recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beta software til Digiality CX 302 T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeta software til Digiality CX 302 T

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 11:30
Hej testere,

Jeg har nu endelig fået opdateret og synes umiddelbart også at kanalskift er blevet hurtigere. Samtidig mistede jeg ingen optagelser på HDD/Intern Video, så det var fint.

Jeg forsøgte at opsætte en favorit-liste, nu hvor det skulle virke (også efter optagelser til int. video). Dog brugte jeg rigtig lang tid på at fatte systemet (hvilket vist ikke lykkedes helt). Det der tidligere hed 'TV Alle' er nu omdøbt til 'TV liste' (?). Derudover er der en Digi-TV liste, som ikke umiddelbart kan ændres. Ved en fejl fik jeg slettet TV2 fra listen 'TV liste' hvilket betød at TV2 forsvandt fra samtlige lister - også Digi-TV. Der skulle en kanalsøgning til for at få TV2 tilbage.

Hvad er formålet med Digi-TV listen? Jeg kunne formode at der oprettes en liste med kanalerne for hver af de sendere der findes under søgningen (så de der har tysk eller svensk TV får separate lister forhver af disse sendere), men er det tilsigtet at listerne ændres efter indholdet af listen 'TV liste' (det finder jeg ikke logisk)?

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Har iøvrigt erfaret, at 16:9 skift nu virker efter opdateringen. Ved at andre ikke har oplevet problemer , men nu virker det perfekt, også med S-VHS i scart.

Hvordan er det iøvrigt med S-Video indstillingen (lidt forkert af Kjaerulff at betegne det S-VHS) og det RF modulerede signal. Er problemet løst med S/H billede på RF når S-Video er valgt, eller er det blot tilbage som i den gamle firmware (altså sandsynligvis en hardware begrænsning som Gert tidligere har skrevet)?

Vender tilbage når jeg har fået testet mere...

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 13:08
Hej OR,

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Manuelt indstillet timer fortsætter nogle minutter efter planlagt stop. Er det en option eller en bug ?

Det lyder som en tiltrængt option. Jeg har tidligere selv været ude for at miste slutningen af programmer, fordi tidspunkterne i EPG'en ikke passede helt med udsendelserne (DR1). Jeg har glemt at få skrevet dette ønske på listen, men det vil være lækkert hvis brugeren selv kunne vælge at der altid skulle startes optagelse 5 min. før programsat tid og stoppes 20 min. efter stop-tidspunktet.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej testere,

Hvordan er det iøvrigt med S-Video indstillingen (lidt forkert af Kjaerulff at betegne det S-VHS) og det RF modulerede signal. Er problemet løst med S/H billede på RF når S-Video er valgt, eller er det blot tilbage som i den gamle firmware (altså sandsynligvis en hardware begrænsning som Gert tidligere har skrevet)?

/Lars


Ja, billedet er S/H.
Til top
Madsandersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 23:16
Er der egentlig kommet en opdatering til Digiality T-2001CX?
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 13:35

Her er tilbagemeldiger på kommentarer sendt til Gert ang. Alpha software:

SVHS er tilføjet til TV scart igen.

Jens: Der stadig ikke noget farve på signalet ud af modulatoren når der vælges SVHS for TV scart

GKH> Dette er en hardware begrænsning. Dette kan ikke ændres. Workaround:
                        Brug VCR scart til SVHS og sæt TV i denne. Evt. VCR eller DVD recorder sættes i TV Scart. Dette er ikke nogen super løsning men brugbar.

 

 

Jeg har stadig problemer med tekster der fylder mere end 1 side når jeg skal læse information om de enkelte programmer. selvom der nu kan bladres har jeg stødt på ikke at kunne læse tekste færdig. Her under er der 2 billeder der viser side 1 og side 2, men teksten stopper før den er færdig og det er ikke muligt at bladre til side 3. Det er virkelig et irritationsmoment at man er nød til at skift over på teksttv for at få den fulde tekst.

GKH> Vi kigger på denne men den kommer desværre ikke med i denne release.

 

En anden ting er problemet med at billedt bliver beskåret i siderne. Her under et billede taget med mobil fra 302 T

GKH> Fejlen funden er løst i den endelige release. Tak for hjælpen med denne. Alle vores fjernsyn som vi bruger til test viser ikke dette problem.

  

I EPG listen vises nogle programmer med grå skriftfarve for tidspunktet. Det er tilsyneladende de programmer man har programmeret til timer optagelse. Men der er også andre programmer, som vises med grå skriftfarve, og det virker lidt tilfældigt hvilke.

GKH> Dette indikere at modtageren ikke har indlæst alle EPG informationer efter dette punkt. Når først den har stået lidt får den indlæst alle EPG Data.

 

Når man har programmeret en timer via EPG listen, og man trykker 'back' kommer man tilbage til EPG listen, men ikke til det program man valgte. I stedet kommer man tilbage til starten af EPG listen. Det synes jeg er ulogisk.

GKH> Stå på ønskelisten over forbedringer. Er dog ikke med i releasen.

 

Når man har programmeret en timer fra EPG listen, og man modificerer denne timer (f.eks. sluttidspunktet) og derefter trykker 'back' kommer man IKKE tilbage til EPG listen, men en anden vej ud gennem menusystemet.

GKH> Dette vil være et større omgang at ændre og kommer ikke med denne gang.

 

Jeg har en enkelt gang observeret, at når jeg havde programmeret en timer fra EPG og trykkede 'back' så forsvandt udgangssignalet fra SCART stikket (TV'et viste blå skærm). Hvis jeg efterfølgende skiftede kanal, så kom signalet igen.

GKH> Vi har ikke kunne se denne fejl. Er dog på observationslisten

 

Når man bladrer baglæns gennem EPG listen (med pil op) mens man står på den øverste linie i et skærmbillede, så bliver cursoren placeret på den øverste linie i det næste billede. Det ville være mere logisk, hvis den stod på nederste linie.

GKH> Ønske til et kommende produkt. Kommer ikke med nu.

 

Regards
Gert Kaae Hansen

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 14:03
Hvis man tror man har et null-modems kabel, kan man så teste om det virker uden at skulle opgradere sin firmware ?
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Hvis man tror man har et null-modems kabel, kan man så teste om det virker uden at skulle opgradere sin firmware ?


Man kan måle om pin 2 og 3 er krydset. Ellers er et null-modemkabel udstyret med hun-stik i begge ender.


Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Hvis man tror man har et null-modems kabel, kan man så teste om det virker uden at skulle opgradere sin firmware ?


Man kan måle om pin 2 og 3 er krydset. Ellers er et null-modemkabel udstyret med hun-stik i begge ender.



Jeg tænkte mere på om hyperterminal ville vise noget fornuftigt, når man satte kablet på ?
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Madsandersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Madsandersen Madsandersen skrev:

Er der egentlig kommet en opdatering til Digiality T-2001CX?


Er der det?
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 17:15
Kig på Kjærulff site. Der er released en vers. 14 til CX 302T idag.

Til top
Madsandersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 17:27
Kan simpelthen ikke finde opdateringerne på deres hjemmeside...

Det er desuden en Digiality T-2001CX jeg har;)
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 17:29
Sådan mht. vers. 14 og CX 302T. Det er ikke muligt at opdatere fra vers. 11.22 alpha. 

Så hvad har Kjærulff lige tænkt sig betatesterne skal foretage sig ??


Redigeret af ----OR---- - 13-Juni-2006 kl. 17:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu