recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bi amping
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bi amping

Besvar Besvar Side  <1 91011
Forfatter
Besked
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 09:44
Jeg går ud fra at det er et modul til en to-vejs aktiv højttaler, så giver det god mening at forstærkeren til bas er kraftigere, omend det er noget større forskel end man normalt ser, de fleste aktive højttalere jeg kender har et forhold på 2:1 eller 3:1, og mange er helt enkelt 1:1 så man kan genbruge samme forstærkermodul til begge enheder.

Har du nogle data på at de to sektioner lyder forskelligt, f.eks. nogle frekvenskurver eller andet?

Redigeret af HenrikStevn - 20-Januar-2016 kl. 09:45
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Når der bruges 2 forstærker udgange i stedet for 1 går der mindre strøm i hver af disse "impedans kæder" og de giver dermed mindre spændings fald (svarrende til mindre impedans). 
Bingo. Næsmest gratis fordel, hvis man køber de billige højtaler kabler.

Hvor stort er det spændingsfald så?

For ja, det går godt nok mindre strøm, men forstærkeren vil stadig klippe ved den samme spænding. Hvis det er endelig er en fordel, så er den yderst marginal, og kun brugbar hvis ens forstærkere har problemer med at levere nok strøm ved normal drift.

Men som sagt tidligere: Det vil ikke skade noget. Det værste der kan ske (og det mest sandsynlige) er at der ingen forskel vil være.
Dejligt at du i en anden tråd godt ved at udgangsimpedans ikke er et andet ord for klipning.

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Hvor stort er det spændingsfald så?
Det var du lige så godt som jeg. Og det er jo ikke fordi at man mister watt, men fordi at der ryger lydkvalitet.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 91011

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu