recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beyerdynamic 770/880/990
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beyerdynamic 770/880/990

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beyerdynamic 770/880/990
    Sendt: 24-December-2011 kl. 15:13
Jeg er på udkig efter et sæt hovedtelefoner af god kvalitet og er faldet over Beyerdynamic. Jeg lyttede til T1 på en hifimesse og ville jo helst have dem, men fornuften og budgettet siger noget andet.

Jeg har fundet frem til at DT 770/880/990 er en af dem jeg vil have, men det er jo først her junglen begynder. Der er jo både PRO, M, Edition, Premiumline edition og flere er jeg stødt på.

Jeg har ikke nogen ide om ørebøffer, så har brug for lidt hjælp til de sidste detaljer. Jeg sidder i et kontorlandskab, hører mest rock, a la Newton Faulkner, Magtens Korridorer og Volbeat. Jeg kommer ikke til at bruge dem på farten, så det er vel bedst med flest ohm, eller?

Med ovennævnte kriterier er der så nogen der kan hjælpe mig lidt nærmere et valg?

Tak for hjælpen på forhånd og god jul til jer allesammen.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 00:55
Jeg har en 250 ohm DT 770 Pro og den er rigtigt fed til blues, rock og den slags. Jeg har ikke prøvet de øvrige versioner du nævner, så dem skal jeg ikke udtale mig om, kun at dem jeg har var kærlighed ved første lyt.

770 Pro er HELT lukkede, du kan godt glemme alt om at høre telefonen ringe og den slags når du har dem på, til gengæld kan du spille stortset så højt du gider uden at genere omverden.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 01:25
880 og 990 dur vel ikke, når du de skal bruges i et kontorlandskab, da de er åbne?
Har kun hørt 770 pro 250ohm, og det er en et sær fine bøffer, som sidder rigtig godt på hovedet. Angiveligt bliver de bedre jo flere ohm de kræver, men skal igen så have bedre forstærkning.
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 10:54
Kan på sigt godt finde på at købe en forstærker, hvis det kan have en mærkbar positiv effekt, men indtil videre bliver det nok bare plugget i min stationære på arbejde.
880 er semi open, men jeg ved ikke hvor meget det påvirker omverden. Jeg har læst at 770 kan være lidt bastung og at 880 har en mere detaljeret lyd og at 990 er bedst til rock,men hvis man kan høre hver enkelt node når man sidder ved siden af er de to sidste selvfølgelig udelukket.

Nogen erfaringer med 880 og 990?
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Nogen erfaringer med 880 og 990?

Hvis du er frisk på andet end Beyerdynamic, er der et fælleskøb på en lukket hovedtelefon her:
Fælleskøbet udspringer fra denne tråd:  http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=495
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 14:00
Hej igen og tak for svarene! Det endte med 770 250ohm, mest pga de er helt lukket, ville være lidt noget lort hvis jeg købte en af de andre og måtte bytte/sælge dem fordi de generede de andre på kontoret. Jeg har hentet dem og de er rigtig fede! Glæder mig til at teste dem på kontoret (og slippe for ham ved siden af der smasker, nynner og snakker med sig selv).

Godt nytår!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 17:11
Tillykke med dem, og du kan jo altid knipse i takt eller nynne med på den musik din sidemand ikke kan høre hvis det er, hehe..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu