recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bi-amp front af 7.2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bi-amp front af 7.2

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 09:27
Hej. Umiddelbart er din a og b udgange IKKE 2 forskellige forstærkere.
Lys mere her
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=91490
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 09:53
Uanset hvad - så tvivler jeg på opretter reelt set kan høre forskel... Og slet ikke på en 4000kr forstærker...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af David O Jensen David O Jensen skrev:

Der skal ikke herske tvivl om, at jeg til enhver tid tager forummets svar og tilbagemeldinger for gode varer frem for en sælger der blot vil smide varer over disken.

Der skal du nok revurdere din opfattelse lidt...

Forums er ofte overbefolket med selvudnævnte "eksperter" og man skal altid tage råd og "fakta" i et forum med et gran salt, og lade fornuften råde Smile

I denne her sag er det jo relativt simpelt. Hvis du allerede kører bi-amp, så er det jo bare at skifte til alm. forbindelse og høre om der er forskel. Ingen - andre end dine egne ører - kan fortælle dig det, og slet ikke nogen i et forum som ikke har hørt dit setup.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Uanset hvad - så tvivler jeg på opretter reelt set kan høre forskel... Og slet ikke på en 4000kr forstærker...
Det kunne også værre omvendt, at netop fordi at det er en lavpris forstærker at der så høres forskel.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 10:57

Jeg ved personligt ikke hvor "stor" en forstærker der skal benyttes.

Kan bare konkludere at i samtlige surround recievere jeg har leget med, der har det ikke givet nogen mærkbar effekt. Det siger også lidt sig selv, eftersom de trækker fra samme strømforsyning. Der hvor jeg virkelig kunne mærke der skete noget, var ved ægte bi AMP hvor der blev benyttet to effekt forstærkere... Der kom der mere gang i den...

Langt de fleste surround recievere er jo heller ikke opbygget i separate effekt kanaler..
Hvis betegnelsen "opbygget i separate effekt kanaler" anger når det er separate print. Kan jeg ikke se at det skulle gøre nogen forskel.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 11:27
Som andre også har været inde på, er det nok tvivlsomt, om det overhovedet gør en forskel, eftersom de 5 kanaler under alle omstændigheder trækker på den samme strømforsyning. Men bedøm selv, der sker jo ingenting ved at prøve.

Her er så instruktionen fra den engelske manual, som du sikkert også selv har:

Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 12:53
Jeg prøvede biamp på min Yamaha 3020 og det gav NADA.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Det kunne også værre omvendt, at netop fordi at det er en lavpris forstærker at der så høres forskel.

Det sandt, det bare ikke hvad jeg har oplevet, og har efterhånden prøvet en del forskellige :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Jeg ved personligt ikke hvor "stor" en forstærker der skal benyttes.

Kan bare konkludere at i samtlige surround recievere jeg har leget med, der har det ikke givet nogen mærkbar effekt. Det siger også lidt sig selv, eftersom de trækker fra samme strømforsyning. Der hvor jeg virkelig kunne mærke der skete noget, var ved ægte bi AMP hvor der blev benyttet to effekt forstærkere... Der kom der mere gang i den...

Langt de fleste surround recievere er jo heller ikke opbygget i separate effekt kanaler..
Hvis betegnelsen "opbygget i separate effekt kanaler" anger når det er separate print. Kan jeg ikke se at det skulle gøre nogen forskel.

Skulle nok ha formuleret mig lidt bedre her, mente monotrin...
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 14:39
Fordelen ved at bi-ampe på en receiver er at man kan bruge den ene kanal til bassen, og en anden til diskanten. Det betyder at evt. forvrængning i den ene kanal ikke forstyrrer i den anden. Så når din receiver får problemer med at håndtere bassen i den ene kanal, lyder din diskant stadig som den skal i den anden kanal. Men mere kraft får du ikke.

Jeg bi-amper selv på min Anthem mrx 710. her er hvad der står i manualen:

MAIN FRONT BIAMP SETTING:
This can be useful with up to 5.1 speakers in the main zone and no speakers in Zone 2
if the front Left/Right ones allow biamping (not to be confused with biwiring, where two
sets of cables are used by one amplifier channel). Bi-amplification is where two amplifier
channels are connected to one speaker, with one powering the speaker’s woofer section
and the other the mid/tweeter section. Speakers that allow this have two sets of connection
terminals. The jumpers between the terminal pairs must be removed before the system is
connected, otherwise permanent damage to the amplifier may result.

Keep in mind that best practice is to use amplification with enough power for the application
and that the purpose of biamping is to get the most out of existing equipment should a
situation arise where the amplifier may be at its output limit. If one channel is doing so, the
other speaker section, still operating within its limit, is immune from distortion generated by
the overworked section. By contrast, in a conventional setup with one amplifier channel
amplifying the entire range, the distortion that may result, for example, from excessive bass,
can affect the entire frequency range through the midrange driver and tweeter instead of
being confined to the woofer.

Common misconceptions are that the purpose of this configuration is to increase maximum
output, and that the speaker’s passive crossover is subject to excess levels of unneeded
frequencies, thus wasting the amplifier’s power. In reality, power delivery outside of the
section’s frequency range is negligible due to its rising impedance (no wasted power), and
the total power delivery across both speaker sections is no different than in the conventional
setup (no power increase)
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 15:37
Det vel bare bi wire så.
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

Det vel bare bi wire så.

Det her har intet med bi-wiring at gøre.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu