|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
superkdx ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1069 |
![]() Sendt: 02-April-2007 kl. 19:26 |
Hej. Jeg har dette tv. Philips 42pf 9631d. Jeg vil gerne sætte min bærbar til mit tv. Men her går jeg i stå. Fordi har ikke vga på mit tv.!! Og har nemlig ikke dvi på min bærbar.!! På mit tv er der noget der hedder H V og en til vist. Er det muligt man kan købe et kabel, hvor der er vga i den ene ende, og det der H V i den anden, og i såfald hvorhenne.?? Glæder mig til, at høre fra jer..
GOD PÅSKE |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Det stik du har på fladskærmen er HDMI... En mulighed er at købe en HDMI - DVI adaptor fra eksempelvis http://av-connection.com/?PGr=619&ML1=1&ML2=69&M L3=213&ML4=245 Når du har købt ovenstående adapter, stikker du Hdmi-enden ind i fjernsynet, og Dvi-enden lader du være i fred et stykke tid. Herefter køber du et VGA - DVI Monitor Kabel http://av-connection.com/?SPage=VGA-XGA_Kabler (scroll lidt ned på hjemmesiden, så finder du kablet.) Når kablet er købt, stikker du dvi-enden ind i adapteren, som du havde tilsluttet til fjernsynet, og Vga indgangen skal ind på din bærbar.. Så skulle det virke:) Håber det er til at forstå, ellers spørger du bare.. Det andet kabel du snakkede lidt, om, er jeg ikke sikker på findes, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl..
|
|
![]() |
|
superkdx ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1069 |
![]() |
Okay det lyder lovende. Troede slet ikke der fandtes sådan en adaptor. Men alt findes jo snart. Hehe. Er du sikker på det skal være hun på adapteren.?? Er der ikke et billigere sted. Fordi synes 259kr for et kabel er mange penge. Og så adpatoren oveni!!
Det burde jo findes, siden det er lavet på tvet. Men ved det ikke. Kan jo være det kun er i USA.. |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Du kan jo prøve din lokale Fona, Merlin eller El-gigant, mon ikke de har noget der er lidt billigere, ellers er der http://www.av-cables.dk/dvi/dvi_vga_kabler_134_da/ (Vga-Dvi kablet), og http://www.av-cables.dk/dvi/dvi_adaptere_splittere_mv/adapte rstik_hdmi_han_dvid_hun_259_da.html (Adapteren) Noget billigere.. Som sagt vil jeg ikke spå om der findes Et såkaldt Hdmi - Vga kabel.. Det kunne være topnice for dit vedkommende:) Ja, Dvi på din adapter skal være Hun:) Du kan evt. se dette kabel, som kunne være en anden mulighed, men det vil angiveligt give dig et ringere billede.. http://www.av-cables.dk/scart/diverse_scart_kabler/high_qual ity_pctv_kabel_med_scartstik_5_m_500_da.html Redigeret af vasif - 02-April-2007 kl. 21:11 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for meget info. Kan det ses, på kvaliteten hvis jeg køber det billige kabel.? Og den adapter de også har på hjemmesiden.?? (www.Av-cables.dk) Det sidste tror jeg, at jeg glemmer helt. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har selv eksperimenteret med de billige og de dyre kabler, og min erfaring er, at der ikke er nogen mærkbar forskel på kvaliteten, medmindre vi snakker længder over minimum 5 meter.. De dyre kabler har for det meste en bedre afskærmning, og bliver ikke sårbare, med hensyn til overfor radiobølger fra en måske nærliggende mikrobølgeovn, eller et trådløst netværk.. Ovenstående ting kan nogle gange være med til at forstyrre de billigste kablers fremmarch fra computeren til Tv, men i princippet er det 1 og 0 taller som kører igennem på kablet, og hvis et billigt kabel når sin destination med 100% korrekthed (hvilket det gør i flere tilfælde), jamen så er der meget lidt, hvis ikke ingen forskel..
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay. Det var da rart, at vide. Man siger jo altid at pris=Kvalitet. Men selvfølgelig ikke i alle tilfælde. Men for det meste. Har dog et trådløst netværk ved siden af, men håber ikke det kommer til, at forstyrre.!!! Hvor meget vil det gå udover signalet, hvis vi nu siger, at mit trådløse netværk skulle forstyrre.??
Kennet. |
|
![]() |
|
![]() |
Måske omkring 5-10%, nogle gange mere end det, men igen taler erfaringen for, at du skal over de 5 meter kabellængde..! Det er dog ikke lige noget jeg ved med sikkerhed, for har ikke nogen form for forstyrrelser der hvor jeg har tilført mine kabler, så derfor har jeg ikke lige kunnet teste det.. Så fortæller kun det jeg hører fra mine venner:) Den bedste løsning ville selvfølgelig være at købe et dyrt og billigt kabel, og sammenligne dem derfra.. Mit forslag er dog at starte med at købe de billige kabler, og hvis du mærker en form for utilfredshed i billedet eller lignende, så gå op i en dyrere klasse. Hvis du er tilfreds med de billige kablers formåen, så er det også et tegn på, at det hele fungerer som det skal.. Man kan med et snildt øje se, om der skulle være noget galt.. Prøv måske at se en film, og se på baggrunden.. Hvis baggrunden flimrer meget, kan der være forstryrrelser i signalet.. Men igen, det kan lige så godt være et dårligt grafikkort, eller whatever.. Du kan jo starte med at se en film på din Pc, og se hvordan billedet på filmen er.. Så kan du koble den op i fjernsynet via kablet, og se om der skulle være forskel på filmen.. Redigeret af vasif - 02-April-2007 kl. 21:48 |
|
![]() |
|
![]() |
Okay det lyder lovende. Har købt de billige kabler. Vender lige tilbage og fortæller om det er noget skidt eller ikke. |
|
![]() |
|
dtm_67 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Det hænger således sammen: Den bærbare har vga-udgang. Ud af den kan man kun få et vga-signal. VGA er ANALOGT. TV'et har en hdmi-indgang. I den kan man sende et dvi-D/hdmi-signal ind. DVI-D og HDMI er DIGITALE. Uanset om man sætter ledninger med passende stik imellem vga-udgangen og hdmi-udgangen, så får man ikke et signal overført af det. Man kan højst være heldig at brænde indgangen på tv'et af. Vil man have det igennem skal man bruge en vga->dvi-d converter. Her taler jeg ikke om en stik-converter, men om en signal-converter. Det vil dog være billigere at købe en ny bærbar med dvi. @Superkdx: Fortryd dit køb ved at undlade at modtage pakken. Iflg. philips.dk skulle dit tv have vga-indgang: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/ consumer/tv_gr_dk_consumer/flat_tv_ca_dk_consumer/ce/_produc tId_42PF9631D_10_DK_CONSUMER/digitalt_widescreen_flat_TV+42P F9631D_10?proxybuster=HKXZPO2PC5MT3J0RMRESHQFHKFSEKI5P&a ctiveTab=specifications Det er den du skal bruge med et almindeligt vga-kabel. |
|
![]() |
|
Hygom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() |
Vasif: Umiddelbart vil jeg sige at din løsning ikke virker. VGA er jo analog, og HDMI er udelukkende digitalt.. Man kan godt lave VGA om til analogt dvi, men ikke digitalt. Det kræver vist en boks til 2000kr eller sådan noget mener jeg.
Men ret mig endelig:) |
|
![]() |
|
![]() |
Okay det lyder ikke godt. Har fået firmaet til, at afprøve det, og han ville skrive en mail til mig om det virker. Så det blir spænende. Skal nok vænne tilbage med svaret. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |