recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billede format
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billede format

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stonefox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billede format
    Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 20:54
Se vedhæftede fil.

Hvilket billede format og størrelse skal billedet være i for at mit TV loader et billede ind i den markerede firkant ?

Hvor skal billedet ligge i mappestrukturen for at mit TV kan finde det og skal det have et specielt navn ?

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 22:11
Læg et JPEG-billede i den mappe, hvor nummeret/numrene ligger. Kald billedet for thumb.jpg
Vælg en opløsning som f.eks. 200x200 dpi.

Virker oventående ikke, skal du "integrere" billedet i de enkelte lydfiler. Der findes små fine gratis programmer til dette.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 25-Oktober-2014 kl. 22:12
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 20:00
Det virker ikke som forventet.  Har prøvet med flere forskellige størrelse på billeder 200x200, 300x300 osv.
Filnavn = thumb.jpg og lag filen i roden af hver mappe som indeholder det sange der høre til.

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 20:08
Prøv at kalde det for cover.jpg. Det virker nogle gange.
Hvis ikke det virker, ser jeg kun integration af coveret direkte i filerne, som en mulighed.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 20:10
Ov, iøvrigt så kræver det nogle gange, at mapper/filer skal genindlæses i programmet, før der virker! Nogle programmet ser nemlig ikke efter ændringer. Først når man genindlæser...

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 20:48
Hvad hedder den type programmer som gør det muligt at lægge billedet ind i mp3 filen.

Ved ikke hvor meget du er inde i Samsung modeller, men jeg syntes at ha' læst et eller andet sted at de nyere modeller kan integreres med Windows media player . Er der noget om det ?

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 21:32
MP3 Trim kan gøre det.

Mit Panasonic skulle også kunne integreres med WMP. Har ikke rodet så meget med det, så ved ikke hvordan det fungerer.

M.v.h.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 12:31
Det kan også være den skal hedder folder.jpg
programmer til manipulering af mp3 tags hedder gerne noget med mp3tag :-)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 15:13
Hvis der allerede et et MP3 IDTAG program som er meget brugt af andre  og som kan anbefales, kunne jeg godt bruge denne oplysning.  Tidligere nævnte TRIM kan jeg ikke se har funktionen, ellers ehar jeg kikket på den forkerte hjemmeside

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 21:01
Jeg synes Mediamonkey klarer opgaven super. Der er drag & drop hvor den så retter Artist osv.
Den findes i en gratis udgave.
http://www.mediamonkey.com/
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 23:51
Det er ikke sådan ligetil.  Har nu prøvet et par programmer og ingen af dem viser coverbillede, som jeg har "lagt ind" i MP3 filen.  Der er flere indstillingsmuligheder i nogle af programmer, så det kan være svært at finde frem til de rigtige..  Samsung support kan kun oplyse at jeg skal bruge et MP3 ID Tag program, men ikke noget om hvordan det skal defineres for at virke på deres fjernsyn...

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 00:26
De fleste bruger dette lille gratis program, som er godt til MP3 Tag's:
http://www.mp3tag.de/en/

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu