|
Bi-amping - giver det noget? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
plix ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2012 kl. 07:44 |
Har en Marantz SR7007 som skal køre i et 5.1 opsæt med mine Revel højttalere.
Vil det give noget at køre fronterne bi-ampet. Har det noget at sige for lyden, tænker specielt på stereo.
|
|
Marantz NR1508
Oppo BDP-1 Lumin T2 Pro-Ject CD Box DS2T Dynaudio Contour 30 A.C. Ryan Mini 2 HD Panasonic TX-L55WT50 Revel: F12 Front, M12 Surround C12 Center, B120 Sub Accuphase e-360 m/Dac 40 |
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Siden du i sidste ende trækker fra samme strømforsyning vil jeg sige nej.
Hvis du derimod kørte vi to separate forstærkere så og dermed to forskellige strømforsyninger så ja.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19888 |
Jeg kan kun sige: Prøv det. Find ud af det ved selv at prøve.....
Nogle oplever en forbedring, andre ikke! Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sikkert ikke større forbedring end hvis du satte ét større kvadrat kabel på istedet.
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Kampus du tænker bi-wiring
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Bi-amping er noget andet, der kører du ud fra 2 effektforstærkere eller en der kan bi-ampes. Bi-wiring kører du fra en kanal og ud på alle fire terminaler på højtaleren
|
|
![]() |
|
Derfor burde en større kvadrat gi det samme ved bi-amping
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Endnu en endløs diskussion om dette "fænomen" og som sædvanlig med en del ammestuehistorier.
Men som skrevet tidligere prøv, det kan højest koste dig lidt kabel og tid. Husk at fjerne "broen" mellem terminalerne på højttalerne inden du bi-amper. |
|
![]() |
|
Hehe....
|
|
![]() |
|
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Det har indflydelse på lyden uanset hvad de andre skulle mene. Derfor prøv det selv og lyt til noget musik som du godt kender. En CD hvor du er glad for og ved hvordan det lyder, du kan prøve at lytte til samme CD med og uden bi-amp flere gange og evt. samme sekvenser fra samme CD.
Og endelig glem ikke at skrive tilbage om din oplevelse af lyden.
|
|
![]() |
|
Valagar ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 45 |
Jeg har prøvet med 3 sæt højtalersystemer. Et sæt DLS R66, et sæt Celestion standerhøjtaler, og et sæt Dali Grand. På DLS og Celestion kunne jeg ikke høre forskel, på Dali Grand var der hørbart forskel, men at den var så minimal lille, at jeg ikke kunne bestemme mig for om lyden blev bedre eller dårligere. Receiver er en Yammi 2067 Så prøv dig frem.
Redigeret af Valagar - 02-Januar-2013 kl. 10:15 |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Kender ikke så meget il bi-amping i Hifi-sammenhæng, så ved ikke om der menes det sammen som med PA (aktivt delefilter før power amp). Hvis det er tilfældet giver det mere overskud fordi der ikke går effekt tabt i delefilteret. Nogle gange kan det være mere optimalt at køre med delefilter fordi det indbyggede xover i højttaleren er bedre matchet til enhederne.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |