Jeg har lige fået min nye bærbar, som har digital DVI udgang.
Jeg har haft skrevet til AV-Connection, for at få de korrekte kabler, men jeg lidt ked af hans svar.
Mit spørgsmål til AV-Connection var:
Jeg skal bruge nogle kabler til overførsel af billede og lyd fra min bærbar computer til mit fladskærms TV.Jeg har en bærbar computer, der har en 24-pin digital DVI udgang. På mit TV har jeg en HDMI indgang. Derudover vil jeg også gerne overføre lyden. Jeg har et ældre surround anlæg, som jeg gerne vil have lyden ud igennem fra den bærbare, da jeg vel ikke blot kan sætte lydkabel mellem den bærbare og mit TV, og så få lyden ud via mit surround eller hvad? Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke kabler jeg skal købe for at ovenstående vil virke optimalt? Mit tv er et Samsung LE-32E51B.
Svar fra AV-Connection var:
Du kan enten benytte et DVI-HDMI kabel eller et DVI-VGA kabel. DVI/HDMI giver det skarpeste billede, men det er ikke altid det bedste, det kræver at skærmen undetstøtter 1:1 pixelmapping, der har specielt samsung skærme et problem med på HDMI indgangen og man bør derfor benytte et DVI-VGA kabel til disse i stedet for.Til lyden køber du bare et alm. lydkort kabel, dvs. minijack – 2x phono og sætter det mellem PC og anlæg.
Kan det virkelig passe? Min bærbar har ikke været billig, da jeg gerne ville have en ordentlig en og en der havde DVI-out. Nu skriver AV-Connection så, at jeg skal have et DVI-VGA stik, så havde jeg jo slet ikke behøves en computer med DVI-out, når kvaliteten alligevel ender ud med at være VGA. Er det virkelig korrekt at jeg kan ikke køre DVI-HDMI på mit Samsung TV, det ville jeg virkelig være ked af.