|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Dallian ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() Sendt: 30-September-2008 kl. 13:47 |
Hejsa. Når i skal have billedet fra jeres htpc til tv'et, bruger i så dvi udgangen til hdmi indgangen på tv'et? Hvis vi antager jeg har et 8600GT, der står under spec på edbpriser at det har 2 dvi udgange og den har en HDTV udgang. Er HDTV udgangen, en hdmi udgang, så man kan bruge hdmi fra htpc til hdmi på tv'et? Men efter hvad jeg har forstået bruger mange da dvi udgangen på grafikkortene - og efter hvad jeg så har læst mig til, er dvi da en "ældre" version af hdmi? så derved må nogen af detaljerne gå tabt hvis man bruger dvi udgangen? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
De eneste forskelle der er på DVI og HDMI er: 1. HDMI kan overføre både billede og lyd, DVI kun billede. 2. HDMI har HDCP beskyttelse mod digital kopiering, det har DVI ikke. Billedkvaliteten er digital og nøjagtig den samme på begge. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Dallian ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Okay, 1000 tak for hjælpen .
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
HDCP er ikke forbeholdt HDMI, DVI kan også overføre HDCP-krypteret indhold. http://www.projectorpeople.com/cables/HDCP_DVI.asp
|
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Hvis der bare står 'HDTV' og ikke explict 'HDMI' er det højest sandsynligt ikke HDMI, men noget adapter-noget som viser billedet analogt.
|
|
Panasonic PZ85
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
HDTV udgang er oftest component(Edit: i Nvidia regi og på edbpriser...)....Alle GT8600 med DVI understøter HDMI/HDCP. De fleste også lyd via et loopthrough SPDIF..
Redigeret af Patriarken - 01-Oktober-2008 kl. 17:44 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Så jeg får rigtig nok hdmi hvis jeg bruger et kabel med dvi fra pc til hdmi på tv?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Ja, men du får ikke lyden med....Selvom der er ledere nok i et DVI kabel til også at bære lyden så er der ikke nogen standarder for dette. Mange grafikkort med "HDMI" kommer kun med dvi udgange. Disse laves så via en propretræier dongle til HDMI hvor lyden også indgår. Billededelen i DVI/HDMI er identiske, og du kan bruge et standard DVI>HDMI adapter på stort set alle grafikkort med DVI(Skal dog understøtte HDCP)men lyden kommer altså ikke altid med. Skal du være helt sikker så køb et grafikkort hvor udgangen fysisk tager sig ud som HDMI. Du vil ofte finde en "header" på disse kort som du via et inkluderet kabel kan forbinde til dit lydkorts SPDIF "header" således er lyden med... PS: Jeg snakker generelt her, ikke specifikt om dit gt8600 Jeg har selv et gf8600 low profile fra MSI med HDMI, Component, DVI og s-video....Absolut fremragende og prisbillig løsning...(Jeg har ikke 8 højtalere alligevel) Redigeret af Patriarken - 01-Oktober-2008 kl. 17:57 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Det gør ikke nogen forskel på om det kan tage lyd med eller ej.
Det gør vel ikke nogen forskel om lyden kører gennem hdmi kablet eller ej, det er bare for at det er lettere kun at have ET kabel i stedet for hdmi OG et spdif/coax kabel, right? Men efter hvad jeg har læst mig til, kan et 8500 klare opgaven lige så godt som 8600, mht. afvikling af hd-materiale.( er dette korrekt???) også skriver du "Jeg har selv et gf8600 low profile fra MSI med HDMI, Component, DVI og s-video....Absolut fremragende og prisbillig løsning...(Jeg har ikke 8 højtalere alligevel)" hvad har det at gøre med, om du har otte højtallere eller ej - forstår ikke lige helt.. Redigeret af Dallian - 01-Oktober-2008 kl. 18:46 |
|
![]() |
|
![]() |
HDMI på nutidens grafikkort kan kun klare 6 lydspor i en 5.1 compressed bitstream. DTSHD, TrueHD osv bruger 8 kanaelr uncompressed og kan ikke sendes igennem det loopthrough SPDIF kabel der oftest bruges på grafikkort.....Det kan løses med visse onboard gfx kort eller via specielle lydkort...
Dit gf 8500 klarer HD ligesågodt som gf8600gt...Og ja lyden er den samme hvorvidt den loopes igennem et HDMI kabel eller den sendes via coax.. |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Okay, så tror jeg bare jeg holder det til 8500 så, der er jo ingen grund til at betale for at få et 8600 når et 8500 klarer jobbet lige så godt.
Og jeg kører bare lyden over coax kabel, så det er heller ej et prob. Men 1000 tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
![]() |
Lige en ekstra ting, vil det være en fordel af købe 9xxx serien i stedet for 8xxx serien, er der kommet noget nyt som vil være fornuftigt og ligefrem dumt at undlade at få med, nu når man køber nyt gfx alligevel?
Mvh. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |