recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilkas fladskærme!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilkas fladskærme!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andy_Moller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 139
Direkte link til dette indlæg Emne: Bilkas fladskærme!
    Sendt: 17-September-2005 kl. 17:23

Er meget tæt på at købe et samsung LE-26 R51B på nettet i tyskland, til en ca. pris på 6500 incl. levering! Får så det nye Bilka katalog ind, og finder et 32" hinsense til 7500, det er selvfølgelig 1000 kr mere, men så kan man også smutte ud i Bilka og hente det, og så er der alt det der med garanti! Men hvordan vil i vurdere kvaliteten på det, spec. er meget lig Samsung...

Ps. så synes jeg det er svært at tage ud i Bilka og vurder kvaliteten, da det ofte er nogle dårlige forbindelser på alm. tvkannaler!

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 18:06

Hvis jeg selv skulle ud og købe, ville jeg nok ha' min tvivl omkring et 32" fladskærms TV til 7500 kr. Til den pris havde jeg nok købt et gammeldavs 32" CRT TV, hvor du kan få et super TV for den pris.

Men jo da, jeg kan godt se hvor flot et fladskærms TV vil se ud herhjemme, men jeg tror bare ikke man skal forvente det vildste billedkvalitet. Men det skal vel nok ses før man kan sige noget endeligt. Hvis Bilka har "pengene tilbage garanti", så er det bare at købe det. Hvis det er noget skidt, så aflevere det tilbage igen!

Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 18:09

Du kan jo altid levere tilbage i Bilka og få penge retur......

Men du skal nok regne med at det er "en verden til forskel" mellem et Hinsense og et Samsung. Kender det ikke, men som det har været fremme i pressen : "Du får hvad du betaler for". Og et 26" til 9.000,- i DK burde være bedre end en 32" fra Bilka til 7.500,-

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 19:51

ok tak for jeres erfaringer om dette....

Har snakket med en fra Godpris, om et nyt fladskærm de har, et såkaldt viewpia, nogen som kender til det? findes inde på www.godpris.dk

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 20:08
Prøv at læse det seneste nummer af Datatid (9/2005), der er en stor test af LCD TV, hvor de kraftigt advarer mod at købe billige LCD TV, de er simpelthen alt for ringe. Artiklen er meget lærerig og fortæller om hvad man skal kigge efter og være på vagt over for osv.
Priserne i testen er vejlenden priser og man kan sagtens finde de fleste modeller billigere både i Danmark og Tyskland.

http://datatid.jubii.dk

Redigeret af HTPC
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 09:40
tjek lige www.globevision.dk, der står lige lidt mere! det ser ikke helt ringe ud, men selvfølgelig ved Samsung ved jeg hvad jeg får!

Redigeret af Andy_Moller
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 09:42

Oprindeligt skrevet af Andy_Moller Andy_Moller skrev:

tjek lige www.blobevision.dk, der står lige lidt mere! det er ikkke helt ringe ud, men selvfølgelig ved smasung ved jeg hvad jeg får!

Dit link virker ikke

Mvh Hans

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 10:03
har lige rettet linket! Sorry
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 10:46

42'' lcd til under 20,000.- 

Ikke dårligt

Mvh Hans

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 11:17
Ja det virker sgu ok! Hvordan vil i vurdere viewpia overfor samsung LE51B? de har nogenlunde samme spec!
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

42'' lcd til under 20,000.- 

Ikke dårligt

Jeg tror faktisk at et 42" LCD TV til under 20.000,- er dårligt.

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Andy_Moller Andy_Moller skrev:

Ja det virker sgu ok! Hvordan vil i vurdere viewpia overfor samsung LE51B? de har nogenlunde samme spec!

Glem alt om spec, det kan du ikke bruge til en skid når det gælder LCD TV, det vil du hurtigt finde ud af hvis du prøver at kigge på forskellige LCD TV, især hvis du kigger på et analogt TV signal, som er chokerende ringe på langt de fleste LCD TV.
Det var også den konklusion Datatid kom frem til i deres omtale og test.
Responstid, kontrasforhold osv. er ikke målt efter nogen fælles standard, deor kan du overhovedt ikke sammeligne disse data på tværs a fabrikater. Det svarer til at måle elastik i metermål, du kan selv bestemme hvor lang elastikken skal være.
Noget af det eneste der er til at sammnligne er opløsningen, men en høj opløsnig er ikke lig et godt TV billede.
Hvis du vil bruge TV'et til et analogt TV signal, så kræver det noget avanceret og dyrt elektronik i TV'et for bare at få et nogelunde TV billede.
Kvaliteten følger som regel prisen i høj grad med LCD og Plasma TV.

Redigeret af HTPC
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu