recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Betjening af tv og hdmi enheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Betjening af tv og hdmi enheder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonas_graae Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Maj-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas_graae Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Betjening af tv og hdmi enheder
    Sendt: 15-Maj-2015 kl. 10:34
Hej Recordere-brugere

Vi er to studerende der er gang med at udvikle et nyt produkt, der måske forhåbentlig kan gøre det nemmere at betjene tv og hdmi enheder.

I denne forbindelse har vi brug for jeres hjælp til at udfylde et spørgeskema, med jeres erfaringer på dette område.Det tager ca. 5-8 minutter 

Jeg håber meget i har lyst til at bidrage til udviklingen i dette projekt, da viden og erfaringer fra entusiaster som jer er afgørende for at udvikle et godt produkt.

Del gerne jeres setup og mulige løsninger i denne tråd :)

Redigeret af jonas_graae - 15-Maj-2015 kl. 12:37
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2015 kl. 10:40
Hej og velkommen til
Hvorfor ikke bare bruge fex en receiver med x antal HDMI input , og et HDMI til tv. Sådan gør de fleste af os jo...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2015 kl. 10:45
Altså det du mangler er et Samsung tv med mediaboks, eller en surroundforstærker og så suppleret op med en god fjernbetjeningsløsning?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas_graae Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2015 kl. 10:57
Tak skal du have. 

Jeg har tidligere benyttet af mig af en reciever, netop af denne årsag. 

Men af flere grunde fandt jeg den besværlig at bruge:

- Jeg oplevede ofte at pass throug funktionen ikke virkede
 - Fjernbetjeningen var begrænset af infrarødt signal, ved mindre jeg købte en denon m.fl til 4000+ med app styring
 - Min kæreste kunne ikke betjene recieveren

Da jeg i den senere tid har måtte kompromis med mængden af udstyr (højttalere Pinch), har jeg forsøgt mig med en hdmi switch.  Som jeg finder ret interessant, men virkelig er af ringe kvalitet og brugervenlighed uanset pris.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas_graae Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2015 kl. 11:04
Klaus, det kunne måske være en mulighed med en mediaboks. 

Det er den hvor indgange er rykket ud i en boks, til fordel for et slankere design på tv'et? /og højst sandsynligt blive fremtiden for oled tv.

Har du erfaringer med om denne mediaboks kan betjenes med fjernbetjeningen selvom den er gemt væk, og kan den evt. styres med en samsung app?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas_graae Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2015 kl. 11:33
og hvilke fjernbetjeningsløsninger kan du anbefale?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2015 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af jonas_graae jonas_graae skrev:

og hvilke fjernbetjeningsløsninger kan du anbefale?

Jeg er tilhænger af Lintronic og Beo4.
Jeg har sådan en løsning i stuen til receiver, tv, DVB-T modtager, dvd afspiller, cd afspiller og AppleTV boks.
Nå ja, så styrer den også zone 2 i køkkenet (kun radio i øjeblikket).

Systemet har været nemt for konen og knægten i de sidste 4 år, jeg har endda skiftet receiver og DVB-T modtager i løbet af årene og det har intet ændret på betjeningsfladen (knapper på fjernbetjeningen).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu