recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billede og lyd kvalitet HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

billede og lyd kvalitet HTPC

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Ahh nu fik du mig til at prøve alligevel her på min workstation. Og ja, max 5 minutter, så afspillede jeg min første film uden problemer. En BD iso.
Næste film, en BDMV afspiller fint, men her kommer den omtalte blinkende undertekst fejl.
Mkv afspiller den fint.
DVD afspiller den fint.

Så umiddelbart kun en lille smule problemer. Og det med scraperen fattede jeg ikke, så jeg slog den bare fra LOL

Det var mit første møde og ganske kort med XBMC. Men det er på en maskine som har alt installeret, Powerdvd, TMT5, MCE, Haali.. Hmm samt nogle test codec´s som jeg snart ikke husker. Så om nemheden kan skyldes noget af dette, det aner jeg ikke.

Gør de ikke. Wink Men fantastisk du lige valgte afprøve programmet. Clap

Med BDMV har jeg ikke oplevet fejlen, derfor tror jeg bestemt den eksisterer som du også påpeger. Big smile

Scraper lærer man hurtigt. Gætter på du bruger MyMovies når du kører MCE og den scraper eksister også til XBMC, sådan du rent faktisk kan køre med det allerede scrapet materiale du evt har til MCE.

Bruger du Mymovies behøver du ingen scraper da der kan du i collection manager slå til at den skal gemme en xml fil til xbmc, så er der ingen scraping da den bruger MyMovies billeder og info som standard!!!
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 16:48

Det var mit første møde og ganske kort med XBMC. Men det er på en maskine som har alt installeret, Powerdvd, TMT5, MCE, Haali.. Hmm samt nogle test codec´s som jeg snart ikke husker. Så om nemheden kan skyldes noget af dette, det aner jeg ikke.

Se selve pointen med XBMC er alle disse addons som du beskriver her skal du slet ikke pille ved med mindre der er noget ved xbmc som du ikke bryder dig om...du skal ikke ligge codecs på, du skal ikke gøre den klar til mkv afspilning, du skal ikke gøre den klar til at kunne afspille alle de formater som du knokler med som en vanvittig på mce for at det kør ordentligt.

Hvis du vælger Eden xbmc, som der er en bruger på forum der har ændret lidt i så den kan afspille hd lydformater så er det også inkl. Det arbejder teamet så på bliver std. i næste xbmc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 10:16

Defineringen af hvad der virker hvis det skal skæres ud i pap.

Out of the box efter installation af XBMC Eden uden at rode med nogle indstillinger.

Alle containere virker til afspilning af film.
Alle formater virker. Med undtagelse af BD med menu i Eden og  "ægte" 3D. HD lyd bliver nedskalleret.
Alle Musik formater virker.
Alle Billede formater virker

Så hvor er det du vil hen, disse ting oven over virker bare ved at pege på mapperne. (igen er det taget lidt med forbehold, da jeg ikke skal kunne udelukke jeg ikke har testet samtlige formater på internettet).

Hvorfor blander du BDVM menuer ind i det, da jeg i 3 indlæg har skrevet det ikke virker?

Det gør jeg, fordi de oplysninger som du kommer med, de burde jo netop stå på xbmc´s side. Det er jo præcis det jeg efterlyser.

Hvad kan MCE afspille out of the box og uden du skal installere nogle ekstra programmer? Hvert fald ikke de mest brugte som .iso eller .img .mkv eller blu-ray for den sags skyld. Musik delen gætter jeg på de er meget ens.

Det var ikke for at starte en debat om MCE vs XBMC. Det var min eventyrlige undre over, at man ikke kan læse sig frem til, hvad det er præcist XBMC kan, uden at skulle hakke igennem deres forum (og se billeder) som de selv henviser til. 

Det eneste 3. parts software jeg kan komme i tanke om kan installere hvis man kører XBMC er, en external player til fuld blu-ray support med HD Lyd inkl. 3D som TMT eller PowerDVD. AnyDVD HD, så er blu-ray skiver du sætter fysisk i dit blu-ray drev understøttet, dog uden menu.

Jeg nåede ikke længere med det i weekenden end jeg skrev, så jeg mangler stadigvæk at afprøve BD 3D.

Når alt det er sagt, at du er glad for MCE og den måde det skal sættes op med med minimum en codec pakke, Alcohol 120% eller Daemon Tools er jo kun godt for dig. Har på intet tidspunkt sagt det er forkert eller sagt XBMC er bedre.

Det er heller ikke det vi snakker om Wink

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 10:19

Med BDMV har jeg ikke oplevet fejlen, derfor tror jeg bestemt den eksisterer som du også påpeger. Big smile

Scraper lærer man hurtigt. Gætter på du bruger MyMovies når du kører MCE og den scraper eksister også til XBMC, sådan du rent faktisk kan køre med det allerede scrapet materiale du evt har til MCE.

Yeps, bruger Mymovies, (kan man leve uden? LOL)

pt. skal jeg sikre mig, at xbmc kan det som jeg skal bruge den til, rent funktionelt. Bagefter kan jeg bekymre mig om scrapere/covers/skins osv.
Jeg var i tvivl om, hvad xbmc gjorde med de allerede eksisterende covers/oplysninger fra Mymovies. Det var primært derfor jeg slog det helt fra. Jeg skulle som sagt også kun teste funktionaliteten først.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Bruger du Mymovies behøver du ingen scraper da der kan du i collection manager slå til at den skal gemme en xml fil til xbmc, så er der ingen scraping da den bruger MyMovies billeder og info som standard!!!

Ahh, det var selvfølgelig også en mulighed.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 10:22

Se selve pointen med XBMC er alle disse addons som du beskriver her skal du slet ikke pille ved med mindre der er noget ved xbmc som du ikke bryder dig om...du skal ikke ligge codecs på, du skal ikke gøre den klar til mkv afspilning, du skal ikke gøre den klar til at kunne afspille alle de formater som du knokler med som en vanvittig på mce for at det kør ordentligt.

Hvis du vælger Eden xbmc, som der er en bruger på forum der har ændret lidt i så den kan afspille hd lydformater så er det også inkl. Det arbejder teamet så på bliver std. i næste xbmc.

Og alle disse oplysninger er dem der burde stå på deres hjemmeside, hvilket var mit udgangspunkt med den her debat. 
Det er jo egentlig lidt grotesk, at jeg skal lære fra jer her på Recordere´s forum, hvad xbmc kan/ikke kan, når de har en hel hjemmeside til samme, ikk? Wink
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 10:31
Jeg må nok give Kandersen ret i, at man kunne ønske sig, at man kunne se hvad xbmc egentligt indeholder på deres hjemmeside.
Men, at der er problemer med afspilning af BD film og HD lyd gør at jeg allerede her nok vælger at sige at det ikke er løsningen for mig.

Mit oprindelige spørgsmål gik i og for sig også lige så meget på kvaliteten af lyd og billede, som er alfa og omega for mig. Hvis det ikke er i orden, så kan det andet i og for sig være ligemeget...!!!
Sidst jeg kørte mediacenter og afspillede BD film via powerDVD havde jeg konstant problemer med at få det til at virke - krævede konstant opdateringer etc....
Jeg syntes dog, at når det først kørte, så var kvaliteten OK - dvs. lige indtil jeg købte en god BD-afspiller og opdagede at det som mit mediecenter leverede faktisk var temmeligt dårligt...

Jeg var derfor oprindeligt interesseret i, om der var sket en afgørende udvikling inden for de sidste par år mht. grafikkort også mht. lyd ud via HDMI, som var helt nyt, da jeg kørt mediecenter sidst...

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Jeg var derfor oprindeligt interesseret i, om der var sket en afgørende udvikling inden for de sidste par år mht. grafikkort også mht. lyd ud via HDMI, som var helt nyt, da jeg kørt mediecenter sidst...

Dit spørgsmål er svært at svare på, da det er ret individuelt, hvad man opfatter som god/dårlig kvalitet. 
Jeg synes kvaliteten er god (god nok). Men det har jeg syntes i længere tid end et par år.
Det er alt bøvlet med at nå frem til resultatet, som oftest er afgørende. Eksempelvis, hvad afspiller man vælger, codec´s osv.
Mange gange kan bøvlet med at få det til at spille gøre, at man slet ikke når resultatet, og derfor mener det er noget bras.
Forskellige former for hardware har også en betydning, men her er det oftest ens egen vilje/pengepung som afgøre resultatet. Aktuelt er min egen situation lige pt. med valg af kabinet. Hvis jeg gad ofre det som jeg ved vil virke, så købte jeg eksempelvis et OrigenAE kabinet. Det ville løse mange problemer. Men det koster også 2-3 gange mere end det alternativ jeg valgte, (som jeg så har problemer med). Og så er jeg i det her tilfælde ikke engang nået til billede/lyd kvalitet.

Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 10:53
Jeg har stadig mit mediacenter stående, så jeg har dette kabinet til rådighed:

Så det er ikke plads i kabinettet der er problemet - og display'et er i øvrigt cool..
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 11:18

Og alle disse oplysninger er dem der burde stå på deres hjemmeside, hvilket var mit udgangspunkt med den her debat. 
Det er jo egentlig lidt grotesk, at jeg skal lære fra jer her på Recordere´s forum, hvad xbmc kan/ikke kan, når de har en hel hjemmeside til samme, ikk? Wink

Hvad er det for oplysninger du mangler? Er det ikke den omvendte verden du efterlyser her fordi du har på rygraden at du skal installere alle de plugins før du kan få windows til at gøre som du vil!!!

Det eneste der skal stå er vel at du hvordan du skal installerer den :)...resten er jo med.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 16:37

Set med de øjne har du selvfølgelig helt ret, for hvis jeg tænker tilbage. Kan jeg huske det var meget uoverskueligt hvis man intet kendte til det. Vidste dengang kun fra min bror det eksisterede til XBox. Der burde være remset op, hvad det understøtter. Da jeg som bruger igennem nogle år af programmet, bare tager det som en selvfølge. LOL
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Jeg har stadig mit mediacenter stående, så jeg har dette kabinet til rådighed:

Så det er ikke plads i kabinettet der er problemet - og display'et er i øvrigt cool..

Det er også et super lækkert kabinet. :) På HTPC markedet, er der ikke meget som har rørt sig gennem årene, udover de er blevet mere strømbesparende og så der er kommet HD + Lyd og 3D ind via grafikkortet. Selv min kærestes gamle stationære (ville være 7år i dag), kunne trække det hele med det rette grafikkort. At den så blev solgt for 5år siden er en anden sag.

Børnene har en 5år gammel bærbar, der trækker XBMC, dog kun dvd og xvid, divx uden problemer.

De får dog snart en anden. Takket være Bygone for processor, ram og bundkort, som kan køre alt. Smile
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu