|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
michaelw ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-December-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 262 |
![]() Sendt: 05-Januar-2009 kl. 22:20 |
Hej
Jeg vil gerne have billede fra min satmodtager (dreamboks 7020) rundt i huset. Jeg har et tv i soveværelse og et i køkkenet, og evnt på kontoret.
Hvordan får jeg bedst muligt billede rundt i huset? Er det også muligt at sende ps3 rundt i huset også?
havde først troet jeg skulle have hdmi i tomrør, men det endte med at blive ren fantasi:-)
Håber på noget hjælp her. Regner med at skifte tv i soveværelse ud med et sony 40w4500
edit: hvis der skal bruges en eller anden form for reciver i soveværelset, så skal det helst kunne gemmes bag ved det nye sony tv der kommer til at hænge på væggen Redigeret af michaelw - 05-Januar-2009 kl. 22:26 |
|
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.
drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Vi taler om en den samme kanal som du ser i stuen. Så er der flere muligheder.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
michaelw ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-December-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 262 |
![]() |
hej ja samme kanal som i stuen |
|
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Via modtagerens RF modulator, eller hvis den ikke har en sådan, så en ekstern, og selvfølgelig antennekabel. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej
dreamboksen har en rf modulator, og den bliver også brugt på denn måde lige nu. Synes bare ikke billedet er for godt, har en del striper på sat kanalen i de andre rum.. Men hvis det er den bedste løsning, så må jeg jo se om jeg kan fobedre denne:-)
Måske jeg skal have en extern rf modulator, noger der kan anbefale en? den skal være i bedst mulig kvalitet og gerne i stereo.
Hvordan er den korekte opsætning af hardware til et rf setup? |
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Har du tjekket om stikkene er monteret korrekt på antennekablet? Striberne tyder på indstråling af støj på grund af dårlig afskærmning. Måske er antennekablet for dårligt, brug et dobbeltskærmet. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
avXperten har nogle forskellige: RF modulator med Nicam stereo er vist meget svære at finde, Nicam coderen koster knaster. Kender iøvrigt ikke noget til billed/lydkvalitet på ovenstående. Problemet med striberne kan skyldes indstråling fra andre sendere på den anvendte frekvens (UHF kanal), prøv at skifte til anden for at se om det ændrer sig. Alternativ løsning kan være Composit eller S-video + lydkabler (Phono) til de forskellig rum fra SAT receivers SCART VCR udgang. Jeg bruger selv denne løsning fra min Sony recorder til køkken TV med 25m "High-end" S-video kabel fra Biltema.dk (nummer 24-190), men det nummer/længde er vist udgået nu. Det kræver desværre store huller at få S-video stikket igennem. Mvh JørgenT |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |