|
Billed hakker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
heth ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2012 Sted: Fårevejle Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 15:12 |
Hej med jer.
Byggede for en måneds tid siden min egen htpc, hvor jeg anvender I3 3225 med hd4000. Anvender nyeste driver pakke fra intel. Jeg anvender den til XBMC og netflix bare via en browser. Mit tv hedder lg 42le730n-za og har nyeste fw. Jeg oplever at mit billede køre lidt i ryk, både ved vandrette og lodrette panoreringer uanset om jeg ser netflix eller anvender xbmc og afspiller film lokalt. Normalt skyldes sådanne problemer refresh rate, eller truemotion. Jeg har læst mange tråde på hvordan disse ting kan undgås og forsøgt stort set alt og oplever stadig dette. Man kan sagtens se en film uden at få ondt i hovedet, men det er ikke ok. XBMC er sat til selv at justere Framerate og alle relevante settings er også forsøgt. Når jeg afspiller film rippet fra dvd'er skifter tv'et også selv til 50HZ (p). Så xbmc detekter rigtigt og fjernsynet skifter også til 50 HZ. Så frameraten skulle være ok. Har også forsøgt at deaktivere truemotion, men det bliver stadig ikke perfekt. Mht til netflix, er der nogen her som ved om det skulle være nødvendigt at skifte til 24hz eller tager silverlight selv højde for det. Uanset hvilken framerate jeg anvender får jeg også denne "hakken/stuttering" her. Er det noget man bare skal leve med og er det bare noget man må forvente på en htpc til 5000,-. Hvad oplever i andre? Har virkelig brug for nogle gode ideer. Tak Henrik |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oplever ingen hak ved netflix, eller ved xbmc. Intel har haft, dvs ved ikke om de stadig har, nogle problemer med vise 24hz korrekt. Derfor kan der opleves hak.
Men ellers som du nævner, deaktivere truemotion og hvis du har mulighed for det, realcinema? Ellers gætter jeg på driver issues @24hz bug hos intel. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
heth ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2012 Sted: Fårevejle Status: Offline Point: 37 |
Tak Jordan. 24 bug vedr. intel skulle være ganske ubetydelig i hd4000. Med hd 2000/3000 så det noget værre ud. Du har ret at der sikkert er andre GPU'er der gør det bedre. Jeg mener at kunne huske at hd4000 mister en frame en gang i minuttet og det jeg ser sker jo flere gange i minuttet. Jeg er selvfølgelig villig til at prøve med en discreet GPU.
Når du ser netflix ændre du så refreshrate på din htpc? Iøvrigt kan jeg sige at jeg også har en humax box på mit tv, og der er ingen tearing/stuttering. HD4000 er sat til 60hz(p) iflg manualen til fjernsynet. mvh Henrik Redigeret af heth - 29-Oktober-2012 kl. 16:36 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Jamen, så må det næsten være dit Intel som driller. Din Humax box kører vel også som standart 50hz?
Nej skifter ikke hz ved netflix, men ikke oplevet lag ved panoreringer. Kører også som standart 60hz på min htpc. Har du prøvet sætte den fast til 24hz og se om det forsætter? |
|
|
![]() |
|
pioman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
Jeg har også hd4000 og havde samme (måske) problem... Det hele hakkede.... Jeg slog "adaptiv kontrastforbedring"
Fra i grafikegenskaber under medier / billedforbedring. |
|
VAIO Z
|
|
![]() |
|
Ja den kører også 50HZ. Har snart brugt rigtigt mange timer på at løse det problem. Prøvede for sjov skyld at sætte lyden til analog under lydsettings i xbmc og det ser umiddelbart ud til at have en positiv effekt. Om problemet er helt løst i xbmc er for tidligt at sige, jeg skal teste noget mere først. Jeg prøvede flere gange at skifte tilbage til HDMI og det resulterede i en mere ujævn afspilning. Selvom lyden er sat til analog har jeg stadig lyd på hdmi porten. Ja det virker umiddelbart lidt mærkeligt, men jeg håber det bare var det. Jeg har dog stadig problemet under netflix, og ja det bliver faktisk bedre ved at skifte til enten 23 eller 24 Hz, ikke perfekt men bedre. Umiddelbart synes jeg ikke det kan være rigtigt og for den typiske bruger kan man jo ikke forvente skulle kunne sådanne ting. Jeg vil da også mene at silverlight selv skulle kunne håndtere dette. Har iøvrigt også prøvet både med og uden hwaccelration i silverligt. |
|
![]() |
|
Den var slået fra, ellers tak
|
|
![]() |
|
Ok, du har helt ret i det er irriterende man skal til at sætte sig ind i den slags. Men så tyder det jo kraftigt på Intel stadig ikke har fået løst deres driver problemer.
|
|
|
![]() |
|
Lige en opdatering.
Efter ændring af lydsetting fra hdmi til analog er alt "stuttering" væk i xbmc. Har ydermere opdateret til win 8 og anvender netflix app'en hertil, og det er bare meget bedre. Jeg oplever minimal "stuttering/judder" og hele betjeningen og app'ens muligheder er bare meget bedre end hvis man køre det via en normal browser/silverlight.
Kan kun anbefales. Mvh Henrik |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |