|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() Sendt: 05-August-2007 kl. 12:38 |
Hejsa allesammen. Efter at have købt overnævnte plasma er jeg blevet i tvivl om jeg har indstillet det korrekt. Jeg har set flere blue-ray film på den nu og er blevet lidt skuffet over kvaliteten. Den afspiller i opløsningen 1080i (eller opskalerer..) Jeg har flere steder læst at man tydeligt kan se f.eks knurrehårene på en kat tydeligt og andre eksempler som dette. Jeg må indrømme at sådanne detaljer har jeg svært ved at observere! Er der nogen der har "opskriften" på en optimal opsætning af tv'et ift det skal afspille blue-ray?? En der selv har tv'et f.eks og har gode erfaringer... På forhånd tak! |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej highway - jamen der er helt sikert noget galt med dine indstillinger. Nu har jeg godt nok "kun" et Pana PV71F, men når jeg viser Blu-Ray over dette tv, er billedet bare super, og meget detaljeret. Jeg går ud fra at du benytter HDMI til overførsel af signalet. Du nævner ikke hvilken Blu-Ray afspiller du benytter, for der kan også være foskellige indstillingens muligheder her. Men generelt skal du normalt lade dit tv foretage opskaleringen. Der er måske et par noisereduktionen systemer mv., som du kan/skal slå fra. Endelig kan det være at dit tv´s generelle indstillinger er forkerte (kontrast, farve og lys m.v.). Held og lykke med dit forehavende |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
som altid gælder det om at slå så meget af det digitale fra som overhovedet mulig. Men prøv at kigge i denne tråd der er måske inspiration til opsætning edit fandt lige en lidt længere tråd her Redigeret af rhsin - 05-August-2007 kl. 13:11 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() |
Hej tak for svaret! Jeg benytter en playstation 3 som afspiller. Her tror jeg at indstillinger er optimale ift hd formatet. Men jeg prøve mig lidt frem igen på tv'et. Men det er altså ikke uopnåeligt at kunne de overnævnte detaljer så snart det er indstillet korrekt? Kan du det? |
|
![]() |
|
![]() |
Hej rhsin.
Super det kigger jeg på. Det er da en håndgribelig mulighed. Ved I om man på tv'et kan se hvor mange timer det har været tændt? Ift run-in perioden. Jeg kører pt med et ret lav kontrast...
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Mht. at kunne se detaljer Det kan man ikke svare på generelt - det afhænger helt af kildematerialet og om dette indeholder billedmateriale hvor du skal kunne se knurhårene Blot fordi det er Blu-Ray og du har et godt TV er det ikke ensbetydende med at du altid og hele tiden kan se tonsvis af bittesmå detaljer - det afhænger helt af den film du ser og hvad fokus er lagt på i den pågældende film. Jeg tror nogen gange folk bliver lidt "skuffede" generelt hvis man har lyttet lidt for meget til reklametrommernes propaganda af HD formaterne, og derfor forventer at alle film har oceaner af fine små detaljer i billedet. Det er langtfra tilfældet. Men hvis du afspiller materiale hvor der er lagt vægt på netop detaljerigdom, bør du også med korrekte indstillinger af Pio'en kunne se detaljer i en anden grad end fra eks. almindelig DVD Redigeret af spawn - 05-August-2007 kl. 13:30 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok. Ja må dog også indrømme at filmene jeg har er i genren fantastic 4 osv... Men jo jeg må prøve at ændre indstillingerne og så håber jeg at det giver en bemærkelsesværdig forskel. Tak! |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12497 |
![]() |
TV'et skal selvfølgelig ikke opskalere på en BLU-RAY film. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Næh nej Naiera - altså forstået på den måde, at afspilleren jo selv vælger opløsningen. Tilgengæld nedscalere jo f.eks.mit tv, da afspilleren vælger 1080P - så et eller foregår der jo altså
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jep - held og lykke med det Fantastic 4 er ikke specielt detaljeret, jeg kan godt forstå hvis den skuffer lidt i HD version. Prøv evt. at se en titel som Black Hawk down istedet, så skal du se detaljerigdom.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12497 |
![]() |
Nu skrev du jo opskalering... Og hvis du mener at afspilleren skal vælge opløsning, så skriv det i stedet for. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |