recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billed fra htpc til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilled fra htpc til tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 04:01
Oprindeligt skrevet af Dallian Dallian skrev:

Lige en ekstra ting, vil det være en fordel af købe 9xxx serien i stedet for 8xxx serien, er der kommet noget nyt som vil være fornuftigt og ligefrem dumt at undlade at få med, nu når man køber nyt gfx alligevel?

Mvh.

Ikke mig bekendt, og ift til en HTPC er dette faktisk ligegyldigt. 9xxx har mindre transistorer og udvikler derfor i teorien mindre varme though...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 11:43

Okay, så tror jeg bare jeg holder mig til 8500 så..

Hvis jeg skal kunne afvikle 1080p film fra en .mkv fil, er det så muligt at få grafikkortet til at afvikle dette??
- for jeg synes jeg læste her på siden eller også var det en anden, at der var nogen der havde fundet ud af at få grafikkortet til at afvikle opgaven, i stedet for at cpu'en skal gøre det..?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 11:50

Selvom  nogle af ATIs grafikkort ikke har HDMI kan der alligevel overføres lyd ved brug af en DVI/HDMI adapter.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 12:10

Du skal nok være opmærksom på at 8xxx serien ikke hardware-mæssigt understøtter dekodning af VC-1

Eksempelvis er dette format brugt i 'Batman begins'.

På min AMD 4800+ med et Asus 8500, ser det ud til at CPU'en en gang i mellem er tæt på loftet. Oplever dog ikke noget hak.

Men det kan altså betyde at man ikke helt kan ignorere CPU'en i PC'en, da den vil komme til at stå for noget af arbejdet.

Redigeret af jessgade - 02-Oktober-2008 kl. 12:11
Panasonic PZ85
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af jessgade jessgade skrev:

Du skal nok være opmærksom på at 8xxx serien ikke hardware-mæssigt understøtter dekodning af VC-1

Eksempelvis er dette format brugt i 'Batman begins'.

På min AMD 4800+ med et Asus 8500, ser det ud til at CPU'en en gang i mellem er tæt på loftet. Oplever dog ikke noget hak.

Men det kan altså betyde at man ikke helt kan ignorere CPU'en i PC'en, da den vil komme til at stå for noget af arbejdet.

Sikker på at det ikke er din decoder der er problemet her? Dit grafikkort er intet værd uden en dekoder med de rette instruktioner til at benytte hardwaren. Jeg har ingen problemer med VC-1 på mit gf8600gt.....
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Selvom  nogle af ATIs grafikkort ikke har HDMI kan der alligevel overføres lyd ved brug af en DVI/HDMI adapter.

Flemming

Gør jeg også opmærksom på
Mit Setup
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:05

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Sikker på at det ikke er din decoder der er problemet her? Dit grafikkort er intet værd uden en dekoder med de rette instruktioner til at benytte hardwaren. Jeg har ingen problemer med VC-1 på mit gf8600gt.....

Jeg er ikke helt så sikker længere ...

NVIDIA's sammenlignings side siger ja, VC-1 er understøttet; http://www.nvidia.com/docs/CP/11036/PureVideo_Product_Compar ison.pdf

-Men ikke under XP (i den udgave af forceware som er nævnt i dokumentet).

Men andre sites siger at VC-1 ikke er understøttet 100%

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2970&p=9

"We hope our upcoming video decoding performance update will reflect the expectations NVIDIA has set by claiming 100% H.264; VC-1 and MPEG-2 are not decoded 100% by the GPU, but at least in the case of MPEG-2 it's not nearly as CPU intensive anyway. Including two dual-link DVI ports even on $150 hardware with the capability to play HDCP protected content over a dual-link connection really makes the 8600 GTS and 8600 GT the hardware of choice for those who want HD video on their PC. "

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/video-playbac k2_2.html

"However, VC-1 uses entropy compression algorithms other than those used in H.264 and which are not supported by the current PureVideo HD processor of GeForce 8500/8600. The UVD can perform bitstream processing for both codecs, which is an advantage of Radeon HD 2400/2600 GPUs."

Figurene s.8 i anmeldelsen stemmer pænt overens med hvad jeg ser.

I praksis ser jeg at CPU forbruget ryger op når jeg sætter en Blu Ray med VC-1 på, i forhold til en disk, kodet med eks. MPEG-4 AVC (under PowerDVD).

Men jeg har altså heller ikke nogen problemer! - men det ville jeg måske have med en lidt svagere CPU

Redigeret af jessgade - 02-Oktober-2008 kl. 18:15
Panasonic PZ85
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:37
Jeg har gentagende gange gjort opmærksom på at man ikke kan kan forvente Directx10 hardware accelleration(DXVA 2.0) på et directx 9 system som WinXP.....

Dette også selvom man har directx 10 hardware...Software + hardware arbejder sammen.....Dit setup svarer lidt til at have en Ferrari uden rat....

VC-1 hardware accelleration og AVC accelleration er fortrinsvis forbeholdt DirectX 10.....

VC-1 Accelleration kræver følgende:

• Vista(Directx10 herunder DXVA 2.0)
  • En Directx 10 grafikkort
  • En decoder der understøtter accellerationen på dit grafikkort. Så som fx Powerdvd...CoreAVC gør IKKE....
  • En ordenlig driver til ovenstående

x.264 er alt muligt for at tage denne snak....Det kan være divx, eller alle mulige codecs som forfatteren nu synes han vil putte i en mkv container og kalde HD...Der kan ikke laves nogen som helst generelle betragtninger om det ene eller andet grafikkort understøtter HW accelleration af x.264....Ville ca svare til at sige at en Opel Corsa ville kunne køre på alt slags brændstof...

Redigeret af Patriarken - 03-Oktober-2008 kl. 06:28
Mit Setup
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:58
Af ren nysgerrighed; Du HAR set CPU belastningen ved afspilning af en Blu ray enkodet med VC-1 kontra en MPEG?
Panasonic PZ85
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af jessgade jessgade skrev:

Af ren nysgerrighed; Du HAR set CPU belastningen ved afspilning af en Blu ray enkodet med VC-1 kontra en MPEG?

Ja, jeg vil godt indrømme at der er en forskel. Men den er ikke nævneværdig, ihvert fald ikke på mine systemer. en C2D e 6300 bruger 22% cpu ved afvikling over netværk på en 1080p.

10% med h.264 AVC

Det skal i forlængelse af dette nævnes at  de 10% er med 1080i(25fps) content...og det øverste er 1080p(50fps)
Mit Setup
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 13:41
Tak for billederne
Panasonic PZ85
Til top

Besvar Besvar Side  <12