|
Betamax |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ved ikke om den findes mere, men på et tidspunkt var der en dansk Betamax gruppe på facebook, hvis den stadig findes måske er der hjælp at hente der.
Jeg har selv været lidt i samme båd da jeg b.la. skulle finde en båndmaskine med formatet VCR/SVR "Philips/Grundig" og det var bestemt ikke nemt. Senere skulle jeg også bruge maskiner til Video8 - HI8 i NTSC og DVCAM/DV til både store og små kassetter. Jeg har valgt at beholde min PAL HI8 og DVCAM båndstation, da de også bliver umulige at fremskaffe på et tidspunkt. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Surround4U ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2012 Sted: Vanløse, Danmar Status: Offline Point: 48 |
Ja mener at have set den Facebook side, men det ser ud som om der ikke har været aktivitet på den længe, men worth a shot :-). Nice, med en båndstation, som simpelthen kan klare flere forskellige båndtyper? Jeg har et videokamera til mine Hi8 bånd og en afspiller til mine miniDV/DVcam bånd.
|
|
Skærmen må godt være flad, men lyden SKAL være rund !
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvorfor ikke bare få nogen til at kopiere dine bånd.
Der findes mange firmaer der kan kopiere fra betamax.
Kender ikke dette firma. Måske der er andre herinde der kan anbefale nogen.
Man kan hurtigt købe sig fattig i diverse maskiner.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Expert / PhotoCare kan gøre det...
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Er du nu helt sikker på det? Der er tale om at masteren er i Betamax NTSC format "US" Jeg vil tro at det er meget få værksteder der har den mulighed med Betamax i NTSC.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Surround4U ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2012 Sted: Vanløse, Danmar Status: Offline Point: 48 |
Well, dels så "vil jeg gerne selv" også har jeg godt nok også lidt min egen lille virksomhed som gør dette (www.Thoverspilning.dk) Også kan jeg fortælle at jeg nu har fundet en NTSC afspiller fra eBay, som endda er en Super Betamax. Jeg vandt auktionen her til morgen (Jeg var sjovt nok den eneste der havde budt) så nu er det egentlig bare at vente :-)
|
|
|
|
![]() |
|
Palleba ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 116 |
En Betamax fra mellemøsten er ofte multiformat, så de er ofte gode at få fat på, hvis de er til at opdrive.
NTSC maskinerne har tre hastigeder, B-I, B-II og B-III. Og så har de også Super-Beta, High-Band og ED-Beta. Men PAL-maskinerne har kun én hastighed, Beta og Super-Beta. Ingen ED-Beta eller High-Band. PAL-maskinerne blev lavet til midt i 80'erne. NTSC-maskinerne blev lavet helt frem til 2000-tallet. Og jeg har også stationere maskiner til MiniDV/DVCam, Video8/Hi8, Betamax, VHS/S-VHS/D-VHS, som jeg bruger til at overføre optagelser til DVD for andre. MVH
Palleba Redigeret af Palleba - 22-Juni-2015 kl. 19:27 |
|
Med venlig hilsen
Palleba |
|
![]() |
|
Fedt.. Meget detaljeret svar :). Jeg har faktisk fundet en NTSC maskine nu. Denne model. http://www.betamaxcollectors.com/sonybetamaxmodelsl-hfr30.html Men der står noget om at den er Hifi-ready og at man kan/skal (?) hooke en seperat hi-fi processor op for at få "hi-fi".. Vil dette sige at maskinens lyd i sig selv er dårlig? Ved ikke om du kan svare på det?
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis ikke det er en med Hi-Fi lyd, så er den dårlig, det er den jo også på en VHS, medmindre det også er med Hi-Fi lyd. Til en Beta maskine model fra Sony, kunne man få en PCM modulator der gjorde det muligt at bruge den som en Audio Recorder, lyden blev optaget med Videohovedet, hvor ved der kunne fås en lydkvalitet der svarede til en CD. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Sååå Dét man kunne gøre, er fx at sætte en Hi-fi processor til? Som den her?
http://www.mrbetamax.com/HFP-100ThirdPage.htm |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, det var en sådan der blev brugt før HI-FI maskinerne kom på markedet og gjorde dem unødvendige. Den sidste Beta maskine jeg havde var den bygget ind i. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Bare lige for at få det på plads, - så var Hi-Fi kvaliteten kun opnåelig og interessant når man brugte dem som deciderede spolebåndoptagere - altså helt uden billede.
De optog/gengav selvfølgeligt også video m stereolyd uanset om de havde Hi-Fi featuren . |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |