recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billed delings sites?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billed delings sites?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billed delings sites?
    Sendt: 07-Maj-2023 kl. 11:13
Hej.
Hvad bruger man idag? Altså hvis man har en række billeder man gerne vil vise på en forum tråd el.lign. (ikke dette forum), så i stedet for at uploade alle billederne i selve forum tråden, er der så mulighed for at uploade billederne til en anden (gratis) tjeneste, hvor dem som læser tråden, så kan følge et link til at se billederne, zoome ind på det enkelte billede, se billederne som et slideshow osv.?

Jeg ved det fandtes før i tiden, men om man gør det stadigvæk ved jeg ikke.

P.s.: Behøver ikke at være med slideshow - bare et sted, hvor man kan se billederne, i stedet for at jeg uploader billederne i selve forum tråden, med de begrænsninger der evt. er. Plus at det måske kan være for meget når det er mere end en lille håndfuld billeder.


Redigeret af Thorvald - 07-Maj-2023 kl. 11:16
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 11:25
imgbb: https://da.imgbb.com/ Duer ikke...



Redigeret af mnielsen - 07-Maj-2023 kl. 13:10
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 12:26
Imgbb, var også den jeg først faldt over. Og jeg kan umiddelbart bedre lide den end Imgur, Men er der nogen ulemper / begrænsninger ved den gratis version? Bortset fra reklamer. Man kan vel stadigvæk linke til sin billedserie?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 12:53
Prøver imgbb. Skal bare lige finde ud af hvordan man laver et link til det enkelte album.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 13:09
imgbb er vist blevet bøvolet - her kan man ikke, som tidligere kopiere billeder ind i et nyt indlæg - KUN links. Øv.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 13:14
Imgur er bedre - her kan man efter upload, kopiere billede og sætte det ind i nyt indlæg:

Og et mere:
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 13:18
Du kan slette posten på Imgur igen, hvis du undlader at lukke Imgur efter upload og kopiering til et forum.

Jeg kan fjerne billederne igen, hvis det er...


Redigeret af mnielsen - 07-Maj-2023 kl. 13:19
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 13:26
Man bør komprimere billederne før upload til Imgur eller andet, da det hele ellers godt kan blive noget tungt at arbejde med...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 15:55
Tja, min tanke var jo lidt at linke til en serie af billeder (et album), i stedet for at sætte billederne ind i tråden (enten direkte eller via links). Jeg er med på at idéen med det også lidt er at begrænse mængden af data på det enkelte forum og udnytte at der er andre der har datakapacitet. Men i lige akkurat det / de tilfælde jeg tænker på, er det også for at et indlæg i en tråd ikke skal indeholde en masse billeder, som gør tråden langsom til at loade.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Tja, min tanke var jo lidt at linke til en serie af billeder (et album), i stedet for at sætte billederne ind i tråden (enten direkte eller via links). Jeg er med på at idéen med det også lidt er at begrænse mængden af data på det enkelte forum og udnytte at der er andre der har datakapacitet. Men i lige akkurat det / de tilfælde jeg tænker på, er det også for at et indlæg i en tråd ikke skal indeholde en masse billeder, som gør tråden langsom til at loade.

Så bør imgbb kunne bruges, efter hvad jeg lige kunne se... Beklager en evt. misforståelse.


Redigeret af mnielsen - 07-Maj-2023 kl. 16:01
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 16:03
Ja, det tænker jeg også sådan lige umiddelbart. Jeg har bare på fornemmelse af at man ikke kan linke til hele albummet / billedserien, men kun til enkelt billede. Måske fordi det er i gratis mode. Men det er måske også fint nok - tester det lige.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2023 kl. 16:09
Ja ok, har testet at sende en e-mail til mig selv med 3 forskellige typer af links. Ser ud til at hvis jeg bruger "viever links" og kun kopierer det første link, så kommer man til det første billede og kan bladre igennem alle billederne i albummet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu