recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bi wire kontra 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbi wire kontra 7.1

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 20:16
Så for at bi-amp mine 802, skal jeg altså købe 4 x effekttrin, foruden 706'eren. Så tror jeg hellere jeg vil smide de ekstra kroner i en større reciever.
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2007
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 20:17
Men tak for svaret, SVPO3.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 20:22

Oprindeligt skrevet af Mouse Mouse skrev:

Så for at bi-amp mine 802, skal jeg altså købe 4 x effekttrin, foruden 706'eren. Så tror jeg hellere jeg vil smide de ekstra kroner i en større reciever.

Eller et effekttrin med 5 eller 7 udgange. Du kan også lade være og bi-ampe, for hvis du går meget op i musik, kan du købe en 2 kanals effekttrin og slutte til fronterne og lade receiveren trække center m.m.

SVP03
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 20:43

hvis vi tager spørgsmålene et for et:

man definerer bi amp som brug af to forstærkere, mens udtrykket direkte betyder to delt forstærkning. en forstærker er generelt antaget at være en helhed med udganstrin og strømforsyning, forstærkning kan godt være flere udgangstrin der deler strømforsyning,

her mener jeg at det kræver hver sin strømforsyning, samt udgangstrin, otto og hans j mener at det er nok med hver sit udgangstrin, for at vi kan kalde det bi-amp.

Der bliver vi næppe enige, da udtrykket "forstærker" kan tolkes både som selve udganstrinnet, såvel som en "komplet" forstærker med eget udgangstrin.

konklusionen må derfor være at vi alle har lidt ret, men også tager lidt fejl.

om mine erfaringer: jeg kører selv med hvad man kan kalde "differentieret" bi amp. jeg har en type til mellemtone/diskant, i begge højttalere, og en anden type forstærker til bas. hvad der fungerer bedst kommer an på samspillet imellem højttaler og forstærker. jeg plejer at have forstækrere liggende til udlåns hvis folk vil låne og selv lege med det. det har jeg for øvrigt stadigvæk.

Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu