recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Besynderlig PC-crash
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBesynderlig PC-crash

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 13:30
Det er mere sandsynligt at det er den indbyggede temperatur beskyttelse i processoren der lukker computeren ned. Check hvordan køleren sidder på den, bare den mindste skævhed eller urenhed i kølepastaen kan give problemer. Luk kabinettet, for det er designet til at virke lukket med hensyn til airflow.

Du kan godt regne med at den ikke får luft nok. Blæseren i strømforsyningen trækker normalt luften gennem strømforsyningen og ud af kabinettet, men luften skal altså også ind et eller andet sted. Kabinettet ser ikke ud til at have indgange for luft foran, så luften indtagene sidder sandsynligvis i siderne hvor der ikke er megen plads. Desværre har kabinettet også huller bagtil og uden plads bliver udsugningen reflekteret i bagpladen i møblet og tilbage i kabinettet.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 15:28
Hej alle.

Tak for jeres konstruktive svar.

Ja, det er ikke helt let at finde en løsning (hvis der overhovedet er en løsning når PC er placeret på denne hylde).

Jeg har målt temperaturer både med og uden kabinet og det lader til (fordi varmen ikke kan komme ud af siderne som det er tiltænkt), at temperaturen er lavere uden låg - det havde nok været anderledes hvis PC havde stået frit, da det tiltænkte luft-flow med låg så havde været muligt.

Strømforsyningen puster luft ud bagtil, hvilket der skulle være plads nok til - dog kan luften kun komme videre væk fortil ved hyldeåbningen - og ikke bagtil.

Jeg vil prøve nogle af jeres forslag, tak! 
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 18:05
evt. kunne du overveje hvad mange folk her inde gør mht. deres møbler og deres andre hifi produkter, at installere noget blæser i selve dit møbel som giver en form for airflow så din computer bliver kølet ned, men hvordan det bedst mulig kommer til at fungere med lige din ved du bedst selv da du jo ved hvordan computeren er sat sammen og virker, men noget blæser i møblet ville jeg da anbefale til ekstra nedkøling :)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 19:07
Hej Muffeh.

Du kan tro jeg har tænkt på det flere gange - problemet er bare at der ikke er de store muligheder. Hylden er omringet af indbygget højttaler til højre, skuffer til venstre - og da møblet er monteret på væggen, er der heller ingen muligheder bagtil. Den eneste mulighed skulle være i bunden Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Nogen der har et godt bud på fejlårsagen og hvad jeg skal gøre for at løse mit problem med crash?

Var jeg dig ville jeg fejlsøge som følgende:

1. Flyt computeren op på overpladen, bare for et par dage - forsvinder problemet?

2. Rulle computeren tilbage til en tidspunkt, hvor den ikke stoppede - forsvinder problemet?

3. Virker begge ovenstående ikke, har du smadret nogle kondesatorer enten på mainboard eller i strømforsyning på grund af manglende køling - nye stumper hjem.

Hjælper 1, ville jeg overveje stærkt, hvrodan køling skal foregå fremover.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 11:05
Hej igen.

Tak for jeres svar.

Ja at placere PC et andet fritstående sted vil naturligvis løse problemet (dog muligvis først ved udskiftning af de komponenter der nu måtte være defekte)...
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej Muffeh.

Du kan tro jeg har tænkt på det flere gange - problemet er bare at der ikke er de store muligheder. Hylden er omringet af indbygget højttaler til højre, skuffer til venstre - og da møblet er monteret på væggen, er der heller ingen muligheder bagtil. Den eneste mulighed skulle være i bunden Smile

- Tror nu også det nemt ku give et lille ekstra løft fra bunden, alt er jo relativt.
Men ellers, så kig lidt her på SoundWave's hifi-setup, den sorte del han starter med, der har han en køler stående oven på sin effektforstærker, sådan en fætter kunne også være en god mulighed! - hvis der er plads selvfølgelig.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95882&title=soundwaves-hjemmebioer
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 13:47
Wauv, hvor fedt, det er bestemt noget jeg vil kigge nærmere på, tak Muffeh!
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 14:34
så lidt da ;) - nu var det jo kun fordi jeg fik lagt mærke til den da jeg klikkede forbi og så hans setup, og tænkte at sådan en burde da ku bruges til andet end bare køling af en effektforstærker? :D
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu