recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Betho’s setup - Nye billeder s. 8! (W6000)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBetho’s setup - Nye billeder s. 8! (W6000)

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af betho betho skrev:

Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Hvor har du købt din dvd reol ??

Her.

Tak skal du have

Lige det jeg har kigget efter. Også til 149

Det koster så desværre 995 kr i fragt

Ja... Det er ikke billigt. Derfor kørte jeg også selv hen og hentede dem i Ikea. :o)

Jeg har desværre ikke nogen bil

Vil prøve og se og jeg ikke kan finde en der gider at køre for et par hundred eller hvad det koster i benzin.

Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 13:27
Lige ud af kassen. Tongue Kassen er iøvrigt meget mindre end kassen til W5000 - og lettere.
Hængt op. Smile Og allerede indstillet. Vertikal og horisontal lensshift er fabelagtigt, også selvom det ikke er motoriseret.
Den er altså noget pænere end W6000, og iøvrigt føles den meget mindre, selvom den egentlig kun er skrumpet nogle få cm.
Bare et out-of-the-box stemningsbillede taget fra filmen Baraka (som alle iøvrigt burde se). Big smile

Mere om W6000 når jeg får gjort noget seriøst. Vejret er i hvert fald til det. LOL
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 08:02
FEDT SETUP!! Tongue

Btw hvad listeningmode bruger du når du ser film? Kan se der var et billede hvor den var sat på dts neo 6 cinema?? jeg har en onkyo 507 er er lidt i tvivl om jeg skal bruge dts neo 6 cinema (den røde lyser) eller jeg skal bruge Dolby Prologic II, må ærligt erkende jeg ikke kan høre den store forskel, og kan en dvd ikke kune afspille Dolby Prologic II egentlig? kigger man på bagsiden af DVD´en står der som lyd nemlig Dolby Digital 5.1. Der står intet om dts systemet
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 09:43

Tak.

Jeg går ud fra det er den gamle PS3 du bruger som DVD afspiller? I så fald vil der ikke være den store forskel, i det det er PS3'en der afvikler lyden. Dvs. din receiver er egentlig bare en forstærker.

Hvis du vil have optimal udbytte af den receiver, og her taler vi STOR forskel, så skal du enten investere i en ny PS3 Slim, eller en blurayafspiller, der kan "Bitstream'e".

Denne feature gør, at afspilleren sender lyden videre til receiveren ubehandlet. Så er det pludselig receiveren der klare hele baduljen, og så vil den helt automatisk detecte hvilket lydformat der bruges, og indstille sig efter det. Du får også den fordel at du kan gøre brug af HD lydformaterne på bluray. Der kan man godt nok tale om lækker lækker lyd. Stor forskel fra en alm. dvd. Tongue

Det du har set i forum er et billede fra før det blev sat ordenligt op og vises stort set aldrig på displayed på min onkyo, når man bitsreamer.  

Gav det nogen mening?

Redigeret af betho - 13-November-2009 kl. 09:46
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 09:54
okay, det var da ærgeligt, jeg troede ellers min PS3 var en optimal afspiller, er der virkelig så STOR forskel på min PS3 og en SLIM model? Vil det være pengene værd at købe sådan en? Her tænker jeg på lyden og surround´en? Det lyder allerede godt nu synes jeg Smile

Og hvis jeg selv sætter recieveren til at afspille et format, er det så ikke godt nok som en SLIM eller en anden bluray afspiller? Det er lidt skod hvis jeg skal ud og investere i ny bluray afspiller, synes PS3 gør det fint nok ellers.
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
SURROUND -
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

FEDT SETUP!! Tongue

Btw hvad listeningmode bruger du når du ser film? Kan se der var et billede hvor den var sat på dts neo 6 cinema?? jeg har en onkyo 507 er er lidt i tvivl om jeg skal bruge dts neo 6 cinema (den røde lyser) eller jeg skal bruge Dolby Prologic II, må ærligt erkende jeg ikke kan høre den store forskel, og kan en dvd ikke kune afspille Dolby Prologic II egentlig? kigger man på bagsiden af DVD´en står der som lyd nemlig Dolby Digital 5.1. Der står intet om dts systemet

Når du ser DVD skal du ikke bruge hverken Neo 6 eller Prologic, der skal du bruge Dolby Digital 5.1 eller DTS 5.1 hvis dette lydspor er på DVD´en. Det er ikke alle film som har DTS men de har (stort set alle) Dolby Digital 5.1.

Hvis du ser film fra TV som ikke udsendes i Dolby Digital 5.1 så kan du vælge at bruge enten Dolby Prologic II eller dts neo 6 cinema.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 10:08
Okay men finder den ikke selv ud af det? Altså finder PS3´en (den gamle) ik selv ud af om den skal afspille Dolby digital 5.1 eller skal jeg ind og vælge selv på reciever? Må ærligt erkende at jeg lige nu ikke gider bruge 3-4 KG på en ny Blu Ray afspiller
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
SURROUND -
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 10:32
Det der er forskellen på en PS3 og en PS3 Slim er muligheden for at bitstreame. Bitstreame er muligheden for at afsende lydsporet ubehandlet videre til receiveren, så den tager sig af afviklingen. Den gamle PS3 kan kun PCM hvilket betyder at den står for afkodning af lyden, som du nok har fattet nu. Wink Det er bare min påstand at receiveren har en bedre lyddekoder end PS3, og derfor vil du få bedre lyd med bitstream.  

Din PS3 afkoder naturligvis lyden, som den skal afkodes. Og da lyden er afkodet, når den kommer til din receiver, vælger den bare det første og bedste for dig, da det er fuldkommen ligegyldigt hvad du bruger. PS3'en har valgt hvilken lyd der skal komme i hvilke kanaler, og det laver receiveren ikke om på, bare fordi du sætter den på noget andet.

Som jeg skrev før: Vil du have optimal lyd? Vil du gøre brug af HD lydsporet på bluray? Vil du have din receiver selv indstiller sig korrekt, i forhold til lydsporet? SÅ skal du investere i enten en PS3 Slim eller en blurayafspiller.
Omvendt: Er du tilfreds med lyden idag, så skal du ikke gøre noget. Smile

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 11:13

Som jeg skrev før: Vil du have optimal lyd? Vil du gøre brug af HD lydsporet på bluray? Vil du have din receiver selv indstiller sig korrekt, i forhold til lydsporet? SÅ skal du investere i enten en PS3 Slim eller en blurayafspiller.

Ja det er jo ikke så galt, jeg kan få 1300 kr for min gamle PS3 60 GB hos Gameshop, så skal jeg købe slim modellen som jeg kan få til 1400 ved salg af den gamle til dem.

Hvad vil du anbefale?
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
SURROUND -
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 11:17

Jeg er ikke enig med dig i dine betragtninger.
Med en PS3 (Ikke Slim)
Får du optimal lyd.
Kan du bruge HD lydsporet.
Receiveren indstiller sig sig korrekt.
Det der er foskellen, er at der i displayet på receiveren ikke står hvilket lydformat der bruges. Men det kan PS3'en fortælle dig.

Når jeg bruge PS3 til at se blu ray med, irretere det også mig, at der ikke står hvilket lydformat PS3'en decoder med på receiveren, men bare PCM. PCM er det, den modtager fra PS3, så det er jo rigtig nok.

Men det betyder ikke at jeg ikke får den ypperste kvalitet på lydsiden.
Mvh
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

[QUOTE=betho]
Ja det er jo ikke så galt, jeg kan få 1300 kr for min gamle PS3 60 GB hos Gameshop, så skal jeg købe slim modellen som jeg kan få til 1400 ved salg af den gamle til dem.

Hvad vil du anbefale?

Hej
Jeg ved at spørgsmålet ikke er til mig, men jeg har en kommentar alligevel.

Du skal skifte din PS3 ud af de rigtige årsager.
Du får på ingen måder en bedre kvalitet af hverken lyd eller billede ved et skifte.
Mht lyden, hvis der er en forskel, skal man op i systemer med kvaliteter noget over dem vi snakker om her, + det vigtigste, en know how omkring opstilling af rummet.

Ved køb af LG'en får du højst sandsynligt:
-Længere opstartstid ved blu ray.
-Lavere energiforbrug

Ved at beholde PS3'en:
-afspilning af SACD
-hurtig opstart ved Blu ray
-kan afpille musik
-du kan streame lyd og billeder
-spille spil osv.
Mvh

Redigeret af tbbv - 13-November-2009 kl. 11:36
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 11:58
Du har korrigeret mig korrekt, tbbv. Smile PCM kan også godt give ordenlig lyd.

Men det er min uforbeholdne mening at der er stor forskel i de dekoder, der sidder i afspillere som bluray og PS3, og så den dekoder der sidder i en receiver. Og det skulle da også være mærkelig andet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu