|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Duckman ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 17-Oktober-2005 kl. 13:30 |
Så er det hele op og køre... bare et lille problem, billede kvalitet. Oplæg ser således ud: TV signal TDC Kabel via alm antenne kabel ind i Haupphauge kortet og ud til fjernsynet via DVI kabel. MCE kør med en opløsning 1280*720 og når jeg skifter til DVI indgang på TV'et så siger den også 720i format... allt vel her.. men jeg syns ikke billede kvaliteten kommer tæt på det jeg får på fjernern direkt signal fra antennen??? Er det mit grafik kort der ikke kan hamle op til opgæven eller hvor er fejlet... det TV kort skulle ju vare et af de bedste man kan få... så enten er det grafik kortet (kun 128Mb) eller også må det vare decoderen men som jeg har forstået det så skulle Nvidias vare det bedste ???? Anyone ???? |
|
"I assume full responsibility for my actions, except the ones that are someone else's fault."
|
|
![]() |
|
rolighed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
Ehh... Geforce 9800??? Hvad skulle det være for et? Så vidt jeg er orienteret, så laver ATI et 9800 kort - ikke Nvidia! |
|
![]() |
|
Duckman ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Sorry... riktigt nok ATI RADEON 9800 skulle det vare... har lige skiftet grafik kort på både konens, min egen og media center maskinen ... så kan man blive lidt rundtosset....
![]() |
|
"I assume full responsibility for my actions, except the ones that are someone else's fault."
|
|
![]() |
|
rolighed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
Jeg har lige udskiftet mit gamle ti4200 med et passivt kølet Geforce 6200 kort... Kæmpe kvalitetsspring - det nye billede er MEGET bedre end før. Og det på trods af at jeg stadig bare benytter composite forbindelse (venter staaadig på mit fladskærms TV).
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
se i denne tråd, der er muligheder for at forbedre billedkvaliteten, man skal dog holde tunge lige i munden og følge de råd der findes om backup af indstillinger, jeg har prøvet nogle af indstillingerne og syntes at de kan give billedet et spark i den rigtige retning http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=42&MessageID=97920&TopicPage=6 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |