recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billede og lyd kvalitet HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

billede og lyd kvalitet HTPC

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 18:08
Jeg kører HTPC med Windows Media Center, MyMovies og TMT 5.0 det er en fin cocktail og med flot billedkvalitet og HD-lyd via HDMI (ASROCK H55m MB med onboard HDMI), kan dog ikke få 3D til at virke.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og alle disse oplysninger er dem der burde stå på deres hjemmeside, hvilket var mit udgangspunkt med den her debat. 
Det er jo egentlig lidt grotesk, at jeg skal lære fra jer her på Recordere´s forum, hvad xbmc kan/ikke kan, når de har en hel hjemmeside til samme, ikk? Wink

Hvad er det for oplysninger du mangler? Er det ikke den omvendte verden du efterlyser her fordi du har på rygraden at du skal installere alle de plugins før du kan få windows til at gøre som du vil!!!

Det eneste der skal stå er vel at du hvordan du skal installerer den :)...resten er jo med.
"resten..." er jo det samme som at sige "alt". Det er lige så difust og intet-sigende.

Jeg forventer, når man laver et produkt, uanset om det er en selvstændig medieafspiller i form af en boks, kasse eller andet eller et stykke software, at der så står, hvad det er den kan og hvad den understøtter.
Du køber jo heller ikke et nyt TV, bare fordi producenten skriver, at det kan "alt" (eller "næsten alt", som der retteligt står". Så vil du nok gerne vide, hvad alt er, eller ihvertfald hvad alt ikke er, så du ved om det/alt er noget for dig.

Nu er det ikke fordi jeg gider tæske langhalm på det, for det er specielt typisk på disse opensource produkter, at det der med bekskrivelser, vejledninger osv. det kommer måske en dag. Det skyldes, som stort set alle siger, at de folk bag, de er programmører, og kun har fokus på dette. Udover dette, så er de debattører, hvorfor stort set alt kommunikation er henvist til et forum af en art.
Tilbage står en hjemmeside, som praktisk talt viser et lille fint ikon/banner/symbol, en smule overordnet tekst, billeder. Og så ligger hele det tunge arbejde i forumet. Enten deres eget eller andres (eksempelvis Recordere.dk)

Den sjoveste del kommer så, når man spørger til, hvorfor det bare skal være sådan - Så er det fordi det er gratis og forbundet med frivillig arbejde, ja så kan man ikke forvente mere. Det kan/bør man måske heller ikke. Men så bliver resultatet også derefter, at nogle (eksempelvis sådan en som mig) først gider glo på det, når jeg lige har lidt tids til overs, jeg ikke anede hvad jeg ellers skulle lave i Wink
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 12:36

Og alle disse oplysninger er dem der burde stå på deres hjemmeside, hvilket var mit udgangspunkt med den her debat. 
Det er jo egentlig lidt grotesk, at jeg skal lære fra jer her på Recordere´s forum, hvad xbmc kan/ikke kan, når de har en hel hjemmeside til samme, ikk? Wink

Hvad er det for oplysninger du mangler? Er det ikke den omvendte verden du efterlyser her fordi du har på rygraden at du skal installere alle de plugins før du kan få windows til at gøre som du vil!!!

Det eneste der skal stå er vel at du hvordan du skal installerer den :)...resten er jo med.
"resten..." er jo det samme som at sige "alt". Det er lige så difust og intet-sigende.

Jeg forventer, når man laver et produkt, uanset om det er en selvstændig medieafspiller i form af en boks, kasse eller andet eller et stykke software, at der så står, hvad det er den kan og hvad den understøtter.
Du køber jo heller ikke et nyt TV, bare fordi producenten skriver, at det kan "alt" (eller "næsten alt", som der retteligt står". Så vil du nok gerne vide, hvad alt er, eller ihvertfald hvad alt ikke er, så du ved om det/alt er noget for dig.

Nu er det ikke fordi jeg gider tæske langhalm på det, for det er specielt typisk på disse opensource produkter, at det der med bekskrivelser, vejledninger osv. det kommer måske en dag. Det skyldes, som stort set alle siger, at de folk bag, de er programmører, og kun har fokus på dette. Udover dette, så er de debattører, hvorfor stort set alt kommunikation er henvist til et forum af en art.
Tilbage står en hjemmeside, som praktisk talt viser et lille fint ikon/banner/symbol, en smule overordnet tekst, billeder. Og så ligger hele det tunge arbejde i forumet. Enten deres eget eller andres (eksempelvis Recordere.dk)

Den sjoveste del kommer så, når man spørger til, hvorfor det bare skal være sådan - Så er det fordi det er gratis og forbundet med frivillig arbejde, ja så kan man ikke forvente mere. Det kan/bør man måske heller ikke. Men så bliver resultatet også derefter, at nogle (eksempelvis sådan en som mig) først gider glo på det, når jeg lige har lidt tids til overs, jeg ikke anede hvad jeg ellers skulle lave i Wink

nu skal man jo også sammenligner æbler med æbler...det her er jo ikke et produkt du betaler for!!!

det her er et produkt som der arbejdes på af arbejdskraft der er ulønnet og som en allerhelvedes god indsats...du skriver jo heller ikke på emballagen af et æble at den har kerner!?! hvorfor så skrive at du ikke skal installere plugins for at det virker...vi er igang med flueknepperi på højt plan her i mine øjne. OG total unødvendig information i denne sammenhæng.

(redigeret ovenstående lød mere surt end godt var :) derfor denne add...jeg syntes de infos du efterlyser er unødvendig for at køre en standard installation af et program...som virker out of the box).

Redigeret af Bygone - 11-September-2012 kl. 12:41
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 12:58

(redigeret ovenstående lød mere surt end godt var :) derfor denne add...jeg syntes de infos du efterlyser er unødvendig for at køre en standard installation af et program...som virker out of the box).

Jeg snakker ikke om nødvendige oplysning for at køre en standard installation. Jeg snakker om nødvendige oplysning der fortæller, hvad produktet kan.

Hvis jeg tager udgangspunkt i, hvad jeg selv, som ganske simpel forbruger, gjorde med netop xbmc, så gik jeg til deres hjemmeside, fandt menu punktet, hvad er xbmc, og læste.

Nu er min interesse for en medieafspiller som minimum, at den kan afspille BD og BD 3D. Men det er ikke lykkedes mig at læse ud fra den tekst, om xbmc kan det eller ikke kan det. Til gengæld kan jeg læse:
"Currently XBMC can be used to play almost all popular audio and video formats around".

Og det er sådan set en information, der i mit tilfælde enten tvinger mig til at afprøve det eller suse ind og hagle deres forum igennem.

Hvis de derimod havde remset op, hvilke formater der var understøttet, så kunne jeg ud fra det blot nøjes med at læse teksten, for at finde ud af, om det lever op til mit behov.

Det er sådan set alt hvad jeg siger.. Og ja, jeg VED det er gratis og ulønnet osv osv osv.. Præcis som jeg skrev.

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 13:03
OK fair nok, gider ikke diskutere det mere, tvivler på hvis vi nu sammenligner med MS information og medie center man her ville finde ret mange informationer heller andet end det virker ikke out of the box :).
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 13:07
Den tvivl har du helt bestemt et godt argument i, for du har uden tvivl ret (jeg har ikke giddet se efter, hvad angår MS. Medieafspilleren fulgte jo med i sig selv).

Min pointe i alt det her er bare, at man kunne udnytte sin hjemmeside bedre i disse tilfælde. Ja det koster tid, tid som folkene bag sandsynligvis hellere vil bruge på at udvikle produktet. Ingen tvivl om det.
Men fordi jeg netop har prøvet disse ting så mange gange, blot for at se og konstatere at produkterne ikke virker enten som jeg forventede eller havde behov for, eller bare ikke virker. Så betyder det, at når jeg ryger ind i endnu sådan et produkt, så begynder mine tidsmæssige alarmklokker at ringe.. Det er sikkert forkert over for xbmc, men jeg har som sagt prøvet det så mange gange før.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu