recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beta software til Digiality CX 302 T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeta software til Digiality CX 302 T

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Emne: Beta software til Digiality CX 302 T
    Sendt: 07-Juni-2006 kl. 10:21

Kjærulff1 har lavet en ny software til Digiality CX 302 T modtageren, og de vil gerne om max 20 personer på Recorder.dk vil hjælpe med at teste. Helst at ikke alt for mange tester softwaren da de ikke kan garantere at den kan opdateres via luften. For at overføre softwaren til modtageren kræves der et null modem kabel.

Følgende skal bemærkes om denne software:

·         Alle indstillinger bliver slettet.

·         Softwaren skal opdateres over to omgange, alt er lavet i bat filen som det sker automatisk.

·         Der kan mangle undertekster på gamle optagelser (ikke testet)

 En anden her på forumet har konstateret at gamle optagelser bliver slettet!

Det er heller ikke muligt at komme tilbage til tidligere software, men Kjærulff1 siger de har testet grundigt så der skulle ikke være de helt stor overaskelser.

Kjærulff1 ønsker hurtig tilbagemelding helst inden på fredag (9/6)

Send en mail (jensch @ email.dk (fjern mellmrum)) til mig, så retunere jeg den nye Beta software



Redigeret af jens0804 - 07-Juni-2006 kl. 10:54
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 10:49

Det bliver nok svært at finde betatestere på de betingelser:

1. Harddisken bliver slettet. Personlig har jeg adskillige udsendelser liggende jeg ikke har set endnu.

2. Man skal være i besiddelse af et passende kabel og en PC med seriel port.

3. Tilbagemelding indenfor 3 dage.

4. Man kan ikke gå tilbage til den gamle firmware, hvis et eller andet ikke fungerer efter hensigten.

5. Sommeren er kommet til Danmark.

Normalt er jeg villig til at deltage i betatester, men især pkt. 1 og 4 er showstoppere.

__________

Peter

Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 10:53
Ja jeg tror du har ret, men min kontaktperson på Kjærulff1 har personlig opgraderet og har ikke haft problemer med at optagelser forsvandt, men risikoen er der selvfølgelig.
Til top
buch78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 11:02
Hejsa...

Har du en oversigt over hvilken fejl der er blevet rettet...

jeg har hørt at i den nye firmware skulle man understøtte maxtor 10


Redigeret af buch78 - 07-Juni-2006 kl. 11:30
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 11:32
Hej Jens,

Interesserede her bør også læse tråden Fejl og ønsker til Digiality CX 302.

Jeg kunne godt tænke mig at teste, men vil meget gerne have en bekræftelse fra jer der har opdateret på, at Fusion Filesystem Reader programmet stadig kan læse indholdet af disken efter opdateringen (da jeg tidligere har arbejdet med FFR udvikleren om at implementere udlæsning af undertekster også - projektet ligger dog stille pt.).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
buch78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 12:49
Du er skuda også over det hele Lars...

Kig på min profil og se om du kan genkende mig...

og undersøg så lige mit sidste spørgsmål....
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 21:39
FFR fungerer som før opdateringen.
Mht. min disk der blev slettet: Efter opdatering var der 0 MB på den, men disken var fundet med ca. 160 GB. Dog stod der, at disken ikke var klar eller ikke formateret. Gul knap, indtastning af kode 7139 og disken var klar efter et splitsekund. Men alle optagelser var selvfølgelig væk.
Måske problemet skyldes en "ikke supportet" diskstørrelse.
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 22:07

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

FFR fungerer som før opdateringen.
Mht. min disk der blev slettet: Efter opdatering var der 0 MB på den, men disken var fundet med ca. 160 GB. Dog stod der, at disken ikke var klar eller ikke formateret. Gul knap, indtastning af kode 7139 og disken var klar efter et splitsekund. Men alle optagelser var selvfølgelig væk.
Måske problemet skyldes en "ikke supportet" diskstørrelse.

Er der sket noget nyt, fortæl om fejl og forbedringer.. venter i spænding

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 22:50
Har slet ikke testet alt endnu, men med udgangspkt. i Laursens liste over fejl og mangler er Pkt.1 rettet. S-VHS er simpelthen fjernet fra TV scart, hehe.
Pkt.2 og 3 er rettet. Man kan sætte flere timere efter hinanden uden at miste en optagelse og den starter heller ikke af sig selv efter afbrydelse af en timer.
Pkt. 4 er rettet.
Pkt. 5 ikke testet seriøst endnu.
Pkt. 6 ikke rettet.
Pkt. 7 rettet. Man kan bladre med Pil tasterne.
Pkt. 8 rettet.
***************
Ønsker til modtageren:
Pkt. 1 Option for valg af lydspor er nu mulig.
Pkt. 2 Ikke rettet.
Pkt. 3 Man kan tænde for receiveren under timeroptagelse, ja. Men man skal afbryde timeroptagelse for at komme videre. Ikke videre heldigt.
Pkt. 4-15 ser heller ikke ud til at være rettet.

Med forbehold for testfejl. Jeg har ikke observeret bugs.




Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2006 kl. 08:45

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Har slet ikke testet alt endnu, men med udgangspkt. i Laursens liste over fejl og mangler er Pkt.1 rettet. S-VHS er simpelthen fjernet fra TV scart, hehe.
Pkt.2 og 3 er rettet. Man kan sætte flere timere efter hinanden uden at miste en optagelse og den starter heller ikke af sig selv efter afbrydelse af en timer.
Pkt. 4 er rettet.
Pkt. 5 ikke testet seriøst endnu.
Pkt. 6 ikke rettet.
Pkt. 7 rettet. Man kan bladre med Pil tasterne.
Pkt. 8 rettet.
***************
Ønsker til modtageren:
Pkt. 1 Option for valg af lydspor er nu mulig.
Pkt. 2 Ikke rettet.
Pkt. 3 Man kan tænde for receiveren under timeroptagelse, ja. Men man skal afbryde timeroptagelse for at komme videre. Ikke videre heldigt.
Pkt. 4-15 ser heller ikke ud til at være rettet.

Med forbehold for testfejl. Jeg har ikke observeret bugs.

Jeg er nu selv så småt begyndt at teste, fik mit null modem kabel i går

Jeg havde godt nok håbet at der var kommet ny software, men næsten alt liger sig selv, godt nok kan man ved kanalsøgning vælge kun at lægge gratis kanaler ind. Jeg havde heller ikke problemer med at min harddisk blev slettet.

Jeg mener ikke punkt pkt 3 er rettet tilfredstillende, hvis man slukker modtageren under optagelse fortsætter den ikke optagelse og den starter heller ikke af sig selv i standby, det betyder at man nu ikke længere får en optagelse i 2 stykker, men kun det første stykke til den blev slukket.

pkt 6 Dette problem har jeg aldrig obseveret.

pkt 7 Det er nu muligt at bladre, men hvorfor stopper side 1 ca. 5 linier før det er nødvendigt. Nogen gange er teksten delt i 2 selv om det ikke er nødvendig.

Ønsker:

pkt 10 Der er ikke længer problemer med at modtageren skifter tilbage til den fulde kanaliste efter optagelse. Derfor kan man nu f.eks lægge DR1, DR2 og TV2 ind på en liste, som så er default.

Det var hvad jeg ind til videre har testet, lad os fortsætte det gode arbejde, måske vi kan påvirke til at få rettet noget.



Redigeret af jens0804 - 08-Juni-2006 kl. 12:11
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2006 kl. 09:52
Ja, godt arbejde! Er der ikke flere der har mod på at teste? (det lyder jo ikke som om modtageren bliver helt ubrugelig eller så radikalt ændret som det i første omgang kunne lyde til).

Jeg har ikke selv mulighed for at få lagt opdateringen på før i weekenden

Iøvrigt har jeg flyttet fejl-listen til første indlæg i tråden Fejl og ønsker til Digiality CX 302. Der er tilføjet punkterne 16. og 17. som måske også kan checkes.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2006 kl. 12:23
Hej igen,

Så er dette indløbet fra Kjaerulff idag (deres svar med rødt).

Jeg synes Kjaerulff skal have stor ros for deres indsats (selvom vi hver især kan være skuffede over at vores ønsker ikke vil blive indfriet af opdateringen).

1. Hvis man sætter SCART udgangs-signal til S-Video får man pludselig sort/hvidt billede på antenneudgangen (RF Out).
GKH: Dette er ikke muligt, på grund af en hardware begrænsning.

2. Der kan ikke foretages 2 timer optagelser i træk når den sidste starter på samme tidspunkt som den første slutter - den sidste bliver da ikke optaget.
GKH: Løst 

3. Startes en timer optagelse uden modtageren er slukket kører alting fint. Hvis modtageren slukkes, mens den stadig optager, stoppes optagelsen og startes igen efter 10 - 15 sekunder hvilket resulterer i en optagelse i to dele.
GKH: Løst

4. Afspilles fra intern video og trykkes stop, returneres til den kanal modtageren stod på før afspilning, men herefter kan man ikke skifte kanal, før modtageren enten slukkes/tændes, der trykkes 'exit' eller gåes ind og ud af 'menu' eller 'tekst-tv'.
GKH: Løst

5. Tekster går ud af sync. når man spoler i optagelsen
GKH: Løst på alle nye optagelser, gamle optagelse kan stadig have problemet.

6. Det er ikke altid at tv udsendelsen bliver i "baggrunden", når der slås over på EPG. Nogle gange vises blot sort skærm bag EPG.
GKH: Ikke testet

7. Under visning af program-omtaler i EPG'en, er det ofte at teksten er længere end en side - der kan bare ikke skiftes til næste side for at se resten af teksten.
GKH: Pil højre og venstre er nu aktiv for at se næste eller forrige side.

8. Hvis man stopper en optagelse, så spørger den om man vil stoppe timeren, og den stopper fint, men hvis man så slukker for modtageren bliver optagelsen genoptaget.
GKH: Løst

Ønsker til modtageren er disse:

1. Der mangler et punkt til at indstille standard lydspor. Som det er nu sættes AC3 som standard under zapping og timeroptagelse.
GKH: Løst

2. Under optagelse af en kanal til intern video (HDD) skal samtlige streams optages (samtlige lydspor og undertekster skal være tilgængelige under afspilning af optagelsen).
GKH: Dette er ikke muligt pt.

3. Mulighed for at bruge recorderen selvom den har været i standby når en timer går i gang.
GKH: Dette er ikke muligt

4. Valget af frontglas er noget uheldigt, idet det åbenbart dæmper infrarødt lys voldsomt. Fjernbetjeningen føles lige lovlig svag og retningsbestemt, men det skyldes angiveligt det røgfarvede glas foran modtagerdioden
GKH: Der har været en afvejning mellem at kunne se elektronikken under displayet og rækkevidden på fjernbetjeningen. Dette vil ikke blive ændret.

5. Mulighed for at markere program til optagelse i EPG og blive på EPG-oversigten, så man hurtigt kan skimme tv-programmet og markere de programmer man vil optage. (i dag skal man klikke ind på beskrivelsen af programmet, trykke optage, godkend og tilbage til oversigt, hvor man skal scrolle ned til næste program og gentage ovenstående).
GKH: Dette vil ikke blive ændret på det nuværende produkt men er et ønske til nyt modeller.

6. Mulighed for at optage et program hver uge (nu kan man kun vælge hver dag). Anvendelig til at kunne optage ugentlige serier mv.
GKH: Dette vil ikke blive ændret på det nuværende produkt men er et ønske til nyt modeller.

7. Ønske om manuel styring af optagelse og optagelængde. For at kunne starte optagelse manuelt samt samtidig sætte varighed af optagelse savnes 'REC' knap samt 'OTR' - On-Time Recording/Quick Timer - funktion (til at indstille optage-længde)
GKH: Dette vil ikke blive ændret på det nuværende produkt men er et ønske til nyt modeller.

8. Det er et irritations-punkt at der skiftes fra valgt favorit-liste til listen indeholdende samtlige stationer efter timer-optagelse til intern video (HDD)
GKH: Dette var en bug er løst

9. Når man ønsker at optage på en ekstern harddiskoptager er det ikke smart at der kun findes en timer til intern video hvor der ikke kommer signal på scartstikket, og en timerfunktion der hedder TV - uden slut-tid. Det betyder det ikke er muligt med CX-302 modtageren uden hardisk at optage med den funktion der eksempelvis på Sony's HDD/DVD optagere betegnes "synkroniseret optagelse" (som starter optagelse udfra at signal over Scart modtages).

GKH: Dette vil ikke blive ændret på det nuværende produkt men er et ønske til nyt modeller.

10. Det kunne være rart hvis man helt kunne slette en kanal fra kanal-listen (f.eks. DR tegnsprog) - favoritlister fungerer nemlig ikke særligt godt.
GKH: Dette er ikke muligt, modtageren vil selv oprette nye kanaler som findes på sender nettet. (Dette gælder de Danske, Svenske og Finske kanaler) Hoved liste er tænkt som en liste der indeholder alle kanaler. Vi man have en bruger tilpasset liste er der kun favoritlisterne. Med nye software bør disse virke efter hensigten.

11. Mulighed for manuel indstilling af frekvens fremfor "fastlagte" frekvenser.
GKH: Løst

12. Mulighed for indstilling af båndbredde.

    (pkt. 11 og 12 - idet lokale antenneforeninger distribuerer DVB-T signalet i lokal-nettet. Desværre angiver antenne-foreningen at DBV-T modtagerne skal kunne indstilles manuelt i frekvens og båndbredde, eksempelvis 8 Mhz i VHF området)
GKH: Løst

13. Standbyforbruget er uheldigt højt (14 Watt !!) - en low-standby indstilling ville være at foretrække, hvor maskinen kun brugte nok strøm til at kunne tænde for timede optagelser under stand-by.
GKH: Dette vil ikke blive ændret på det nuværende produkt men er et ønske til nyt modeller.

14. EPGen er som udgangspunkt fin og enkel, men det vil øge anvendeligheden med muligheden for at time flere optagelser af gangen. Eksempelvis ved at man i 7-dages oversigten blot kunne time en optagelse med en genvejstast og blive stående i oversigten. Den timede optagelse kunne så bare få en lille rød prik som indikerer at den vil blive optaget.
GKH: Dette vil ikke blive ændret på det nuværende produkt men er et ønske til nyt modeller.

15. Mulighed for at indstille intervaller til periode for påbegyndelse af optagelse før start-tidspunkt i EPG, samt interval for optage-længde ud over slut-tidspunktet i EPG (for at sikre at hele udsendelsen rent faktisk optages).
GKH: Dette vil ikke blive ændret på det nuværende produkt men er et ønske til nyt modeller.


Jeg har skrevet tilbage vedr. Jens' oplevelse af punkt 3. Skriv stadig gerne alle kommentarer om 11.08 her, så indsamler jeg og formidler.

Under alle omstændigheder synes jeg det er en god tilbagemelding Kjaerulff giver (så vi har en idé om hvad de selv mener er løst - og hvad vi kan forvente vil blive løst i CX302 eller fremtidige modeller).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu