|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BilligGPS.dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-April-2005 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 16-September-2005 kl. 15:28 |
Jeg har en pc der kører Win MCE 2005, men jeg oplever at billed og lyd er en del ude af sync når jeg modtager TV2. Jeg kan ikke udelukke at der også er en forsinkels på DR og DR2, men på TV2 er problemet mest udtalt. TV signalet til alle kanalerne modtages via UHF antenne fra den samme lokalrepeater der ligger i Silkeborg. Så vidt jeg kan registrere så er lyden forsinket i forhold til billedet. Følgende kan siges om mit system: PC: Soltek 3801 med AMD 64bit 3.2Gb processor (VIA chipset) Grafikkort: ATI 128 med TV out TV tuner: Haupage TV-PVR-150MCE (dual tuner) Der er udelukkende tilsluttet et TV til TV out på grafikkortet - er er ingen monitor tilsluttet PC'en Lyden tages ud via TOS LINK optisk udgang på PC'en og føres til en SONY Surround receiver. Jeg har overvejet at addere et SPDIF output på PC'en men forventer ikke at dette vil ændre på forsinkelsn da det jo i bund og grund er samme signal der benyttes i de to forskellige interfaces. Jeg har en fornemmelse af at problemet opstår fordi der sker en del signalbehandling af lydsignalet både i PC'en og i min externe forstærker, og at disse tilsammen - sammen med den forsinkelse der måske er på TV2 fra starten af adderer sig til en forsinkelse der er over min tolerance grænse. Findes der et fix på ovennævnte problem, måske i form af en stykke software hvormed man kan tune forsinkelsen på billedet således at der kan opnås et fornuftigt kompromis af forsinkelse mellem de forskellige kanaler. Det skulle i så fald være en forsinkelse af billedsignalet til mit TV der var behov for - f.eks indført i grafikkortet. Håber der er nogen der har gode ideer til at løse mit lille problem. |
|
http://www.BilligGPS.dk
Danmarks største udvalg i navigationsudstyr |
|
![]() |
|
Illuminator ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Det kan også være din receiver der forsinker lyden. Der er på min receiver en indstilling der hedder D.PWR. ON/OFF, som slår de digitale kredsløb fra når der kun høres analog lyd. Det kan være denne indstilling der skal ændres.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |