere på tryk på fjernbetjeningen, hvis den reagerer overhovedet.

Desuden er den ikke i stand til at skifte mellem 4:3 og 16:9 udsendelser, som man dog så kan gøre med en af de farvede knapper.

Men for mit vedkommende var det boksens langsomhed og at jeg flere gange fik trykket på en knap flere gange, hvorefter boksen pludselig reagerer på alle tryk.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 17:09
Marlar, nu du er i gang kan du så ikke nævne til dem det som badsted skriver; nemlig den ikke er i stand til at skifte mellem 4:3 og 16:9.

hvordan du vil få fat på AGK ved jeg dog ikke - på agknordic.com står der intet om hvor man kan kontakte dem!
Til top
jtcrec Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2009
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 10:15

Oprindeligt skrevet af ht204 ht204 skrev:

Marlar, nu du er i gang kan du så ikke nævne til dem det som badsted skriver; nemlig den ikke er i stand til at skifte mellem 4:3 og 16:9.

hvordan du vil få fat på AGK ved jeg dog ikke - på agknordic.com står der intet om hvor man kan kontakte dem!

Prøv: email@agknordic.dk

Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 10:57

Nu har jeg så købt en Maximun T-102 og jeg må sgu sige den er alle pengene værd (479.-)
Der er masser af ting som sikkert er meget bedre på en dyrer model men det eneste store kritikpunkt er fjernbetjeningen. Man skal trykke ret hårdt på knapperne men den reagerer ellers fint. Ingen problemer med at den ikke kan ramme. Kan pege den bagud og stadig virker den.
Ellers har jeg et knivskarpt billed.

Desværre synes jeg EPG er lidt mangelfuld men er også vant til den fra mit Samsung tv som er genial.
Mangler at man kan se alle kanaler på en gang uden at bladre rundt.

Og mangler at txt-tv kan "skrumpes" ind til 4:3. Får sgu så ondt i øjnene af txt-tv i widescreen.

Men alt i alt en super box til under 500.- kroner. Er man feinschmecker og vil kun have super kvali skal man holde sig fra denne boks men for den alm. bruger der bare vil se tv i god kvalitet eller mangler en box til soveværelset er dette et kanon køb.

Skal nok skrive mere om boxen når jeg har prøvet den mere end de 36 timer jeg har haft den indtil nu.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu