|
billede og lyd kvalitet HTPC |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Bruger du Mymovies behøver du ingen scraper da der kan du i collection manager slå til at den skal gemme en xml fil til xbmc, så er der ingen scraping da den bruger MyMovies billeder og info som standard!!! |
||||
![]() |
||||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
|||
Se selve pointen med XBMC er alle disse addons som du beskriver her skal du slet ikke pille ved med mindre der er noget ved xbmc som du ikke bryder dig om...du skal ikke ligge codecs på, du skal ikke gøre den klar til mkv afspilning, du skal ikke gøre den klar til at kunne afspille alle de formater som du knokler med som en vanvittig på mce for at det kør ordentligt. Hvis du vælger Eden xbmc, som der er en bruger på forum der har ændret lidt i så den kan afspille hd lydformater så er det også inkl. Det arbejder teamet så på bliver std. i næste xbmc. |
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|||
Det gør jeg, fordi de oplysninger som du kommer med, de burde jo netop stå på xbmc´s side. Det er jo præcis det jeg efterlyser.
Det var ikke for at starte en debat om MCE vs XBMC. Det var min eventyrlige undre over, at man ikke kan læse sig frem til, hvad det er præcist XBMC kan, uden at skulle hakke igennem deres forum (og se billeder) som de selv henviser til.
Jeg nåede ikke længere med det i weekenden end jeg skrev, så jeg mangler stadigvæk at afprøve BD 3D.
Det er heller ikke det vi snakker om
![]() |
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|||
Yeps, bruger Mymovies, (kan man leve uden? ![]() pt. skal jeg sikre mig, at xbmc kan det som jeg skal bruge den til, rent funktionelt. Bagefter kan jeg bekymre mig om scrapere/covers/skins osv.
Jeg var i tvivl om, hvad xbmc gjorde med de allerede eksisterende covers/oplysninger fra Mymovies. Det var primært derfor jeg slog det helt fra. Jeg skulle som sagt også kun teste funktionaliteten først. |
||||
![]() |
||||
|||
Ahh, det var selvfølgelig også en mulighed.
|
||||
![]() |
||||
|||
Og alle disse oplysninger er dem der burde stå på deres hjemmeside, hvilket var mit udgangspunkt med den her debat.
Det er jo egentlig lidt grotesk, at jeg skal lære fra jer her på Recordere´s forum, hvad xbmc kan/ikke kan, når de har en hel hjemmeside til samme, ikk? ![]() |
||||
![]() |
||||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
|||
Jeg må nok give Kandersen ret i, at man kunne ønske sig, at man kunne se hvad xbmc egentligt indeholder på deres hjemmeside.
Men, at der er problemer med afspilning af BD film og HD lyd gør at jeg allerede her nok vælger at sige at det ikke er løsningen for mig. Mit oprindelige spørgsmål gik i og for sig også lige så meget på kvaliteten af lyd og billede, som er alfa og omega for mig. Hvis det ikke er i orden, så kan det andet i og for sig være ligemeget...!!! Sidst jeg kørte mediacenter og afspillede BD film via powerDVD havde jeg konstant problemer med at få det til at virke - krævede konstant opdateringer etc.... Jeg syntes dog, at når det først kørte, så var kvaliteten OK - dvs. lige indtil jeg købte en god BD-afspiller og opdagede at det som mit mediecenter leverede faktisk var temmeligt dårligt... Jeg var derfor oprindeligt interesseret i, om der var sket en afgørende udvikling inden for de sidste par år mht. grafikkort også mht. lyd ud via HDMI, som var helt nyt, da jeg kørt mediecenter sidst... |
||||
![]() |
||||
|||
Dit spørgsmål er svært at svare på, da det er ret individuelt, hvad man opfatter som god/dårlig kvalitet. Jeg synes kvaliteten er god (god nok). Men det har jeg syntes i længere tid end et par år. Det er alt bøvlet med at nå frem til resultatet, som oftest er afgørende. Eksempelvis, hvad afspiller man vælger, codec´s osv. Mange gange kan bøvlet med at få det til at spille gøre, at man slet ikke når resultatet, og derfor mener det er noget bras. Forskellige former for hardware har også en betydning, men her er det oftest ens egen vilje/pengepung som afgøre resultatet. Aktuelt er min egen situation lige pt. med valg af kabinet. Hvis jeg gad ofre det som jeg ved vil virke, så købte jeg eksempelvis et OrigenAE kabinet. Det ville løse mange problemer. Men det koster også 2-3 gange mere end det alternativ jeg valgte, (som jeg så har problemer med). Og så er jeg i det her tilfælde ikke engang nået til billede/lyd kvalitet. |
||||
![]() |
||||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
|||
Jeg har stadig mit mediacenter stående, så jeg har dette kabinet til rådighed:
Så det er ikke plads i kabinettet der er problemet - og display'et er i øvrigt cool..
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvad er det for oplysninger du mangler? Er det ikke den omvendte verden du efterlyser her fordi du har på rygraden at du skal installere alle de plugins før du kan få windows til at gøre som du vil!!!
Det eneste der skal stå er vel at du hvordan du skal installerer den :)...resten er jo med.
|
||||
![]() |
||||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|||
Set med de øjne har du selvfølgelig helt ret, for hvis jeg tænker tilbage. Kan jeg huske det var meget uoverskueligt hvis man intet kendte til det. Vidste dengang kun fra min bror det eksisterede til XBox. Der burde være remset op, hvad det understøtter. Da jeg som bruger igennem nogle år af programmet, bare tager det som en selvfølge. ![]() |
||||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||||
![]() |
||||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|||
Det er også et super lækkert kabinet. :) På HTPC markedet, er der ikke meget som har rørt sig gennem årene, udover de er blevet mere strømbesparende og så der er kommet HD + Lyd og 3D ind via grafikkortet. Selv min kærestes gamle stationære (ville være 7år i dag), kunne trække det hele med det rette grafikkort. At den så blev solgt for 5år siden er en anden sag. Børnene har en 5år gammel bærbar, der trækker XBMC, dog kun dvd og xvid, divx uden problemer. De får dog snart en anden. Takket være Bygone for processor, ram og bundkort, som kan køre alt. ![]() |
||||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |